احتمال افزایش قیمت میلگرد با رشد تقاضا

میلگرد آجدار | فروشگاه آهن آلات بنیامین

میلگردی که از شمش بورسی به تولید می رسد نرخی حدود ۲۵ هزار تومان دارد در حالی که میلگرد بازار آزاد حدود ۲۴ هزار تومان است و این تفاوت قیمت احتمال دارد با افزایش تقاضا در بازار آزاد بالا برود.

در روز گذشته قیمت آهن آلات هیچ تغییری نداشت و برخی از مبادی نرخ این محصولات را به طور جزئی کاهش دادند؛ دلار از کانال ۴۹ هزار تومانی کمی عقب نشینی کرد و با نرخ ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در پایان روز معامله شد.

در روز گذشته قیمت میلگرد نیز ثابت بود؛ اما برخی از مراکز حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان نرخ این محصول را کاهش دادند؛ میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان در هر کیلو قیمتی ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت، میلگرد زاگرس با قیمت ۲۴ هزار و ۳۰۰ معامله شد و میلگرد نیشابور نیز قیمتی ثابت داشت و با همان نرخ ۲۴ هزار و ۵۱۰ تومانی در دسترس افراد قرار گرفت.

در روز دوشنبه تیرآهن نیز قیمت ثابتی داشت و تنها تیرآهن ذوب آهن اصفهان بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در هر شاخه کاهش قیمت را تجربه کرد و تیرآهن ۱۴ همین شرکت نیز با قیمت ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان در دسترس افراد قرار گرفت.

در روز گذشته نرخ انواع پروفیل، انواع لوله، نبشی، ناودانی و سپری نیز هیچ تغییری نداشتند و با همان قیمت قبل عرضه شدند.

قیمت ورق سیاه روز گذشته ثابت بود؛ اما ورق آهن مبارکه قیمتش بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و ورق های گالوانیزه، روغنی و رنگی شیروانی نیز حدود ۵۰۰ تومان کاهش نرخ را تجربه کردند.

با توجه به گزارش ها می توان گفت که وضعیت بازار آهن روز گذشته نسبتا آرام بوده و برای ۵۰۹ هزار و ۸۲۰ تن محصولی که  در بورس کالا عرضه شده تنها ۴۸۱ هزار و ۲۲۰ تن تقاضا به ثبت رسید که ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن آن به شمش بلوم اختصاص داشت.

حدود ۱۴۵ هزار و ۲۲۰ تن تقاضا برای شمش ثبت شد که ۱۴۰ هزار و ۳۲۵ تن آن با قیمت ۱۹ هزار و ۹۱۹ تومان در دسترس افراد قرار گرفت.

میلگرد فولادی تولید شده از شمش بلوم قیمت ۲۵ هزار تومانی دارد در حالی که نرخ این محصول در بازار آزاد ۲۴ هزار تومان است و این اختلاف قیمت موجب می شود بازار محصولات فولادی آمادگی داشته باشد که با افزایش تقاضا، نرخ میلگرد نیز کمی بالا رود و این بالا رفتن قیمت ممکن است در صورت ورود تقاضای مصرفی یا سرمایه ای جدید به بازار محصولات فولادی رخ دهد.

از ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن ورق گرمی که در روز گذشته به عرضه رسید حدود ۲۲۷ هزار و ۸۰۰ تن آن با قیمت ۲۸ هزار و ۶۲۶ تومان معامله شد؛ همچنین ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی به عرضه رسید که  تنها ۷ هزار تن تقاضا برای آن ثبت شد که قیمت آن ۱۳ هزار و ۲۴۱ تومان بود.

بر اساس این که از هفته جاری خرید شمش فولاد از رینگ صنعتی بورس کالا از طریق سامانه بهین یاب وجود دارد این تصمیم موجب محدودیت دسترسی سرمایه گذاران به این بازار شده و رقابت در خرید شمش را برای آن ها به یک معضل تبدیل کرده است.

فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین یکی از معتبرترین فروشگاه ها در زمینه فروش و عرضه انواع آهن آلات است که این قالب فلزی و جک سقفی را بدون واسطه با بهترین کیفیت و قیمت به شکل آنلاین و حضوری در اختیار مشتریان قرار می دهد.

چنانچه قصد خرید آهن آلات را از این فروشگاه دارید لازم است که به صورت حضوری به آدرس زیر بروید، از سایت اینترنتی تجهیزات ساختمانی بنیامین استفاده کنید یا با شماره تلفن های مشخص شده در همین صفحه تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین