چالش فولادی با نوسان نرخ مواد اولیه

ورق فولادی غرب | فروشگاه آهن آلات بنیامین

فراهم آوردن انرژی یکی از معیارهای اصلی در هزینه های تولیدی فولاد می باشد و نوسانات نرخ مواد اولیه هم در بازار بی تاثیر نیست و واحدهای تولیدی کوچک نیاز به مدیریت هزینه ها و فراهم آوردن انرژی مفید را دارند تا در بازار پر رقابت بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

نوسانات قیمت آهن

در روز گذشته نرخ آهن عمدتا ثابت بود؛ اما در برخی از مراکز کاهش جزئی قیمت این محصول مشاهده می شد و دلار که وارد کانال ۴۹ هزار تومانی شده بود مجددا به کانال ۵۰ هزار تومانی پیوست و با افزایش ۵۰۰ تومان نرخ در پایان روز با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان به معامله رسید.

در روز سه شنبه میلگرد نیز قیمت ثابتی داشت اما برخی از مراکز نرخ این محصول را حدود ۵۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش دادند؛ در همین روز تیرآهن نیز نرخ بدون تغییری داشت؛ ولی تیرآهن ذوب آهن اصفهان در هر شاخه بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد و نرخ انواع نبشی، ناودانی و سپری هم بدون تغییر بود.

در روز سه شنبه قیمت قوطی آهن و انواع پروفیل نیز ثابت و بدون تغییر بود و این محصولات بدون هیچ نوسان قیمتی به عرضه رسیدند و انواع لوله نیز هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکردند و با همان نرخ قبل در دسترس افراد قرار گرفتند.

قیمت ورق سیاه در روز گذشته حدود ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرد؛ اما ورق های گالوانیزه، روغنی، رنگی و شیروانی با همان قیمت قبلی به عرضه رسیدند و هیچ نوسانی در نرخشان مشاهده نشد.

تبعات نوسانات فولاد

یک کارشناس متخصص در صنعت تولید فولاد می گوید که یکی از معضلات بزرگی که در واحدهای کوچک صنعت فولاد وجود دارد، بالا و پایین شدن مداوم قیمت مواد اولیه است و او بیان کرد تا زمانی که یک تولیدی محصولات فولادی از مواد اولیه تا تولید کالاهای نهایی را پشت سر می گذارد با بالا و پایین شدن نرخ ها در بازار روبرو می شود که این موضوع می تواند به ویژه برای واحدهای کوچک تولیدی که به علت محدودیت هایی از جمله فراهم آوردن انرژی مشکل دارند مشکل ساز واقع گردد.

همچنین او بیان کرد که  در صنعت تولید فولاد بیش از هفتاد درصد هزینه ها تحت عنوان هزینه های متغییر مدنظر قرار داده می شوند که این موضوع نشانگر این است که حتی اگر یک کارخانه به شکل موقت تعطیل گردد، هزینه های ثابت آن مانند هزینه های نگهداری و دستمزد کارکنان همچنان پا بر جا می باشد که این موضوع موجب می شود واحدهای کوچک تولیدی در صورت تعطیلی ضرر و زیان ببینند.

وی همچنین به اهمیت بالای فراهم آوردن انرژی در صنعت فولاد اشاره کرد و تاکید داشت که انرژی یکی از اصلی ترین عوامل در هزینه های تولید فولاد است و او گفت تا موقعی که کارخانه های فولادی به علت محدودیت ها نیمه تعطیل یا بسته شوند، هزینه های ثابت بر عهده خود کارخانه می افتد که این موضوع به ضرر و زیان واحد های تولیدی کوچک منجر خواهد شد.

در ادامه این کارشناس به بالا و پایین شدن قیمت مواد اولیه در بازار فولاد هم اشاره کرد و تاکید نمود که تغییرات نرخ این مواد، بر وضعیت فولادسازان تاثیر می گذارد و او به اهمیت کنترل این نوسانات و پیدا کردن راه حل هایی برای بهبود وضعیت صنعت فولاد نیز اشاره کرد.

و در آخر

امیدواریم که خواندن این محتوای خبری برای شما مفید واقع شده باشد؛ در صورتی که قصد خرید هر یک از آهن آلات را دارید، فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین آماده خدمت رسانی به شما خریداران گرامی است و شما می توانید که انواع آهن آلات را در حجم عمده و خرده و به طور حضوری یا آنلاین از این مرکز فروش تهیه نمایید.

جهت دریافت قیمت و کسب اطلاعات بیشتر لازم است که با شماره تلفن های موجود در همین صفحه تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین