افزایش هیجانی قیمت آهن و پروفیل

انواع پروفیل گالوانیزه | فروشگاه آهن آلات بنیامین

همان طور که می دانید، افزایش قیمت آهن آلات از جمله نرخ قوطی پروفیل در روز گذشته تشدید شد و به تبع از آن سایر بازارهای مالی نظیر بازار دلار، طلا و سکه افزایش قابل توجهی را تجربه کردند و علت این افزایش هم جنگ مابین فلسطین و اسرائیل است و نمی توان پیش بینی کرد که این اوضاع تداوم دارد یا متوقف می شود.

در روز گذشته بازار آهن افزایش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد به طوری که برخی از مراکز چندین دفعه قیمت ها را اعلام کردند؛ بازار ارز نیز روند صعودی چشمگیری داشت به صورتی که در طی دو روز حدود ۲ هزار تومان به قیمت هر دلار اضافه شد و دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی قرار گرفت و در پاین روز هر با قیمت ۵۲ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش رسید.

مطابق با آمارها و گزارش ها قیمت روز آهن در بازار داخلی در روند صعودی قرار گرفت و در همین راستا قیمت میلگرد آجدار ۱۰۰ تا ۵۰۰ افزایشی بود و برخی از کارخانه ها هم حدود ۷۰۰ تومان بر روی نرخ این محصول گذاشتند و بیشتر مراکز هم هیچ تغییرات قیمتی را در محصولات خود اعمال نکردند.

میلگرد ۱۴ اصفهان با ۵۵۰ تومان افزایش قیمت به ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، میلگرد امیرکبیر با ۵۰۰ افزایش به ۲۴ هزار تومان رسید و میلگرد فولاد زاگرس هم با ۴۰۰ تومان افزایش با قیمت نهایی ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رفت و کف قیمت میلگرد در روز گذشته حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ افزایشی بود و بین ۲۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۴ هزار تومان تخمین زده شد.

تیرآهن نیز روندی افزایشی را تجربه کرد به طوری که قیمت هر شاخه از این محصول بین ۱۰ تا ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد؛ انواع نبشی، ناودانی و سپری هم حدود ۴۰۰ تومان قیمتشان افزایش پیدا کرد و در چند کارخانه هم هیچ تغییری در قیمت این کالاها اعمال نگشت.

در روز گذشته ورق سیاه قیمت ثابتی داشت؛ اما ورق فولاد مبارکه ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و ورق های رنگی، روغنی، گالوانیزه و انواع ورق های سرد نیز حدود ۶۰۰ تومان بر قیمتشان افزوده شد.

قیمت پروفیل در یک ماهه گذشته افزایشی بود؛ اما در روز گذشته این روند صعودی شدیدتر شد و قیمت این محصول با ۱۵۰۰ تومان بیشتر تخمین زده شد و از این رو قیمت پروفیل پایا اصفهان با ۱۵۰۰ تومان افزایش به ۳۹ هزار تومان رسید و پروفیل نیکان با ۱۱۰۰ افزایش به ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و انواع لوله نیز ۵۰۰ تومان به نرخشان افزوده شد.

آمار معاملات در روز یکشنبه نشان می دهند که بیشتر زیر مجموعه ها افزایش قیمت داشتند و بیشترین افزایش نرخ هم مربوط به قوطی آهن بود و این در حالیست که قیمت پایه شمش برای عرضه امروز حدود ۳۰۰ تومان کاهشی است و قیمت آهن آلات در چند هفته گذشته روند نزولی داشته اند.

با این حال مطابق با معاملات صد در صدی آهن اسفنجی در بورس روز شنبه که در وضعیت افزایش نرخ دلار و رونق بازار صادراتی هم تایید شد باید دید که نرخ شمش بورس امروز با توجه به وضعیت فعلی بازار در چه روندی قرار می گیرد و بازار ساز چگونه از تاثیر نوسانات هیجانی افزایش فعلی قیمت شمش جلوگیری خواهد کرد.

امروز ۲۴۰ هزار تن شمش فولادی با قیمت ۱۹ هزار و ۱۳۶ تومان برای هر کیلو به عرضه می رسد؛ همان گونه که در بررسی های روز گذشته هم اشاره کردیم، مجموعه مولفه های اساسی آدرس افزایش قیمت آهن و پروفیل را در شش ماهه دوم سال می دادند که این پیشامد با تنش نظامی در منطقه سریعتر رخ داد؛ اگر چه نمی توان درباره سرانجام این رخداد نظری داد؛ اما ممکن است با توجه به این که فلسطین تجهیزات لازم را برای این جنگ ندارد و اسرائیل هم به پایداری شرایط فوق امنیتی تمایل نشان نمی دهد آتش بس اعلام شود.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برایتان مفید  بوده باشد؛ اگر قصد خرید آهن آلات را در این وضعیت دارید، می توانید که محصولات مدنظر را در حجم نا محدود، بدون واسطه و با کمترین قیمت از مجموعه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین