بازار آهن در انتظار تحرک

تولید میلگرد | فروشگاه آهن آلات بنیامین

به طور معمول بازار آهن و فولاد در روزهای قبل و بعد تعطیلات دچار رکود می شود و معاملات نیز متوقف می گردد؛ در این شرایط تقاضا نیز دچار سردرگمی شده و متقاضیان با احتیاط و ترس فعالیت می کنند.

به نظر می آید ترس و عقب نشینی تفاضا از نبود نقدینگی، موضوع خروج فولاد و سیمان از بورس کالا، رکود ساخت و ساز و شروع فصل سرما سرچشمه می گیرد.

در روز دوشنبه با توجه به تعطیلی روز سه شنبه نرخ انواع آهن آلات ثابت بود؛ اما در برخی از کارخانه ها نوسان جزئی قیمت ها دیده می شد؛ بازار ارز روز دوشنبه نیز نوسان چندانی نداشت، دلار در همان کانال ۴۹ هزار تومانی بود و در پایان روز هم هر دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت.

در روز دوشنبه که بازار رو به تعطیلی پیش می رفت محصولات فولادی و آهن آلات قیمت ثابتی داشتند؛ از این رو قیمت میلگرد نیز ثابت اعلام شد؛ اما کاهش جزئی نرخ این محصول در برخی از مراکز مشهود بود؛ مثلا قیمت میلگرد فولاد زاگرس با ۱۰۰ تومان کاهش به ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید، قیمت میلگرد نیشابور همان ۲۳ هزار و ۹۱۰ تومان بود و قیمت میلگرد آجدار نیز در همان بازه ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی تا ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی برآورد شد.

قیمت میلگرد در سه ماهه اخیر

مرداد ۲۳.۷۰۰ ۲۳.۶۰۰
شهریور ۲۴۰۰۰ ۲۴.۵۰۰
مهر ۲۳.۶۰۰ ۲۳.۹۱۰

تیرآهن نیز در روز دوشنبه قیمت ثابتی داشت و فقط تیرآهن اصفهان و تیرآهن فایکو در هر شاخه حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند و انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز بدون هیچ تغییری در نرخ به عرضه رسیدند.

ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی و سایر ورق های سرد نیز ۲۰۰ تومان از قیمتشان کاسته شد؛ ورق سیاه قیمت ثابتی داشت؛ اما ورق سیاه مبارکه و ورق گیلان در برخی از سایزها ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان قیمتشان افزایش پیدا کرد.

در روز دوشنبه انواع پروفیل و انواع لوله نیز حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان به قیمتشان اضافه شد.

گزارش ها از بورس کالای روز دوشنبه نشان می دهند که ۳۱۰ هزار و ۳۰ تن کالای فولادی عرضه شد که حدود ۱۹۸ هزار و ۷۰۰ تن آن به فروش رسید و از این میزان حدود ۱۱۲ هزار و ۳۵۰ تن آن به شمش بلوم با قیمت ۱۹ هزار و ۲۲۶ تومان اختصاص داشت.

امروز نیز ۲۷۹ هزار و ۵۶۵ تن محصول به عرضه می رسد که از این میزان ۲۱۷ هزار و ۸۰ تن آن میلگرد آجدار با قیمت ۲۱ هزار و ۳۴۳ تومان می باشد؛ همچنین ۴ هزار و ۲۹۱ تن نبشی با نرخ ۲۲ هزار و ۶۹۷تومان، ۳ هزار و ۲۴۶ تن ناودانی با قیمت ۲۳ هزار و  ۲۶۹ تومان، ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن ورق گرم، ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه G ، ۲ هزار تن ورق سرد B و حدود ۱۸ هزار و ۷۴۸ تن تیرآهن با قیمت ۲۲ هزار و ۱۷۵ تومان عرضه می گردد.

آن چیزی که از بازار آهن و فولاد به نظر می رسد، پایداری رکود و کاهش شدید معاملات می باشد که گویا با ترس و عقب نشینی نشات گرفته از خروج فولاد از بورس کالا همراه شده است؛ به عبارتی این ترس و عقب نشینی هم از طرف متقاضیان و هم از سمت عرضه کنندگان کاملا مشهود می باشد.

اگر قصد خرید انواع آهن آلات را در حجم عمده یا خرده دارید، می توانید محصولات مدنظر را به صورت حضوری یا اینترنتی با بالاترین کیفیت، بدون واسطه و در بهترین قیمت از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری کنید.

جهت دریافت قیمت و خرید از این فروشگاه می توانید به آدرس درج شده در زیر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های مشخص شده در همین صفحه تماس برقرار نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین