کاهش قیمت آهن ادامه دارد؟

داربست مدولار | فروشگاه آهن آلات بنیامین

 در مقاله جمع آوری شده زیر به بررسی قیمت ها در بازار آهن آلات می پردازیم، در صورت کسب اخبارهای به روز با ما همراه باشید.

با در نظر گرفتن اتفاقات و اخبارهای مثبت سیاسی مانند بهبود در فروش نفت و آزاد سازی پول های کشور می توان گفت که اوضاع فعلی حاکم بر جامعه مناسب و منطقی به نظر می رسد و با این شرایط نمی توان انتظار نوسان نرخ در بازار ارز و آهن را داشت و پیش بینی می شود که فعلا قیمت ها در این بازار پایدار و بدون تغییر باشند.

در روز سه شنبه قیمت آهن به صورت کیلویی در اکثر مبادی فروش ثابت بود و بسیاری از مراکزی تولیدی نیز به طور جزئی قیمت محصولات خود را کاهش دادند.

در بازار ارز که قیمت دلار در کانال ۴۸ هزار تومانی قرار داشت و دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان معامله می شد، دیروز مجددا در کانال ۴۸ هزار تومانی قرار گرفت و در پایان روز با نرخ ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

قیمت میلگرد روز گذشته در بیشتر مراکز ثابت و بدون تغییر بود اما تعدادی از کارخانه های تولیدی، نرخ این محصول را حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش دادند و کف قیمت میلگرد که در کانال ۲۴ هزار تومانی قرار داشت شکست و وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و دیروز هم این محصول با نرخی مابین ۲۳ هزار و ۲۰۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد.

قیمت تیرآهن در اکثر مبادی بدون تغییر بود و تنها تیرآهن ذوبی در هر شاخه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمتش کاهش یافت.

انواع نبشی، ناودانی، انواع لوله و پروفیل های درب و پنجره نیز قیمتشان ثابت و بدون تغییر بود.

انواع ورق سرد و گرم اما با نوسان قیمتی همراه بودند و قیمت ورق سیاه در چند مرکز ثابت بود و چند کارخانه هم نرخ این محصول را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش دادند. ورق گالوانیزه نیز قیمتش حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و ورق های روغنی و شیروانی هم در اکثر مبادی نرخشان بدون تغییر و ثابت بود.

طبق بررسی های قبل همان طور که گفته شد، انتظار می رفت که با حجم ساخت و سازها، تقاضا برای خرید آهن آلات در فصل تابستان به بالاترین میزان ممکن باشد؛ اما برخلاف انتظار این چنین نبود و تقاضاها افت شدیدی پیدا کرد و بازار هم در رکود و ثبات سر فرو برد.

برخی از افراد می پنداشتند که با قطعی برق و اعمال محدودیت های امسال در مصرف برق، قیمت آهن آلات افزایش پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد و نه تنها قیمت ها افزایش پیدا نکرد بلکه در روند نزولی قرار گرفت.

امروز حدود ۲۶۱ هزار و ۹۳۷ تن محصول فولادی به بورس عرضه می گردد که ۲۱۸ هزار و ۳۶۸ تن آن مربوط به میلگرد است و قیمت امروز این محصول ۲۱ هزار و ۳۵۸ تومان در نظر گرفته شده که نشان از کاهش ۲/۴ درصدی میلگرد نسبت به قیمت هفته گذشته می دهد.

چند روز قبل خبری منتشر شد با موضوع این که پول برق ایران توسط عراق پرداخته نشده است و علت آن اعمال محدودیت ها و تحریم های امریکا علیه کشور می باشد؛ در حالی که در روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که یک مقام امریکایی معافیت تحریمی ۱۲۰ روزه ای را به امضاء خود درآورده که به عراق اجازه داده شده که هزینه برق ایران را از طریق یک بانک غیر عراقی پرداخت کند و با انتشار این خبر احتمال می رود که تاثیر مثبت بر بازار ارز و آهن آلات داشته باشد و باعث کاهش بیشتر قیمت ها گردد.

در صورتی که متمایل به خرید انواع آهن آلات در این شرایط هستید به شما پیشنهاد می کنیم محصولات مدنظر را در حجم عمده و خرده با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین