کاهش تولید ورق = افزایش قیمت آهن

ورق st37 چیست؟ | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در این مقاله قصد داریم که کاربران را از جدیدترین اخبار مربوط به بازار آهن آلات مطلع سازیم؛ اگر شما هم می خواهید که  از این خبرها مطلع شوید، حتما به خواندن محتوای زیر تا انتها بپردازید.

در روز گذشته صعودی شدن قیمت قوطی آهن به علت یک خبر مرتبط با افت تولید ورق گرم و سرد رخ داد و این خبر نشانگر این است که تامین نشدن انرژی برای منابع استراتژیک و افت تولید ورق های گرم و سرد احتمال افزایش نرخ آهن آلات را به دنبال دارد.

در روز یکشنبه بازار آهن و فولاد با روند افزایشی روبرو بود؛ ولی نرخ آهن در اغلب تولیدی ها همچنان ثابت بود و بیشتر شرکت ها هم کاهش قیمت در محصولاتشان مشاهده می شد.

در بازار ارز نیز که در ابتدای هفته دلار در کانال ۵۰ هزار تومان قرار گرفت، در روز گذشته کمی عقب نشینی کرد و وارد همان کانال ۴۹ هزار تومانی شد و در آخر هم با قیمت ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید.

قیمت میلگرد در روز چهارشنبه در اکثر مبادی ثابت بود؛ اما برخی از تولیدی ها بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان روی نرخ این محصول گذاشتند؛ میلگرد نیشابور با همان نرخ قبلی ۲۴ هزار و ۵۱۰ تومان به عرضه رسید، قیمت میلگرد ذوب آهن هم در برخی از سایزها ثابت بود و در بعضی از ضخامت ها افزایشی و قیمت میلگرد ۱۶ اصفهان با ۱۰۰ تومان افزایش به حدود ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

در روز گذشته نرخ تیرآهن نیز هیچ تغییری نداشت و تنها تیرآهن ذوبی اصفهان در برخی از سایزها قیمتش کاهش پیدا کرد، تیرآهن ظفر بناب هم در بعضی از ضخامت ها قیمتی افزایشی داشت و نرخ تیرآهن ۱۴ ذوبی اصفهان هم ثابت بود و هر شاخه آن با قیمت ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

در روز یک شنبه نرخ انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز عمدتا بدون تغییر بود؛ همچنین ورق سیاه، ورق اسیدشویی، ورق آجدار و سایر ورق های گرم هم عمدتا بدون تغییر بودند؛ اما ورق سیاه مبارکه بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ تومان افزایش داشت.

نرخ ورق گالوانیزه نیز در غالب مبادی فروش کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد، قیمت ورق رنگی شیروانی هیچ تغییر قیمت نداشت و نرخ ورق آهنی و روغنی هم در اکثر شرکت ها بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

نرخ قوطی آهن و انواع پروفیل نیز افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشتند و نرخ پروفیل نیکان با ۵۰۰ تومان افزایش به کیلویی ۳۶ هزار تومان رسید و پروفیل تهران هم  با ضخامت ۲ میلیمتری با افزایش ۲۰۰ تومانی همراه بود و با قیمت ۳۶ هزار و ۲۰۰ اعلام شد و قیمت انواع لوله هم ثابت بود و بدون هیچ تغییری به عرضه رسیدند.

از نظر بعضی از افراد علت افزایش قیمت قوطی آهن دیروز برگرفته از انتشار خبری با مضمون کاهش تولید ورق گرم و سرد بود که از اتمام کالاهای اولیه سرچشمه می گرفت و مطابق با این خبر تامین نکردن انرژی برای صنایع استراتژیک و کاهش تولید ورق گرم و سرد، ریسک التهاب در بازار کالاهای فولادی را در روند صعودی قرار خواهد داد.

در چند ماه اخیر همان طور که می دانید محدودیت های برق به صنایع ضررهای زیادی وارد کرده و تولید و درآمد را کاهش داده است؛ ولی پایداری این محدودیت ها موجب نگرانی و دغدغه از افت تولید محصولات گرم و سرد به علت تمام شدن مواد اولیه شده است؛ به همین منظور فراهم کردن انرژی برای صنایع استراتژیک باید در اولویت باشد؛ چرا که کاهش تولید محصولات سرد و گرم باعث افزایش نرخ آهن آلات و تاثیرات مخرب بر بازار می شود.

کاهش معاملات بورس با محدودیت صادرات

در این زمینه علی اسکینی کارشناس فولاد به بررسی اوضاع معاملات محصولات فولادی در بورس کالا روی آورد و اعلام کرد که در چهار ماهه نخست سال حجم عرضه محصولات فولادی در بورس کالا به ۴.۵ میلیون تن رسیده که ۲.۲ میلیون تن آن معامله شده و این حجم از معامله نشان از رشد قابل قبول نسبت به سال گذشته دارد و این افزایش شکل گرفته در حالی است که تقاضای مناسبی برای محصولات فولادی در بازار دیده نمی شود که علت آن کاهش صادرات و محدودیت های موجود برای آن می باشد.

وی همچنین به ارزش تمام شده کالاهای فولادی اشاره کرد و اثر هزینه های انرژی و قیمت دلار بر روی آن را ارزیابی نمود و توضیح داد که مطابق با افزایش هزینه های انرژی و قیمت دلار، نرخ محصولات فولادی هیچ تغییری به خود ندیده و مانند سال گذشته می باشد و در آخر هم گفت، وجود تلاش های سازمان بورس کالا به جهت مدیریت قیمت ها و خزینه ها در صنعت فولاد همچنان با قیمت دلار پیش رفته و این موضوع موجب کاهش حاشیه سود کشورهای فولادی شده است.

گزارش های به دست آمده از بورس نشان می دهد که امروز حدود ۲۴۴ هزار  و ۸۸۰ تن محصول فولادی به عرضه می رسد و ۱۸۸ هزار و ۸۸۰ تن شمش بلوم با افزایش یک درصدی نرخ و ۱۸ درصد هم افزایش در حجم معامله می گردد.

۳۰ هزار تن تختال c با قیمت ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ ریال، ۶ هزار تن ورق رنگی با نرخ ۴۵۱ هزار و ۸۰۳ ریال، ۸ هزار تن ورق سرد B با نرخ ۳۱۳ هزار و ۵۰۶ ریال قابل خرید است؛ همچنین ۷ هزار تن ورق قلع اندود با نرخ پایه ۴۲۰ و ۴۵۰ ریال به عرضه می رسد و ۵ هزار تن ورق گالوانیزه با نرخ ۳۸۸ هزار و ۹۶۵ ریال در دسترس خریداران قرار می گیرد.

در بازار بورس کالا، شمش بلوم از ابتدای ماه مرداد با نرخ پایه میانگین ۱۸ هزار و ۶۳۲ تومان به معامله رسید تا امروز که قیمت پایه این محصول به ۲۰ هزار و ۱۶۳ تومان رسیده است که این رشد قیمت حدود ۱۵۳۰ تومان در یک کیلو را نشان می دهد.

امیدواریم که خواندن این مقاله خبری برایتان مفید واقع شده باشد؛ در صورت تمایل به خرید قالب بتن فلزی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت می توانید محصولات مدنظر را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به طور حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین