اوضاع بازار آهن در ابتدای شهریور

بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با شروع ماه شهریور باز هم با ثبات قیمت آهن آلات در بازار روبرو بودیم که فقط نرخ قوطی آهن با کمبود ورق دو میل روند صعودی گرفت که این افزایش قیمت هم زیاد دوام نیاورد و مجددا جو آرام و ثباتی بر بازار سایه انداخت.

در صورتی که می خواهید از جزئیات بیشتر اخبار مربوط به بازار آهن آلات مطلع شوید حتما به خواندن مقاله گردآوری شده زیر بپردازید.

در پایان هفته گذشته گزارش ها حاکی از آن  بود که در بازار آهن آلات ثبات هنوز در تداوم بود و تقاضای مصرفی نیز برای خرید آهن در پایین ترین حد ممکن قرار داشت؛ اما بازار ارز در هفته گذشته با نوسانات جزئی روبرو شد به طوری که قیمت دلار حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و در پایان روز هم با نرخ ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار معامله شد.

همان طور که می دانید هفته گذشته با کمبود ورق دو میل برخی از فروشندگان قیمت قوطی پروفیل را افزایش دادند و عرضه آن را نیز محدود کردند و این امر باعث شد که قوطی پروفیل ۱۰۰۰ تومان افزایش نرخ پیدا کند.

در روز پنج شنبه این افزایش قیمت قوطی پروفیل تا حدودی از تب و تاب افتاد و قیمت آن فروکش کرد و به ثبات رسید و به دنبال آن نرخ انواع لوله نیز در اکثر مبادی ثابت اعلام شد.

در روز پنج شنبه قیمت میلگرد در اکثر مراکز ثابت بود؛ اما برخی از مبادی نرخ این محصول را حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند؛ تیرآهن نیز در اکثر مبادی با قیمت ثابت به فروش رسیدی و هیچ نوسانی در نرخ آن مشاهده نشد؛ ولی برخی از ضخامت های این محصول کاهش ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی نرخ را تجربه کردند و قیمت انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز در همان روز ثابت و بدون تغییر بود.

طبق گزارشات به دست آمده، خرید و فروش آهن آلات در بازار همچنان در رکود است و تقاضای چندان قابل توجهی برای خرید این محصولات مشاهده نمی شود و این در حالی است که معاملات شمش بورس رونق دارد و دلیل آن نیز غیر بهینه یابی شدن خرید شمش در بورس کالا می باشد.

گزارش ها از معاملات بورس کالای ماه مرداد حاکی از آن بوده که نسبت معامله شمش به عرضه آن در مرداد به ۶۸ درصد افزایش یافته است در حالی که این درصد در ماه تیر ۳۵ درصد بوده و به نظر می رسد افزایش آمار معاملات در ماه گذشته از اندیشه و تدبیر بورس کالا به جهت پیشگیری از کاهش بیشتر قیمت ها و خروج بازار از رکود سرچشمه می گیرد.

گزارش های بورس نشان می دهد که امروز ۱۲ هزار و ۳۲۵ تن شمش با قیمت ۲۳ هزار و ۱۷۶ تومان عرضه می شود که این محصول در مقایسه با هفته پیش ۶۷ درصد کاهش حجم عرضه داشته و قیمت آن نیز ۶/۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین ۵ هزار و ۸۹۶ تن میلگرد صنعتی عرضه می شود که قیمت آن ۳۰ هزار و ۲۳۲ تومان است که نسبت به نرخ پایه ۶/۰ افزایش یافته است.

میلگرد آلیاژی و میلگرد کلاف نیز به ترتیب با نرخ های پایه ۲۷ هزار و ۳۹۱ تومان و ۲۷ هزار و ۶۹۱ تومان به فروش می رسند.

تیرآهن نیز با حجم ۴ هزار و ۳۷۰ تن با قیمت ۲۹ هزار تومان عرضه می گردد که نسبت به نرخ پایه ۶/۳ درصد رشد داشته و حجمش نیز ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

با توضیحات فوق در صورتی که قصد خرید هر یک از انواع آهن آلات را در حجم عمده و خرده دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که این محصولات را بدون واسطه با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری کنید و آن ها را درب منزل در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین