آمادگی ایران برای صادرات به عربستان

صادرات ایران به عربستان | فروشگاه آهن آلات بنیامین

از سرگیری صادرات به عربستان

طی یک مصاحبه معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت گفت، در صورتی که در آینده تنش های میان ایران و عربستان کاهش یابد، صادر کنندگان ایرانی می توانند صادرات محصولات خود را از سر گیرند.

فرهاد نوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در زمانی که اختلافاتی بین ایران و عربستان بود بازرگانان ایرانی فعالیت های تجاری خود را در این کشور انجام می دادند. حالا در صورت کاهش تنش ها تاجران ایرانی می توانند بخش قابل توجهی از بازار عربستان را در دست بگیرند. از همین رو می توان برای بهرهوری بیشتر از این توافق برنامه ویژه ای تدارک دید.

وی با اشاره به درآمد بالای عربستان سعودی گفت: با توجه به غرابت فرهنگی و حضور تاجران ایرانی در این کشور که منجر به آشنایی ایرانیان به بازار مصرف گرای عربستان می شود، می توان اتفاقات درخشانی را برای آینده پس از نتیجه این مذاکرات پیش بینی کرد.

آمادگی ایران برای صادرات به عربستان | فروشگاه آهن آلات بنیامین
آمادگی ایران برای صادرات به عربستان | فروشگاه آهن آلات بنیامین

برنامه دولت برای صادرات غیرنفتی

به گزارش ایسنا، به دنبال افزایش تنش‌های سیاسی میان ایران و عربستان سعودی در سال‌های گذشته، تجارت مشترک میان دو کشور عملا متوقف شده است. این در حالی است که پیش از آن صادرکنندگان ایرانی در بازار این کشور عربی فعالیت داشتند.

در ماه‌های گذشته گمانه زنی‌های فراوانی درباره آغاز گفت و گوهای مشترک میان مقامات دو کشور برای کاهش تنش‌های سیاسی مطرح شده که برخی مقامات رسمی نیز آن را تایید کرده‌اند؛ هرچند هنوز جزییاتی از این گفت و گوها منتشر نشده است.

معاون سازمان توسعه تجارت گفت تصمیمات دولت جدید برای افزایش درآمد های غیرنفتی بسیار جدی است. یکی از بازارهایی که ایران به آن چشم دوخته است، بازارهای گسترده و پرمصرف کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی است. سازمان توسعه تجارت به صورت جدی درحال پیگیری حضور ایران در این کشورهاست. با وجود توانمندی های موجود در ایران و همچنین حجم واردات کشورهای عربی تاجران ایرانی می توانند به بازارهای بزرگی دست یابند. ایران نیازهای جدی این کشورها را شناسایی کرده است و برای صادرات به عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس در حال مذاکره است.

فرهاد نوری خاطرنشان کرده است که: با توجه به هدف گذاری کلان صورت گرفته در دولت و برنامه ریزی وزارت صمت، ما در دوره چهار ساله تا افق ۱۴۰۴ باید نسبت به افزایش صادرات غیر نفتی و گسترش حضور ایران در این بازارها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم. در این بین استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و منطقه اولویت نخست ما خواهد بود و در سایر بازارها نیز با توجه به توان اقتصادی کشور فعال خواهیم شد.

در پایان امید است با نتیجه بخش بودن مذاکرات ایران و کشور های عربی، گروه تولیدی قالب بنیامین علیخانی بتواند دوباره صادرات به عربستان و دیگر کشورها را با محصولاتی چون قالب فلزی بتن و جک سقفی دوباره از سرگیرد.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین