پیش بینی قیمت آهن تا آخر تابستان

کاربرد ورق st37 | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در پی خرید و فروش آهن اسفنجی با قیمت پایه، روند نزولی نرخ میلگرد آجدار در تعداد کثیری از مراکز فروش تداوم پیدا کرد و احتمال می رود که تا آخر تابستان نیز این روند ادامه داشته باشد.

اخبارهایی که امروز از این مقاله دریافت می کنید در خصوص پیش بینی قیمت آهن تا آخر تابستان می باشد؛ با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

در اولین روز از هفته شاهد کاهش قیمت آهن آلات در اکثر مبادی فروش بودیم؛ در خصوص قیمت های روز شنبه در بازار ارز می توان گفت که قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی قرار داشت و نوسانات جزئی را تجربه کرد و در پایان روز هم با نرخ ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان مبادله شد.

قیمت میلگرد آجدار روز گذشته در اغلب کارخانه ها ثابت اعلام شد اما بسیاری از مراکز نرخ این محصول را حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش دادند.

نرخ روز تیرآهن در روز شنبه در کارخانه ذوب آهن اصفهان حدود ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد؛ اما اکثر کارخانه ها هم هیچ تغییری در قیمت ها اعمال نکردند و نرخ انواع نبشی، ناودانی و سپری هم به صورت ثابت و بدون تغییر بود.

انواع لوله و پروفیل قیمتشان در روز گذشته ثابت و بدون تغییر بود؛ در خصوص نرخ ورق های سرد و گرم می توان گفت که نرخ ورق سیاه بدون تغییر بود، ورق شیروانی، گالوانیزه و روغنی هم کاهش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی را تجربه کردند.

گزارش های بورس نشان می دهد که در روز گذشته حدود ۲۱۲ هزار تن آهن اسفنجی به عرضه رسید که تنها ۴۷ درصد آن با قیمت ۱۱ هزار و ۴۷۹ تومان معامله شد که قیمت این محصول نسبت به آخرین عرضه حدود ۵/۱ درصد کاهش داشته است.

از ۸۳ هزار و ۴۶۰ تن شمش بلومی که دیروز به عرضه رسید حدود ۴۵۰ تن آن با قیمت ۱۸ هزار و ۶۵۸ تومان معامله شد که نرخ این محصول نسبت به قیمت پایه کاهش ۷/۹ درصدی داشته است.

امروز هم قرار است که ۲۲ هزار تن محصول فولادی در بورس عرضه شود که ۲۱ هزار تن آن مربوط با آهن اسفنجی است و قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده ۱۲ هزار و ۲۵۷ تومان می باشد که نسبت به نرخ آخرین عرضه ۴/۱ درصد کاهش داشته و حجم آن ۹/۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

با یک نگاه کلی به وضعیت بازار آهن آلات از ابتدای سال تا الان می توان گفت که دلار توسط برخی از سیاست های کنترلی، نوسان قابل قبولی نداشته و بیشتر در کانال ۴۷ تا ۵۰ هزار تومانی قرار گرفته است و از آنجا که بازار فولاد متاثر از نرخ ارز است هر تغییری در این بازار، علاوه بر بازارهای داخلی، بازارهای مالی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و کنترل قیمت دلار به رکود در بازار ارز و بازار فولاد منجر شده است.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد؛ در صورتی که تمایل دارید انواع آهن آلات را در حجم عمده و با بهترین قیمت خریداری کنید به شما پیشنهاد می دهیم که آن ها را از فروشگاه تامین تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین