پیش بینی قیمت آهن تا پایان تابستان

بررسی بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با از بین رفتن تلاطم افزایش قیمت ورق گرم و قوطی های پروفیل دیدیم که نرخ این محصولات در برخی از مبادی فروش به طور جزئی کاهش یافت و از سوی دیگر احتمال دارد که اتصال برق صنایع فولاد در نیمه شهریور وجود داشته باشد که این امر با تعطیلات اربعین نیز مصادف می شود که ممکن است باعث تشدید رکود در بازار آهن آلات داخلی شود.

گزارش های به دست آمده از بازار آهن آلات نشان می دهد که  قیمت این محصولات هنوز هم ثابت است و تنها در چند کارخانه کاهش نسبی نرخ ها مشاهده می شود.

قیمت دلار روز گذشته تا حدودی افزایشی بود به طوری که هر دلار در ابتدای روز ۴۹ هزار تومان بود، در اواسط روز به ۴۸ هزار تومان رسید و در پایان روز هم با نرخ ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان مبادله شد.

نرخ روز میلگرد مطابق با آمار به دست آمده از مبادی با ثبات همراه بوده؛ اما در تعدادی از کارخانه ها قیمت این محصول حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است؛ قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز بدون تغییر بود و برای هر شاخه آن نرخی ما بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شد؛ همچنین نرخ روز گذشته انواع پروفیل نیز ثابت و بدون تغییر بود.

مطابق بررسی ها قیمت پروفیل در ماه مرداد به صورت ثابت و پایدار بود به طوری که در پایان همین ماه بسته به نوع ورق مصرفی گیلان یا مبارکه، قیمت قوطی آهن تولید شده از ورق ۲ میل حدود ۳۴ تا ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان تخمین زده شد؛ اما از اوایل شهریور ماه فقط در مدت سه روز افزایش نرخ بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان برای ورق گیلان رخ داد که دلیل آن نیز کمبود ورق دو میل اعلام شد.

در طی دو روز گذشته نیز بعد از افزایش ناگهانی و قابل توجه قیمت قوطی، این بازار نیز باز هم ثابت بود و قیمت هر کیلو پروفیل در آن حدود ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان برآورد شد.

بر اساس شنیده ها می توان گفت که به علت کاهش قیمت ورق، تخفیفات زیر پوستی شروع شده است و احتمال می رود که در روزهای آینده بیشتر قیمت ها نیز مجددا کاهش یابند.

همان طور که گفتیم، قیمت ورق سیاه مبارکه و کاویان ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان در برخی از سایزها کاهش یافتند و بعضی از کارخانه ها نیز نرخ این محصول را ثابت نگه داشتند.

شنیده ها حاکی از آن است که در طی دو روز گذشته حجم بارگیری ورق دو میل به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده است که این امر به کاهش قیمت این محصول منجر شد.

قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و انواع ورق های سرد و گرم نیز در روز گذشته ثابت و بدون تغییر بود و انواع نبشی، ناودانی، سپری و انواع لوله نیز هیچ تغییر قیمتی در آن ها مشاهده نشد.

در روز یک شنبه ۲۱ هزار تن آهن اسفنجی با قیمت ۱۲ هزار و ۹۵۶ هزار تومان عرضه شد که حدود ۲۰ هزار تن آن به فروش رسید که می توان گفت نرخ این محصول نسبت به قیمت پایه ۹/۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

امروز نیز ۱۰۹ هزار و ۶۷۰ تن شمش با قیمت ۲۰ هزار تومان عرض می شود که قیمت این محصول نسبت به آخرین عرضه حدود نیم درصد افزایش پیدا کرده؛ اما حجم آن حدود ۱۷ درصد کاهش یافته است؛ همچنین حدود ۴ هزار تن ورق سرد، ۱۰۰۰ تن گالوانیزه جی و ۴۰ هزار تن تختال سی به عرضه می رسد.

در خصوص عرضه شمش امروز باید گفت که حجم این محصول کاهش پیدا کرده است؛ اما احتمال می رود که تقاضای خوبی برای خرید آن وجود داشته باشد و با این حال نمی توان انتظار داشت تغییری در بازار محصولات پایین رده مشاهده شود.

امیدواریم که خواندن این مقاله خبری برایتان مفید واقع شده باشد؛ در صورتی که قصد خرید انواع آهن آلات را دارید می توانید این محصولات را به طور حضوری یا اینترنتی در حجم نا محدود از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین