روز های سخت برای آهن فروشان

تولید میلگرد | فروشگاه آهن آلات بنیامین

همان طور که می دانید، بازار آهن و نرخ آهن آلات متاثر از اوضاع نامساعد بازار مسکن، کمبود نقدینگی و رکود تورمی در بازار می باشد که این امر وضعیت دشوار آهن فروشان را در چند ماه اخیر به دنبال داشته است.

بازار آهن و فولاد روزهای سختی را پشت سر می گذارد که اولین روز از هفته دوم مهر ماه با ثبات قیمت روز آهن آلات در غالب زیر مجموعه ها سپری شد و نوساناتی هم در برخی از مراکز مشهود بود.

در روز گذشته نرخ دلار روندی خطی و ثابت داشت و نوسان قابل قبولی را تجربه نکرد و در پایان روز هر دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به مبادله رسید.

در روز گذشته قیمت میلگرد ثابت و بدون تغییر بود؛ اما برخی از مراکز نرخ این محصول را بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند و کف قیمت میلگرد به ۲۳ هزار و ۳۰۰ تا ۲۳ هزار و ۷۰۰ رسید؛ قیمت میلگرد امیر کبیر با ۳۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۷۰۰ رسید، قیمت میلگرد فولاد زاگرس با ۱۰۰ کاهش ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان شد و نرخ میلگرد ۱۶ آناهیتا با ۴۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۷۰۰ رسید.

قیمت تیرآهن نیز در روز شنبه ثابت بود؛ اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان، فولاد یزد و فایکو در برخی از سایزها کاهش ۲۰ تا ۴۰ هزار تومانی قیمت را تجربه کردند.

قیمت ورق سیاه، ورق آجدار و انواع ورق های گرم نیز ثابت بود؛ اما ورق آهن مبارکه و ورق اکسین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کردند و ورق های رنگی، روغنی و گالوانیزه هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

در روز شنبه نرخ انواع پروفیل نیز ثابت اعلام شد؛ ولی پروفیل نیکان در برخی از ضخامت ها ۲۰۰ تومان از قیمتش کم شد به صورتی که پروفیل نیکان با ضخامت ۲ میلی متر به قیمت ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و پروفیل اصفهان با ۲۰۰ تومان افت نرخ ۳۷ هزار تومان تخمین زده شد و انواع لوله نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز در روز گذشته قیمت ثابتی داشتند؛ ولی در بعضی از کارخانه ها قیمت این محصولات حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان پایین تر آمد و همان طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، بازار آهن و فولاد به علت نا به سامانی بازار مسکن و نبود نقدینگی روزهای بدی را پشت سر می گذارد.

در خصوص کالاهای به عرضه رسیده در بورس کالا دیروز می توان گفت که از ۱۰۰ هزار تن شمش بلوم عرضه شده تنها ۸۰ درصد آن با قیمت ۲۰ هزار و ۲۴۰ تومان به فروش رفت و از ۱۰۷ هزار تن آهن اسفنجی با قیمت ۱۲ هزار و ۲۶۲ تومان  ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا ثبت شد.

میلگرد آلیاژی ۱۰۰۰ و ۹۵۰ تن و میلگرد کلاف ۴۰۰ تن به عرضه رسیدند که از این میزان عرضه به ترتیب ۷۵۰ و ۱۱۵ تن آن به معامله رسید و استقبال چندانی هم صورت نگرفت.

امروز نیز در بورس کالا حدود ۱۲۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت با قیمت ۱۲ هزار و ۹۸ تومان عرضه می گردد و در ادامه اخبار ضد و نقیض درباره خروج فولاد و سیمان از بورس کالا می توان گفت که رییس بورس این مسئله را منتفی دانست و بیان کرد که همین موضوع خروج فولاد و سیمان از بورس باعث آشفتگی های فعلی بازار شده است.

حالا که از جدیدترین اخبار مربوط به بازار آهن و فولاد مطلع شدید؛ چنانچه قصد خرید این محصولات را در حجم عمده یا خرده دارید می توانید آن ها را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت عمده یا خرده خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

برای برقراری ارتباط با این فروشگاه می توانید از شماره های زیر استفاده کنید یا به آدرس درج شده در همین صفحه مراجعه نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین