بازار آهن در خواب زمستانی

خرید قالب فلزی بتن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

بازار آهن در خواب زمستانی موضوع مقاله خبری زیر می باشد؛ در صورتی که تمایل دارید از اخبار به روز بازار آهن آلات مطلع شوید حتما به مطالعه محتوای زیر بپردازید.

در حال حاضر بازار آهن و فولاد در اوضاعی ثابت و بدون تغییر قرار دارد و قیمت ها در برخی از مبادی روند نزولی دارند و با حذف سفته بازی از این بازار، کمبود منابع مالی در بازار و اثر مخرب رکود بازار مسکن، رکودی عمیق و کاهش چشمگیر معاملات در این بازار مشهود است.

اولین هفته از مهر ماه و فصل پاییز با ثبات قیمت آهن آلات همراه بود اگر چه در برخی مراکز شاهد کاهش قیمت ها بودیم.

در بازار ارز نیز هیچ نوسانی مشهود نبود و قیمت دلار در روز پنج شنبه حول ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بالا و پایین می شد و در پایان روز هم هر دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به معامله رسید.

در روز پنج شنبه قیمت ها در اکثر مبادی ثابت بود و تقاضا هم در پایین ترین میزان ممکن قرار داشت و این موضوع نشانگر این است که فصل سرما هنوز از راه نرسیده بازار آهن از رکود تابستانی وارد خواب زمستانی شده است.

در روز پنج شنبه نرخ میلگرد حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان در برخی از مراکز کاهش داشت و بعضی از مبادی هم هیچ تغییری در نرخ این محصول اعمال نکردند و میلگرد نیشابور با ۱۰۰ تومان کاهش قیمت به ۲۳ هزار و ۹۱۰ تومان رسید و میلگرد فولاد زاگرس با ۱۰۰ کاهش قیمت به ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز در کلیه مبادی با همان قیمت قبل به عرضه رسیدند و تیرآهن نیز قیمت ثابتی داشت و تنها تیرآهن ذوب آهن اصفهان بود که در برخی ضخامت ها ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان کاهش نرخ را تجربه کرد.

در روز پنج شنبه ورق سیاه نیز قیمت ثابتی داشت؛ اما ورق آهن مبارکه حدود ۱۰۰ تومان به قیمتش اضافه شد و ورق های روغنی، رنگی، گالوانیزه و انواع ورق های سرد نیز در ثبات نسبی قیمت به سر می بردند.

نرخ انواع پروفیل و قوطی آهن نیز ثابت بود و انواع لوله هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

در هفته ابتدایی مهر ماه گزارش های بورس نشان می دهند که ظرفیت عرضه میلگرد در بازار فیزیکی بورس به ۲۳ درصد از مجموع حجم معاملات افزایش یافته که رشد قابل توجهی داشته و حجم فروش نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ درصد افزایشی بوده است.

در هفته جاری بیش از ۲۲۳ هزار تن میلگرد با قیمت ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان به بازار فیزیکی عرضه شد که حدود ۷۰ هزار تن آن در اختیار مشتریان قرار گرفت و ظرفیت فروش هفتگی این محصول در بازار فیزیکی دو برابر شده است.

قیمت میانگین فروش میلگرد در این بازار ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان تخمین زده شد که با مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد به ۲۳ هزار و ۷۰۰ می رسد و در مقابل، میلگرد در بازار تهران با قیمت ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان به عرضه می رسد که تفاوت قیمت آن حدود ۵۰۰ تومان می باشد.

امروز نیز حدود یک میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۰۷ تن محصول فولادی به عرضه می رسد که ۱۵ هزار و ۸۵ تن آن به شمش بلوم با قیمت ۲۱ هزار و ۶۶۴ تومان اختصاص دارد که حجم شمش به عرضه رسیده امروز ۷۸ درصد کاهش بوده.

۵ هزار و ۹۱۸ تن میلگرد ساده صنعتی با قیمت ۳۱ هزار تومان به بورس عرضه می شود و ۱۹۵۰ تن میلگرد آلیاژی با قیمت ۲۵ هزار و ۹۸۶ تومان به فروش می رسد که این محصول نسبت به آخرین عرضه ۱۶ درصد افزایش داشته است.

۹ هزار و ۸۵۶ تن میلگرد کلاف با نرخ ۲۶ هزار و ۷۵۳ تومان به عرضه می رسد و آهن اسفنجی هم به میزان ۱۲۷ هزار تن با قیمت ۱۱ هزار تومان که کاهش ۲.۵ درصدی هم داشته در اختیار عموم قرار می گیرد.

به طور کلی و بر اساس این که این روزها تمام تمرکزها روی بازار فولاد و آهن است و پیش بینی شده که با کاهش قیمت آهن آلات نرخ مسکن نیز کاهشی می شود، با افت جزئی قیمت این محصولات مواجه هستیم و نزدیک شدن به فصل سرد سال هم یکی از دلایل افت قیمت آهن آلات می باشد.

از همراهی شما تا انتهای این مقاله سپاسگزاریم؛ در صورتی که تمایل به خرید انواع آهن آلات به طور مستقیم  و بدون واسطه دارید، پیشنهاد ما به شما این است که از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین محصولات مدنظر را در حجم نامحدود به طور حضوری یا آنلاین خریداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین