بازگشت خونین به بهمن

بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

قیمت شمش صادراتی و قیمت دلار بیانگر این هستند که قیمت آهن آلات رو به افزایش است؛ ولی سیاست های کنترلی بازارساز منجر به کنترل اوضاع بازار شده  و باعث پیدایش نوسانات کاهشی چشمگیری شده است.

در روز دوشنبه بازار آهن و فولاد نوسان قابل توجهی را تجربه نکرد و قیمت آهن آلات در بیشتر مراکز ثابت و در برخی هم کاهشی بود.

در بازار ارز نیز نوسانی وجود نداشت و دلار با کمی کاهش با نرخ ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان در پایان روز به معامله رسید.

اوضاع بازار آهن

در روز دوشنبه قیمت میلگرد آجدار در اغلب مراکز ثابت اعلام شد؛ اما برخی از مبادی حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان از نرخ این محصول را کم کردند؛ قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و میلگرد نیشابور هم با همان نرخ ۲۳ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و کف قیمت میلگرد آجدار در بازار حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان تخمین زده شد.

قیمت روز تیرآهن در روز دوشنبه ثابت بود؛ اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بعضی از سایزها حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان کاهش یافت؛ انواع نبشی، ناودانی و سپری هم در بیشتر کارخانه ها قیمت ثابتی داشتند و تنها قیمت نبشی جاوید بناب بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.

قیمت ورق سیاه و انواع ورق های گرم در روز گذشته ثابت اعلام شد؛ ولی نرخ ورق گرم فولاد با کاهش ۴۰۰ تا ۷۰۰ تومانی در بعضی سایزها همراه بود؛ قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق استیل و سایر ورق های سرد هم ثابت اعلام شدند و انواع پروفیل و لوله هم هیچ تغییری قیمتی پیدا نکردند.

با توجه به گفته های فوق به نظر می آید که وضعیت بازار کنترل شده است و رکود عمیقی بر بازار مسکن سایه افکنده و اوضاع امروز بازار آهن به شکلی است که مطابق با مولفه های بنیادین قابل تحلیل نیست به صورتی که حتی احتمال دارد کف قیمت ها بیشتر کم شود؛ ولی براساس تجربه می توان گفت که این روند موقتی بوده و زمان دقیقی را نمی توان برای عبور آن در نظر گرفت.

در روز دوشنبه از ۲۰۴ هزار تن شمشی که در بورس کالا به عرضه رسید تنها حدود ۶۷ درصد آن با قیمت ۱۸ هزار و ۶۰۸ تومان مورد معامله قرار گرفت که تقاضای این محصول نسبت به عرضه آن کاهش یافته است و سهمیه بندی عرضه شمش براساس کاهش قیمت آهن آلات بیانگر این بوده که بازارساز از هر افزایش قیمتی جلوگیری می کند و اگر چه بعضی از فاکتورها مانند قیمت دلار  و قیمت شمش صادراتی باعث افزایش قیمت ها می شوند؛ اما بدیهی بوده که بازار مطابق با هیچ مولفه ای جلو نمی رود و هر چیزی که وجود دارد خواست و دستور بازارساز می باشد.

برای خرید آهن در این اوضاع می توانید که با کیفیت ترین محصولات فولادی مدنظر را با قیمتی پایین از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری نمایید؛ به جهت ارتباط با این فروشگاه لازم است که از پل های ارتباطی زیر استفاده کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین