بازار آهن در پاییز چگونه است؟

آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در این مقاله قصد داریم که شما را با جدیدترین اخبار مربوط به بازار آهن آلات آشنا کنیم؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

مطابق با آمارهای به دست آمده، در بازار آهن جو نسبتا آرامی پا برجا است و فروش اعتباری آهن آلات کمی رونق گرفته که علت آن را می توان به اطمینان ناشی از ثبات قیمت آهن آلات در هفته های آینده نسبت دارد.

گزارش ها از بازار آهن و فولاد نشان می دهد که در روز گذشته قیمت آهن آلات با ثبات نسبی همراه بوده است؛ ولی بیشتر مبادی نرخ محصولات را کاهش دادند؛ بازار ارز نیز روند ثابتی داشت و نوسان چندانی را تجربه نکرد و در روز گذشته قیمت هر دلار ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تخمین زده شده.

میلگرد نیز در روز دوشنبه قیمت ثابتی داشت؛ اما چند کارخانه قیمت این محصول را حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کاهش دادند و قیمت میلگرد میانه به ۲۴ هزار و ۲۱۰، نرخ میلگرد نیشابور ۲۳ هزار و ۹۰۰ و قیمت میلگرد زاگرس به ۲۳ هزار و ۹۰۰ رسید.

در روز گذشته تیرآهن نیز هیچ نوسان قیمتی را تجربه نکرد، اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فولاد یزد در بعضی از شاخه ها نرخشان حدود ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند؛ اما کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت این محصولات در برخی از مراکز مشهود بود.

ورق سیاه، ورق اسیدشویی، ورق آجدار و انواع ورق های گرم نیز قیمت ثابتی داشتند؛ اما ورق آهن مبارکه در برخی از سایزها قیمتش حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش یافت؛ ورق های گالوانیزه، رنگی، روغنی و انواع ورق های سرد حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

در روز گذشته نرخ انواع پروفیل نیز ثابت بود و فقط پروفیل های نیکان و اصفهان حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ کاهش قیمت داشتند و انواع لوله نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

گزارش های به دست آمده از بورس نشان می دهند که از ۱۹۴ هزار و ۱۱۰ تن کالای عرضه شده تنها ۱۲۵ هزار و ۹۸۵ تن آن  به فروش رسید به این صورت که ۱۶۷ هزار و ۱۶۰ تن آن به شمش بلوم اختصاص داشت که فقط ۹۹ هزار و ۳۳۵ تن آن با قیمت ۱۹ هزار و ۲۸۵ تن معامله شد که حجم این محصول ۰.۰۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین ۲۵ هزار تن تختال به عرضه رسید که به طور کامل با نرخ ۱۹ هزار و ۵۱۸ تن در دسترس عموم قرار گرفت و از ورق گالوانیزه به عرضه رسیده هم حدود هزار و ۶۵۰ تن آن با قیمت ۴۰ هزار و ۵۱۹ تن به فروش رفت.

اوضاع بازار آهن و فولاد نسبتا آرام است و می بینیم که فروش اعتباری محصولات افزایش پیدا کرده و می توان گفت علت این اتفاق از اطمینان نسبی از ثبات قیمت آهن آلات در روزهای آینده سرچشمه می گیرد؛ از طرفی دیگر خبرهای سیاسی انتشار یافته نیز همچنان مثبت می باشد و از نظر ماهیت احتمال دارد که در ماه های مهر و آبان با تقاضای کم روبرو شویم.

در خصوص عرضه های دیروز نیز می توان گفت با توجه به افت جزئی قیمت شمش احتمال دارد قیمت میلگرد آجدار کمی کاهش یابد و این محصول کف قیمت جدیدی را تجربه کند.

همان طور که در گزارشات روز دوشنبه هم به این موضوع اشاره کردیم، در چند روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی درباره خروج فولاد از بورس کالا شنیده شده است؛ به همین منظور رییس بورس کالا در رابطه با این خبرها عکس العمل نشان دارد و نتیجه این کار را مخرب و منفی تلقی نمود.

همچنین رییس سازمان بورس بیان کرد که موضوع خروج فولاد و سیمان از بورس کالا بحث دیروز و امروز نیست و مدت ها است که از مطرح شدن آن می گذرد و هیچ فایده ای به جز ضربه زدن به بازار سرمایه ندارد.

وی گفت که عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا این محصولات را از انحصار معدود اشخاصی خارج و دسترسی خرید را برای همگان آسان تر کرده است؛ به عنوان مثال حدود نیم درصد هزینه نهایی ساخت و سازها وابسته به سیمان می باشد که با خروج آن از بورس کالا شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود.

روند تولید فولاد در نیم سال اول

علی اسکینی کارشناس فولاد درباره وضعیت و پروسه تولید فولاد در شش ماهه گذشته گفت در ۴ ماه اول سال تامین برق صنایع فولادی در مقایسه با روزهای مشابه سال گذشته وضعیت بهتری داشت و از آن رشد ۸ درصدی هم مشهود بود؛ ولی در ماه مرداد وضعیت تغییر کرد به طوری که در مرداد سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون تن کالا در بورس به عرضه رسید؛ اما مرداد ماه امسال ظرفیت عرضه ها حدود ۸۵۰ هزار تن بود که علت کاهش آن کمبود انرژی برشمرده شد.

وی بیان کرد که بازار آهن و فولاد در شهریورماه امسال خالی از تقاضا بود و قیمت ها نیز در روند صعودی قرار داشتند و از رویی کمبود نقدینگی از اصلی ترین چالش های اصلی این بازار به شمار می آمد؛ اما از هفته سوم شهریور که با فراهم کردن انرژی صنایع، تولید کنندگان به چرخه تولید برگشتند انتظار داشتیم که اوضاع بهتر شود و نرخ ها نیز کاهش یابد.

مجموعه ما به طور کاملا حرفه ای در زمینه فروش و عرضه انواع آهن آلات مشغول به فعالیت می باشد؛ چنانچه قصد خرید این محصولات را بدون واسطه با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین است.

فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین انواع آهن آلات را به صورت مستقیم در حجم نامحدود در اختیار مشتریان قرار می دهد و خریدی به صرفه را برای آنان رقم می زند؛ جهت دریافت قیمت و خرید انواع آهن آلات و قالب های پلاستیکی لازم است با شماره های زیر تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین