بازار آهن زیر بار رکود

شمش آهن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

افزایش ناگهانی قیمت که در روزشنبه در بازار آهن مشهود بود دیروز نیز ادامه داشت که از نظر برخی از افراد بالا رفتن تقاضا برای آهن اسفنجی و افزایش نرخ این محصول عامل اصلی نوسانات بازار بود؛ در روز گذشته هیجانات کمی کم شد؛ زیرا بازار داخلی آهن به علت عدم وجود نقدینگی و سیاست های کنترلی بازارساز ظرفیت پایداری روند صعودی قیمت آهن را ندارد.

در روز یکشنبه افزایش قیمت آهن آلات باز هم ادامه دار بود؛ اما بیشتر مراکز هیچ تغییری در قیمت محصولات خود اعمال نکردند؛ دلار که تا مرز ۵۲ هزار تومان پیش رفته بود در روز گذشته مجددا وارد کانال ۵۱ هزارتومانی شد و در پایان روز هم با قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

تجزیه و تحلیل قیمت آهن آلات

در روز گذشته قیمت میلگرد در بیشتر مراکز تولیدی ثابت بود؛ اما چند کارخانه قیمت این محصول را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ افزایش دادند و برخی دیگر ۵۰ تا ۵۰۰ تومان از قیمت این محصول کم کردند به طوری که قیمت میلگرد امیر کبیر با ۵۰۰ کاهش به ۲۳.۵۰۰ تومان رسید و قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان با کاهش ۷۰ تومانی به حدود ۲۵ هزارتومان رسید.

تیرآهن نیز در روز گذشته با قیمت ثابت به عرضه رسید؛ اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان و تیرآهن فولاد یزد در بعضی از ضخامت ها ۱۰ تا ۵۰ هزارتومان به قیمت شان افزوده شد.

افزایش قیمت روز ورق سیاه و انواع ورق های گرم در روز گذشته ادامه داشت و نرخ هر کیلو ورق گرم ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و ورق های گالوانیزه، استیل، رنگی و سایر ورق های سرد نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

قیمت قوطی پروفیل در روز یکشنبه افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت و انواع لوله نیز حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان به قیمتشان افزوده شد؛ انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز در کلیه مراکز قیمت ثابتی داشتند و تنها کارخانه آریان فولاد حدود ۱۰۰ تومان بر روی نرخ این محصولات گذاشت.

گزارش های به دست آمده نشان می دهند که اولین روز هفته با جهش ناگهانی قیمت آهن آلات روبرو شدیم و تا روز یکشنبه هم این افزایش قیمت ها ادامه دار بود؛ اما بازار میلگرد در برخی از مراکز فروش تخفیفیات جزئی داشت که این مسئله نمایانگر این بود که تب و تاب افزایش قیمت ها در حال فروکش شدن است.

گزارش های به دست آمده از بورس کالا دیروز نشان می دهند که از ۲۴ هزار تن آهن اسفنجی ای که در روز گذشته به عرضه رسید تمام آن با قیمت ۱۲ هزار و ۶۸۳ تومان به فروش رفت.

اگر تمایل به خرید آهن را دارید، می توانید که محصولات مدنظر را در حجم نامحدود از مجموعه ما به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید؛ فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین یکی از معتبرترین مراکز در زمینه فروش و عرضه آهن آلات می باشد که با حذف دلالان این کالاها را با مناسب ترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

به جهت دریافت قیمت آهن و خرید آهن آلات از فروشگاه نام برده با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین