بازار پروفیل در هرج و مرج

نورد گرم برای تولید انواع تیرآهن و پروفیل | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با تداوم کمبود ورق دو میل و پخش نکردن صحیح این محصول فعلا قیمت قوطی پروفیل افزایشی می باشد و در طی دو هفته گذشته حدود ۲ هزار تومان بر روی قیمت آن گذاشته شده است و برخلاف افزایش قیمت آهن آلات در بازار آزاد، معاملات بورس نیز با کنترل بازارساز روند آرامی داشتند.

همان طور که می دانید، در روز دوشنبه غالب زیر مجموعه های بازار آهن و فولاد روند افزایشی قیمت را تجربه کردند و در بیشتر مراکز هم قیمت ها بدون تغییر بود؛ بازار ارز نیز در روز گذشته روند افزایشی داشت و دلار تا کانال ۵۰ هزار تومان هم پیش رفت و به عبارتی نرخ دلار از روز شنبه تا دو شنبه حدود ۴ هزار تومان افزایش یافت؛ اما در پایان روز از مرز ۵۳ هزار تومان عقب نشینی کرد  و علت این عقب نشینی هم عدم نقش ایران در طوفان الاقصی بود.

نگاهی به نوسانات قیمت آهن

به دنبال نوسانات هیجانی و افزایش قیمت آهن آلات، قیمت میلگرد آجدار ۱۰۰ تا ۳۰۰ افزایش پیدا کرد و تعدادی از شرکت ها هم هیچ تغییری در قیمت این محصول اعمال نکردند و کف قیمت میلگرد بین ۲۳ هزار و ۸۹۹ تومان تا ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان تخمین زده شد؛ قیمت میلگرد زاگرس با ۳۰۰ تومان افزایش به ۲۴ هزار و ۲۰۰ رسید، قیمت میلگرد نیشابور ۲۴ هزار و ۴۱۰ تومان برآورد شد، قیمت میلگرد امیرکبیر با ۱۰۰ افزایش به ۲۴ هزار و ۱۰۰ رسید و میلگرد ذوب آهن اصفهان هم با ۳۰۰ تومان افزایش به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت پروفیل و قوطی نیز همچنان مسیر افزایشی را طی می کند و نرخ انواع پروفیل در هر کیلو بین ۳۷ هزار و ۵۰۰ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ برآورد شده است و این در حالیست که طی دو هفته گذشته پروفیل با قیمت ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان به عرضه می رسید.

نرخ انواع پروفیل در روز گذشته ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایشی بود؛ اما پروفیل اصفهان و تهران  ثابت اعلام شدند؛ در خصوص پایدار بودن  افزایش قیمت پروفیل باید گفت که بازار همچنان با کمبود ۱۰۰ هزار تنی ورق دو میل روبرو است در حالی که عرضه ورق به زیر ۳۰۰ هزار تن کاهش پیدا کرده که تا چند هفته پیش این محصول بیش از ۴۰۰ هزار تن عرضه می شد.

قیمت انواع لوله نیز در روز دوشنبه حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایشی بود؛ ورق های گالوانیزه، روغنی و رنگی نیز ۶۰۰ تومان به قیمتشان افزوده شد و ورق سیاه مبارکه و ورق آهن کاویان نیز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند.

در روز گذشته تیرآهن نیز برای هر کیلو ۱۰۰ تا ۳۰۰ افزایش قیمت را تجربه کرد و قیمت هر شاخه از این محصول هم حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برآورد شد.

انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان به قیمتشان افزوده شد؛ اما نبشی ناب تبریز و جاوید بناب قیمتی ثابت و بدون تغییر داشتند.

گزارش ها از بورس کالا نشان دهنده این هستند که در روز گذشته ۲۱۲ هزار و ۷۶۰ تن محصول فولادی به عرضه رسیدند که از این میزان حدود ۸۰ درصد آن ها معادل ۱۷۰ هزار و ۲۶۰ تن با قیمت ۱۹ هزار و ۴۱۸ تومان به فروش رسیدند.

روند معاملات شمش بورس در تعادل و به دور از هیجانات در بازار آزاد بود که دیروز به طور حساب شده کنترل شد به شکلی که با وجود افزایش چشمگیر در قیمت آهن آلات در بعضی از مراکز ارائه تخفیفات هم به چشم می خورد و با توجه به تقاضای شمش بورسی دیروز احتمالا روز چهارشنبه زمان مناسبی برای خرید میلگرد بورسی به وجود می آید.

مجموعه ما به طور کاملا تخصصی در زمینه تولید و فروش انواع آهن آلات مشغول به فعالیت می باشد و محصولات آهنی را با حذف واسطه ها با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

اگر تمایل دارید که آهن آلات را از مجموعه ما خریداری کنید، لازم است که به سایت اینترنتی فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین مراجعه نمایید یا با شماره های موجود در همین صفحه تماس برقرار کنید کارشناسان ما آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی در هر منطقه ای از کشور هستند.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین