تشدید رکود بازار آهن در تعطیلات

رکود بازار آهن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

همان طور که می دانید، رکود عمیقی بر بازار آهن و فولاد در چند ماه اخیر حاکم شده است و با تعطیلاتی که در هفته گذشته داشتیم و تعطیلاتی که پیش رو داریم این رکود عمیق تر شده و می شود.

در روز گذشته قیمت آهن آلات در اغلب مبادی فروش ثابت بود؛ اما در چند مجموعه کاهش یا افزایش جزئی قیمت محصولات مشاهده می شد و دلار همچنان در همان کانال ۴۹ هزار تومانی بود و در پایان دیروز هر دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان در اختیار افراد قرار گرفت.

در روز یک شنبه میلگرد نیز قیمت ثابتی داشت؛ اما چند کارخانه نرخ این محصول را بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان کاهش دادند و میلگرد نیشابور بدون هیچ تغییری در قیمت با همان نرخ قبل ۲۳ هزار و ۹۱۰ تومان به عرضه رسید، میلگرد فولاد زاگرس ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان شد و نرخ میلگرد امیر کبیر با ۵۰ تومان کاهش به ۲۳ هزار و ۶۰۰ رسید.

تیرآهن نیز در روز گذشته در پی ثبات موجود در بازار قیمت ثابتی داشت؛ ولی تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فایکو در برخی از سایزها حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز در روز گذشته نرخ ثابتی داشتند و تنها نبشی شکفته و ظهوریان بودند که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

در روز یکشنبه ورق سیاه نوسانات قیمتی متعددی را تجربه کرد به این صورت که ورق سیاه اکسین قیمت ثابتی داشت و ورق آهن مبارکه در برخی از سایزها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان قیمتش افزایش پیدا کرد، نرخ ورق سیاه گیلان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کمتر شد و انواع ورق های گالوانیزه، رنگی و روغنی هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

انواع پروفیل نیز در روز گذشته قیمت ثابتی داشتند و تنها پروفیل نیکان بود که حدود ۱۰۰ تومان به قیمتش اضافه شد و انواع لوله نیز با همان قیمت قبلی در دسترس عموم قرار گرفتند.

گزارش های به دست آمده از اوضاع بازار نشان می دهند که کف قیمت میلگرد آجدار همچنان در کانال ۲۳ هزار تومان است که علت آن کمبود برخی از سایزهای ارزان می باشد و کارخانه هایی که سایز میلگرد هایشان تکمیل است قیمت این محصول را بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده اند.

در شش ماهه گذشته سال سیر معیوبی بر بازارهای مالی سایه افکنده بود و تا الان نیز ادامه دارد به شکل که به علت نبود نقدینگی در بازار، خرید نقدی کاهش یافته و این موضوع به افت سود تولید کنندگان منجر شده است و از سویی دیگر با بالا رفتن هزینه های جانبی برخی از شرکت های تولیدی و تجاری، احتمال می رود چالش هایی برای این مجموعه ها به وجود آید.

با این اوضاع و مطابق با این که در روزهای گذشته با تعطیلی های چند روزه روبرو شدیم رکود سرعت بیشتری گرفت و با تعطیلی روز سه شنبه هم می توان گفت که بازار تق و لق و همانند روال قبل است و رکود بیشتر می شود.

در روز یک شنبه ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت شده عرضه شد که تنها ۱۵۰۰ تن آن با قیمت ۱۳ هزار و ۹۸ تومان به فروش رفت.

امروز نیز حدود ۳۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصول فولادی عرضه می شود که ۲۲۱ هزار و ۳۰۰ تن آن شمش بلوم با قیمت ۱۸ هزار و ۲۲۱ تومان است.

همچنین ۲ هزار تن ورق رنگی با نرخ ۴۳ هزار تومان، ۵ هزار تن ورق گالوانیزه G با قیمت ۴۰ هزار و ۷۴۶ تومان، ۴ هزار تن ورق سرد B با قیمت ۳۰ هزار و ۹۳۹ تومان و ۸۱ هزار تن تختال با نرخ ۴۰ هزار و ۷۴۴ تومان در دسترس قرار می گیرند.

با توجه به هماهنگی های انجام گرفته با وزارت صمت، امکان خرید ورق رنگی و ورق های سرد به شکل بهین یاب برای مشتریان دارای مجوز وجود دارد.

حالا که از جدیدترین قیمت های به روز آهن آلات آگاه شدید در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید توصیه ما به شما این است که کالاهای مدنظر را با حذف واسطه ها و در حجم نامحدود از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به طور حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید و در کوتاه ترین زمان درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

جهت دریافت قیمت و ثبت سفارش خرید از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین لازم است با شماره های زیر تماس برقرار کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین