مازاد عرضه و افت تقاضا در بازار آهن

آهن آلات در بازار | فروشگاه آهن آلات بنیامین

اوضاع در بازار آهن حال و هوایی آرام و رکودی دارد و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آهن امروز ثابت هستند و نشان می دهند که بازار در خواب عمیق زمستانی فرو رفته است.

در پایان هفته گذشته بازار در رکود عمیقی به سر می برد و قیمت آهن آلات تقریبا در روز پنجشنبه در بیشتر زیر مجموعه ها ثابت بود؛ در بازار ارز نیز هیچ نوسان جزئی مشهود نبود و قیمت دلار حول ۵۱ تا ۵۲ هزار تومان در گردش بود و در روز پنجشنبه هر دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

تجزیه و تحلیل قیمت آهن

در روز پنجشنبه قیمت میلگرد آجدار در کلیه مراکز ثابت اعلام شد؛ اما کاهش ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی قیمت این محصول در برخی از کارخانه ها مشهود بود؛ قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و قیمت میلگرد فایکو هم با ۵۰ تومان کاهش با نرخ ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

در روز پنجشنبه تیرآهن با همان قیمت قبل به فروش رسید و قیمت روز نبشی، ناودانی و سپری هم ثابت اعلام شد.

قیمت ورق سیاه در چند مرکز افزایش ۱۰۰ تومانی داشت؛ ولی در بیشتر شرکت ها قیمت این کالا ثابت اعلام شد و قیمت انواع ورق سرد، ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی، قیمت ورق استیل و … هم در بیشتر کارخانه ها ثابت بود.

در روز پنجشنبه انواع پروفیل و لوله نیز قیمت ثابتی داشتند و با همان نرخ قبلی در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفتند.

با توجه به مطالب فوق می توان نتیجه گرفت که رکود بر بازار آهن سایه افکنده است و پارامترهای تاثیرگذار بر نرخ آهن امروز ثابت هستند و به عبارتی بازار در خواب زمستانی عمیق فرو رفته است و می توان گفت که در ابتدای فصل پاییز بازار آهن نه تنها رونقی را به خود ندید؛ بلکه رکود نیز بیشتر شد.

گزارش های به دست آمده از بورس امروز بیانگر این هستند که حدود یک میلیون و هفتصد هزار و سیصد و هشتاد و چهار تن محصول فولادی به عرضه می رسد که از این مقدار حدود هشتاد هزار تن آن شمش بلوم است که قیمت در نظر گرفته شده برای آن ۲۰ هزار و ۲۱۵ تومان می باشد.

آهن اسفنجی به میزان ۹۷ هزار تن به عرضه می رسد که نرخ در نظر گرفته شده برای آن در هر کیلو ۱۱ هزار و ۲۳۸ تومان می باشد؛ در مرداد ماه قیمت آهن اسفنجی به نسبت شمش زیر ۶۰ درصد بوده؛ ولی انتهای تابستان این رقم به بیش از ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده به گونه ای که در هفته گذشته به نزدیک هفتاد درصد رسیده است.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله از خبرهای جدید در بازار آهن آگاه شده باشید؛ در صورتی که قصد خرید آهن را دارید، خرید از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به دلیل مناسب بودن قیمت ها برای شما بهترین گزینه می باشد که به جهت ارتباط با این فروشگاه لازم است از شماره تلفن های زیر استفاده کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین