ساخت قالب بتن فلزی

ساخت قالب بتن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

روش ساخت قالب بتن در کارگاه های تولیدی

قالب بتنی مهم ترین عضو مرحله قالب بندی و بتن ریزی در ساختمانی سازی است. برای تولید و ساخت قالب بتن ورقه های برش داده شده و ۶ مرحله را می گذرانند تا به قالب های فلزی تبدیل شوند. فرآیند تولید قالب های فلزی بتن در گروه صنعتی بنیامین را در ادامه توضیح داده ایم. در این مقاله تلاش شده است تا مراحل به همراه ویدیو و توضیح جامع ارائه شود.

تولید قالب فلزی بتن یک کار دقیق به شمار می آید که تولید کنندگانی ماهر می طلبد. قالب های بتنی با کیفیت های مختلفی تولید می شوند اما ما می خواهیم روش ساخت با کیفیت ترین قالب فلزی ایران را به شما نمایش دهیم. قالب ها باید ویژگی هایی داشته باشند که در مقابل وزن بالا خم و دچار تابیدگی نشوند، درزبندی شده باشند و از کیفیت رنگ بالایی برخوردار باشند.

ویدیو کامل ساخت قالب بتن

مشاهده ویدیو مراحل ساخت قالب بتن در آپارات

 

مراحل تولید

۱) صاف کردن ورق ST37

ورق هایی که از دو کارخانه فولاد غرب و فولاد مبارکه خریداری می شوند به صورت رول به مشتریان تحویل داده می شوند. بنابراین باید در مرحله اول ورق ها از حالت رول خارج شده و به وسیله دستگاه های غلتک صاف شوند تا امکان برش آن ها وجود داشته باشد. در بعضی از کارگاه های تولیدی ورق ها به صورت صاف و برش خورده خریداری می شوند اما در گروه صنعتی بنیامین به دلیل اینکه ورق های فولادی مستقیما از کارخانه فولاد مبارکه و غرب، بدون واسطه خریداری می شود، باید در مرحله اول رول ها به ورق تبدیل شوند.

 

قالب فلزی بتن رنگ نشده | فروشگاه آهن آلات بنیامین
قالب فلزی بتن رنگ نشده | فروشگاه آهن آلات بنیامین

 

۲) برش ورق ها

همانطور که پیش تر گفته شد، بعد از صاف کردن ورق ها، باید آن ها را برش دهیم تا به ابعاد مورد نیاز برای تولید قالب تبدیل شوند. در این مرحله ورق ها را بر اساس ارتفاع قالبی که قصد تولید آن را داریم برش می دهیم. در این مرحله از دستگاه های برشی استفاده می شوند که قابلیت برش ورق ها را به صورت دقیق و یک دست دارند. بعد از برش، ورق ها آماده ی تبدیل شدن به قالب هستند.

۳) برش و پانچ تسمه

تسمه ها عضوی از قالب فلزی بتن هستند که باعث می شوند تا ورق به قالب بتن تبدیل شود. این تسمه های فلزی به عنوان لبه های قالب استفاده میشوند که بر اساس سایز قالب به وسیله ی دستگاه پانچ می شوند. فاصله ی بین هر سوراخ روی تسمه ۵ سانتی متر است. این به این معنا است که اگر یک تسمه پانچ ۶ سوراخ داشته باشد، این تسمه ۳۰ سانتی متر طول دارد. ( ۳۰ = ۶ ⨯ ۵ )

 

 

۴) اتصال تسمه به ورق

در این مرحله وقت ان رسیده تا تسمه های پانچ شده را به ورق ها جوش دهیم تا قالب بتن ما شکل بگیرد. از آنجایی که این مرحله مهم ترین مرحله ساخت قالب فلزی بتن است ۳ نوبت تسمه ها به ورق پانچ می شوند. این مراحل شامل جوش نقطه زنی، جوش قوسی و جوش CO2 است.

جوش نقطه زنی:

در اولین مرتبه اتصال تسمه به ورق به وسیله قلم جوش های با کیفیت ۴ نقطه بالا، پایین، چپ و راست ورق را به تسمه ها جوش می دهند تا تسمه ها در جای خود ثابت شوند. با این کار هم استقامت قالب ها در نتیجه نهایی بالا می رود هم شرایط برای جوش کاری در دو مرحله ی بعدی فراهم می شود.

جوش قوسی:

جوش قوسی همان چیزی است که باعث می شود قالب ها درز نداشته باشند و شیره ی بتن از آن بیرون نریزد. به وسیله ی جوش قوسی سرتاسر تسمه ها را به ورق جوش می دهند تا هیچ راهی برای خروج شیره بتن از بتن ها وجود نداشته باشد و همچنین تسمه بسیار محکم به ورق متصل شود.

 

 

جوش CO2:

جوش CO2 برای جوش دادن گوشه های داخلی قالب و نقاط اتصال تسمه های داخلی به کار می رود. به طور خلاصه جوش CO2 برای نقاطی استفاده می شود که دسترسی و جوش دادن آن ها به وسیله ی قلم جوش امکان پذیر نیست. همچنین جوش CO2 در تولید قالب فلزی

 

 

مزایای جوش کاری CO2

۱) مقاومت و استحکام قالب بتن رابسیار بالا می برد

۲) نفوذپذیری بالای آن تا عمق قطعه را در بر می گیرد

۳) عدم تغییر شکل قطعه و جدا نشدن تسمه های کناری در هنگام شکستن نقاط جوش

۴) عدم نیاز به زدودن زیاد مواد زائد پس از جوشکاری

۵) سرعت جوشکاری بالا

 

 

۵) کنترل کیفیت

در این مرحله ناظر خط تولید قالب های فلزی ای که به پایان خط تولید رسیده اند را یک نوبت بدون رنگ و در نوبت دوم بعد از مرحله رنگ آمیزی قالب ها از نظر برش، تسمه و جوش ها بررسی می کند تا در صورت وجود مشکلی یا از خط تولید حذف شود یا دوباره به خط تولدی برگردد و اشکال برطرف شود. این مرحله دلیل تضمین کیفیت محصولات تولیدی در گروه صنعتی بنیامین است.

 

قالب فلزی بتن رنگ نشده | فروشگاه آهن آلات بنیامین
قالب فلزی بتن رنگ نشده | فروشگاه آهن آلات بنیامین

 

۶) رنگ آمیزی قالب

در مرحله پایان قالب ها باید رنگ شوند. این رنگ آمیزی باعث میشود تا قالب ها در برابر زنگ زدی مقاوم شوند و ظاهری زیبا تر داشته باشند. عمدتا قالب های تولیدی در ایران به رنگ آبی هستند اما امکان سفارش قالب ها به رنگ دلخواه مشتری می باشد. این مرحله نهایی است. بعد از رنگ آمیزی قالب های فلزی بتن آماده ارسال برای مشتری و به کارگیری در پروژه های ساختمانی هستند.

 

رنگ آمیزی قالب فلزی بتن | فروشگاه آهن آلات بنیامین
رنگ آمیزی قالب فلزی بتن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

 

قالب های تولید شده در گروه صنعتی بنیامین یکی از با کیفیت ترین قالب های بتنی تولید شده در ایران هستند که علاوه بر کیفیت کمترین قیمت بازار را هم دارند. در یکی از مقالات منتشر شده در صفحه رسمی بنیامین در ویرگول، دلیل ارزانی قیمت های قالب فلزی فروشگاه بنیامین را کاملا توضیح داده ایم. برای مشاهده قیمت ها و سفارش قالب فلزی بتن روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

 

مشاهده قیمت قالب فلزی بتن

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین