تحمیل رکود به بازار آهن

ورق st37 چیست؟ | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با ثابت ماندن رکود و تغییر قیمت آهن آلات در بازار هدف، اگر چه شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان فراهم آورده اما با کاهش تقاضای سرمایه‌ای موجب ضرر و زیان فولاد سازان و مراکز تولیدی شده است.

اگر قصد دارید از جدیدترین اخبار مربوط به بازار آهن آلات مطلع شوید، با ما همراه باشید و به خواندن مقاله زیر تا آخر بپردازید.

در خصوص قیمت آهن آلات در بازار روز گذشته می‌توان گفت که روز دوشنبه قیمت آهن به صورت کیلویی در اکثر مراکز تولیدی به صورت ثابت بود و اغلب کارخانه‌ها و مبادی نیز قیمت این محصول را به صورت جزئی کاهش دادند.

دلار در روز دوشنبه همچنان در کانال ۴۹ هزار تومانی قرار داشت و با کاهش جزئی نرخ در پایان روز با قیمت ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان در بازار آزاد مبادله شد.

در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر مراکز فروش بدون تغییر بود و تعدادی زیادی از مبادی نیز نرخ این محصول را حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش دادند و محصول نام برده باز هم در همان کانال ۲۴ هزار تومانی به مبادله رسید.

در خصوص قیمت تیرآهن می‌توان گفت که این محصول در اغلب مراکز فروش، ثابت و بدون تغییر بود و تنها نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان حدود ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و انواع نبشی و ناودانی هم بدون هیچ تغییری در قیمت به صورت ثابت به فروش رسیدند.

نرخ انواع لوله در کلیه مراکز تولیدی و کارخانه‌ها، ثابت و بدون تغییر بودند و پروفیل‌ها هم بدون هیچ تغییری در قیمت مبادله شدند و فقط پروفیل مبلی در برخی از سایزها ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

در روز گذشته، ورق سیاه با ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت در روند نزولی نرخ قرار گرفت و ورق سیاه اکسین در بعضی از سایزها حدود ۶۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و ورق‌های گالوانیزه، روغنی و شیروانی نیز نسبت به روز قبل از خود حدود ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند.

رکود و ثبات قیمت در بازار آهن آلات در حالی پایدار است که نرخ‌های جهانی نیز به صورت نزولی هستند، نرخ بیلت منطقه با ۱۹ دلار کاهش، قیمت هر تن آن به ۴۸۲ دلار رسید و اما اسلب منطقه قیمتی ثابت داشت و هر تن آن ۴۹۰ دلار قیمت داشت.

قیمت اسلب صادراتی فوب خلیج فارس هم ثابت بود و با نرخ ۴۶۲ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید.

همان طور که در بررسی‌های قبل به آن اشاره شد، کنترل دستوری قیمت‌ها و سیاست‌های دولت در کاهش تورم از عواملی هستند که بازار آهن آلات را در رکود و ثبات قیمتی قرار داده‌اند و معاملات در این بازار را به طرز چشمگیری متوقف ساخته اند به طوری که این رکود تا به حال کم سابقه بوده است و کارشناسان معتقد‌ند اگر کنترل دستوری قیمت‌ها در این بازار ادامه داشته باشد، بدون شک به ضرر و زیان فعالان و کارخانه‌ها منجر خواهد شد و به گفته آن ‌ها شرایط پیش آمده با توجه به کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی، فرصتی برای صادرات مهیا کرده است.

در صورتی که با این شرایط حاکم بر بازار، قصد خرید آهن آلات را دارید می‌توانید این محصولات را در حجم عمده و خرده از طریق فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

به جهت ارتباط با کادر فروش این مجموعه لازم است که با شماره تلفن‌های موجود در صفحه تماس بگیرید یا به آدرس درج شده در زیر مراجعه نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین