بازار میلگرد زیر بار رکود

میلگرد چیست؟ | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در این مقاله قصد داریم تا کاربران را از جدیدترین اخبار مربوط به بازار آهن آلات مطلع سازیم؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

گزارش ها از بازار داخلی آهن نشان می دهد که رفتار دو منظوره در این بازار مشاهده می شود به  این شکل که محصولات اولیه و میانه رونق بیشتری نسبت به کالاهای پایین دست دارند که از نظر برخی از افراد این امر از تسهیل صادرات کالاهایی مانند شمش سر چشمه می گیرد.

در اولین روز از هفته نرخ آهن آلات در اغلب مبادی به صورت ثابت و بدون تغییر بود؛ ولی در برخی از مراکز نیز شاهد افزایش یا کاهش قیمت انواع آهن آلات بودیم.

در روز گذشته روند بازار ارز نیز به صورت ثابتی بود و نوسان چندانی در نرخ دلار مشهود نبود به طوری که در ابتدای روز نرخ هر دلار ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان بود و در پایان روز دلار با قیمت ۴۹ هزار تومان به فروش رسید و کاهش جزئی را تجربه کرد.

در خصوص قیمت میلگرد روز گذشته می توان گفت که نرخ این محصول ثابت و بدون تغییر در مبادی اعلام شد؛ اما برخی از مراکز نرخ این محصول را حدود ۵۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند به این صورت که نرخ میلگرد میانه ۲۳ هزار تومان، میلگرد آجدار ۲۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۴ هزار تومان، میلگرد فولاد زاگرس برای هر کیلو ۲۴ هزار تومان، میلگرد نیشابور با نرخ ۲۴ هزار و ۱۱۰ تومان و میلگرد آناهیتا با قیمت ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شد.

در روز گذشته تیرآهن نیز عمدتا قیمت ثابتی در مبادی داشت و تنها تیرآهن فولاد یزد در بعضی از سایزها بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان نرخش کاهش پیدا کرد؛ ورق های کاویان و اکسین نیز در برخی ضخامت ها ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کردند؛ اما قیمت ورق فولاد مبارکه ۵۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و دیگر ورق ها نیز نرخ ثابت و بدون تغییری داشتند.

در روز شنبه قیمت انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز ثابت و بدون تغییر بود و تنها نبشی جاوید بناب بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان قیمتش کاهش پیدا کرد؛ همچنین نرخ انواع پروفیل و گالوانیزه نیز به صورت ثابتی و بدون نوسان بود و تنها پروفیل های نیکان و صابری در بعضی از سایزها حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان قیمتشان افزایش پیدا کرد و انواع لوله نیز نرخی ثابت و بدون تغییر داشتند.

گزارش های بورس نشان می دهد که از یک میلیون و ۹۴۸ هزار و ۸۲۲ تن کالای فولادی عرضه شده دیروز حدود ۶۷۷ هزار و ۹۵۵ تن آن به فروش رسیدند که از این میان ۱۹ هزار و ۶۵۰ تن آن شمش بلوم بود که فقط ۳ هزار و ۵۰۰ تن آن با قیمت ۲۲ هزار و ۶۱۷ تومان به فروش رسید.

همچنین حدود ۹۷ درصد تیرآهن عرضه شده در اول هفته معامله شد و ورق های گالوانیزه و سرد هم کاملا به فروش رسیدند.

انبارهای تولید کنندگان انبوه از مقاطع طویل فولادی می باشند در حالی که در بازار میلگرد تقاضا در پایین ترین حد ممکن قرار دارد و تقریبا هیچ خریدی انجام نمی شود و بعضی از افراد عقیده دارند که برای کاهش رکود اقتصادی در این بخش، تسهیلات به جهت صادرات می تواند کارآمد و مفید واقع شود.

روز اول شهریور ۲۰ هزار تن میلگرد بورسی از ۲۴۵ هزار تن عرضه آن به فروش رسید که نشان می دهد حجم معاملات حدود ۸ درصد کاهش پیدا کرده و تقاضای قابل چشمگیری هم مشاهده نمی شود.

نرخ میلگرد بورسی در ابتدای شهریور ماه حدود ۲۱ هزار و ۵۷۰ تا ۲۲ هزار و ۵۷۰ اعلام شد که بر اساس آمار، قیمت میلگرد بورسی در بازار فیزیکی   کمتر از نرخ فروش شمش فولاد در همان بازار بود که این مسئله نشانگر این است که میلگرد بورسی ارزش زیادی دارد؛ اما کمبود تقاضا از طرف مصرف کننده و نبود نقدینگی بر این کاهش تقاضا دامن می زند که تسهیلات در صادرات می تواند باعث رونق بازار شود.

با توجه به توضیحات فوق، اگر قصد خرید آهن آلات را در این شرایط دارید می توانید آن را از مجموعه تجهیزات ساختمانی بنیامین بدون واسطه خریداری کنید.

جهت ارتباط با این فروشگاه برای دریافت قیمت و خرید محصول می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های مشخص شده در همین صفحه تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین