قیمت آهن امروز و عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ها

دستمزد قالب بندی بتن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

خبرهایی در ارتباط با مذاکرات سیاسی، قیمت دلار و مدیریت بازار داخلی در وضعیت فعلی بازار آهن نقش بسزایی دارند و سفر رئیس جمهور به نیویورک نیز توجه بازارها را به خود جلب کرده و افزایش نرخ فولاد صادراتی و رکود بازار مسکن و عدم وجود نقدینگی هم از طرفی دیگر بازار را متاثر کرده اند.

بازار آهن  در روز گذشته جوی آرام داشت و قیمت آهن آلات هم ثابت بودند و در برخی از مراکز نوسان جزئی مشاهده می شد؛ نرخ دلار در همان کانال ۴۹ هزار تومانی قرار داشت و در پایان روز هم با قیمت ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش رسید.

قیمت میلگرد در روز گذشته در اغلب مبادی ثابت بود و بیشتر شرکت ها هم نرخ این محصول را حدود ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش دادند به طوری که قیمت میلگرد زاگرس با ۳۰۰ تومان افزایش به ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و نرخ میلگرد نیشابور هم ۲۴ هزار و ۵۱۰ تومان برآورد شد.

نرخ روز تیرآهن نیز در بیشتر مراکز ثابت بود؛ اما قیمت تیرآهن اصفهان در هر شاخه بین ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان افزایش داشت و انواع نبشی، ناودانی و سپری هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند و تنها نبشی ناب تبریز در بعضی از سایزها حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان قیمتش کاهش پیدا کرد و در نرخ انواع لوله نیز هیچ نوسانی را مشهود نبود.

نرخ قوطی آهن و انواع پروفیل نیز ثابت بود؛ قیمت ورق سیاه هم در برخی از مراکز بدون تغییر اعلام شد؛ اما در بعضی از مبادی افزایش ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی قیمت این محصول مشاهده می شد و انواع ورق های گالوانیزه، رنگی، شیروانی و روغنی هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

گزارش های بورس نشان می دهد که امروز ۲۴۰ هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم با قیمت ۲۰ هزار و ۶۳ تومان عرضه می شود که حجم این محصول ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده و قیمت آن نیز حدود ۴/۰ کاهش پیدا کرده است.

حدود هزار تن ورق گالوانیزه G با قیمت ۴۰ هزار و ۴۷ تومان به عرضه می رسد که ظرفیت این محصول ۸۰ درصد کاهش داشته؛ همچنین ۲۱ هزار تن آهن اسفنجی بریکت با قیمت ۱۳ هزار تومان در دسترس افراد قرار می گیرد.

بر اساس این که در چند روز گذشته نرخ فولاد صادراتی افزایش داشته و احتمال دارد که از نظر روانی این موضوع بازار را متاثر کند و ممکن است همچنان سهمیه بندی تقاضای داخلی شمش با وجود سامانه بهین یاب ادامه داشته باشد.

رکود همچنان بر بازار آهن داخلی پا برجاست و تقاضای قابل توجهی هم وجود ندارد که از علل ایجاد چنین شرایطی می توان به نبود نقدینگی و رکود موجود در بازار ساخت و ساز و مسکن اشاره داشت.

با این اوضاع در این هفته چند عامل مهم بازار را تحت تاثیر قرار می دهند که یکی افزایش قیمت محصولات صادراتی است و عوامل دیگر عدم نبود نقدینگی در بازار ساخت و ساز، اخبار مثبت سیاسی، کنترل قیمت دلار و کنترل نرخ آهن آلات در بازار داخلی می باشند که مانع از بروز رفتارهای هیجانی می شوند.

امیدواریم که با خواندن این مقاله خبری توانسته باشید سطح دانسته های خود را بالا ببرید؛ در صورتی که تمایل به خرید انواع آهن آلات را دارید، ما به شما فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین را برای خرید پیشنهاد می کنیم که اعتبار آن گویای همه چیز است و محصولات نام برده را با بهترین قیمت و بدون واسطه در اختیار مشتریان قرار می دهد.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت از این فروشگاه لازم است که با شماره تلفن های موجود در صفحه تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین