قیمت میلگرد و آهن در بورس افزایش یافت!

تولید میلگرد | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با استقبال خوبی که از عرضه های اعتباری بورس کالا می شود، نظاره گر افزایش نرخ میلگرد بورسی می باشیم به صورتی که در یک ماه اخیر در پی حمایت بازارساز از صنایع فولادی، نرخ فولاد در روند صعودی قرار گرفته است.

قیمت آهن آلات روز گذشته نوسان داشت به طوری که در بیشتر مبادی افزایش قیمت مشهود بود و در بعضی از کارخانه ها نیز کاهش قیمت وجود داشت و برخی از مراکز هم محصولات خود را بدون هیچ تغییری در قیمت به فروش می رساندند.

بازار ارز نیز حال و هوای آرامی داشت و دلار در همان کانال ۵۰ هزار تومانی بود و در پایان روز هم با نرخ ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

در روز گذشته قیمت آهن نیز ثابت بود؛ اما در اکثر مبادی کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی این محصول مشاهده می شد؛ میلگرد ۱۴ اصفهان با ۱۰۰ تومان افزایش به ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید، نرخ میلگرد آجدار نسبت به هفته گذشته با ۲۳۰ تومان افزایش بین ۲۳ هزار و ۷۰۰ تا ۲۵ هزار تومان قیمت گرفت و میلگرد زاگرس نیز با همان قیمت قبل ۲۴ هزار تومان به عرضه رسید.

در روز گذشته قیمت تیرآهن اصفهان، فایکو و فولاد یزد در هر شاخه بین ۱۰ تا ۶۰ هزار تومان افزایش یافت و انواع نبشی، ناودانی و سپری هم بدون تغییری در نرخ عرضه شدند و تنها نبشی ناب تبریز ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش نرخ را تجربه کرد.

در روز دوشنبه ورق آهن در بیشتر مبادی بین ۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد، ورق سیاه اکسین نیز هیچ تغییری در قیمتش اعمال نشد و انواع ورق های روغنی، رنگی، گالوانیزه و … نرخشان ثابت و بدون تغییر بود.

قوطی آهن و انواع پروفیل نیز قیمت ثابتی داشتند؛ اما برخی از مراکز بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان نرخ این محصولات را افزایش دادند و انواع لوله نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند‌

گزارش های بورس کالا روز گذشته نشان می دهد که ۱۹۶ هزار و ۷۵۰ تن محصول فولادی عرضه شد که ۱۵۳ و ۴۶۵ تن آن به فروش رسید.

۱۵۸ هزار و ۷۵۰ تن شمش عرضه شد که تنها ۱۴۴ هزار و ۱۱۵ تن آن با قیمت ۲۰۰ هزار و ۹۰۶ تومان به فروش رفت که نسب به آخرین عرضه افزایش ۳/۰ درصدی نرخ داشته است.

امروز هم حدود ۴۲۰ هزار و ۸۱۵ تن محصول عرضه می گردد که ۲۶۵ هزار و ۷۱۹ تن آن میلگرد با نرخ ۲۲ هزار و ۶۶۸ تومان است؛ همچنین حدود ۲۳ هزار و ۱۷۱ تن تیرآهن به عرضه می رسد که قیمت در نظر گرفته شده برای آن ۲۳ هزار و ۱۱۳ تومان می باشد و حدود ۲ هزار و ۲۰ تن ناودانی، هزار و ۲۲۰ تن نبشی و هزار تن ورق گرم به عرضه می رسد.

در خصوص عرضه های امروز میلگرد بورسی ممکن است تقاضای قابل قبولی برای عرضه های نقدی وجود نداشته باشد؛ اما حدود ۴۵ هزار تن میلگرد اعتباری عرضه شده است که جوابگوی نیاز بازار می باشد و از روند افزایش قیمت میلگرد پیشگیری می کند.

درباره عرضه شمش بورسی دیروز که نرخ آن ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان تخمین زده شد و این در حالی بود که هر کیلو میلگرد در بازار آزاد حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد که نشان دهنده فاصله قیمتی ۲ هزار و ۶۰۰ تومانی بین شمش و میلگرد می باشد که از نظر بعضی ها تولید میلگرد با نرخ موجود و با توجه به شمش ۲۲ هزار تومانی توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

از تاریخ ۱ سپتامبر، نرخ شمش فولادی صادراتی ایران خلیج فارس به ارزش ۴۶۳ دلار برای هر تن برآورد شد که این نرخ به قیمت ریالی ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ همچنین نرخ ریالی فروش شمش صادراتی ایران با توجه به ارزش دلار در بازار دوم خرید و فروش به ۱۹ هزار و ۴۴۶ تومان برای هر یک کیلو تبدیل می شود؛ همچنین نرخ دلار آزاد برای شمش فولادی ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان می باشد که به ۲۳ هزار و ۳۴ تومان برای هر تن تبدیل می شود.

در این وضعیت با مدنظر قرار دادن نرخ ریال متغییر برای شمش فولاد صادراتی ایران در بازار، قیمت پایه شمش به جهت تجارت در بازار فیزیکی بورس کالا بین ۱۸ هزار و ۹۰۰ تا ۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان برای هر تن مشخص شده است که این قیمت ها مغایرت زیادی با نرخ صادراتی دارند و به نوعی حمایت از گران فروشی شمش فولاد در بازار را بیان می کند که در این شرایط باعث افزایش هزینه های صنایع تکمیلی مانند نوردکاران می شود و قدرت رقابتی آن ها را پایین می آورد.

در بازار فعلی، رونق رینگ  فروش شمش فولاد را مشاهده می کنیم که اطلاعات مثبتی هن از بازار جهانی فولاد نیز به گوش می رسد؛ در این حین تقاضا برای فولاد به طور جزئی بهتر شده و از این رو افزایش نرخ ها را در پی داشته است.

همچنین شاخص مدیران خرید  چین بیشتر از انتظار عملکرد کرده و اعلام کاهش نرخ ذخیره الزامی بانک ها نیز از اصلی ترین خبرهای خوب در بازار چین می باشد.

این داده ها و اطلاعات مثبت موجب رشد ۲ درصدی نرخ فولاد در معاملات بازار آینده شده و نشانگر تقویت فروش نقدی و فیزیکی فولاد در چین می باشد؛ همچنین به گفته یک خریدار، حداقل ۲۰ هزار تن شمش ایران با نرخ ۴۸۵ دلار در هر تن به مقصد بنادر چین تحویل داده شده است.

امیدواریم که مطالعه این محتوا برایتان سودمند بوده باشد؛ در صورتی که قصد خرید انواع آهن آلات را در حجم عمده و خرده دارید، فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین یکی از معتبرترین مراکزی است که از آن می توانید به طور حضوری یا اینترنتی محصولات نام برده را با بهترین قیمت و بدون واسطه خریداری کنید.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر و جهت دریافت قیمت لازم است که با شماره تلفن های در نظر گرفته شده در همین صفحه ارتباط برقرار کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین