تدبیر دگر باشد و تقدیر دگر

شمش آهن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

پنجشنبه گذشته بازار آهن و فولاد در ثبات نسبی قرار داشت و فارغ از نوسانات بازار ارز و اخبار سیاسی منفی و وقایع منطقه قیمت آهن‌آلات در اغلب بخش‌های بازار ثابت بود. قیمت دلار نیز در مرز کانال ۵۲ هزار تومان در نوسان بود و در پایان روز هر دلار در بازار آزاد ۵۲۲۰۰ تومان معامله شد. همانطور که از اوضاع معاملات و قیمت آهن آلات به نظر می‌رسد مسیر بازار از بازار ارز جداست و نوسانات قیمت دلار نتوانسته است اثر چندانی بر بازار آهن بگذارد.

از جمله مؤلفه‌هایی که مانع از بروز نوسانات چشمگیر در بازار آهن آلات و فولاد داخلی شده است می‌توان به لزوم عرضه منظم محصولات فولادی در بورس کالا، افت معاملات مسکن، رکود شدید ساخت و ساز، فریز پول در بازار به دنبال تجدید سامانه‌های نظارتی مالیاتی و ثبات نسبی قیمت در بازارهای صادراتی فولاد اشاره کرد.

علاوه بر این می‌توان به معاملات ضعیف محصولات فولادی بورس کالا اشاره نمود که بیشتر در عرضه‌های نقدی در مقاطع پایین دست مشاهده می‌شود. البته نکته قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید این است که در بلند مدت هیچ بازاری از تورم بسیار بالای موجود در کشور در امان نخواهد بود. اما امکان دارد کیفیت تاثیر این تورم متفاوت باشد. به همین دلیل توجه به پارامترهای اثرگذار بر بازار آهن‌آلات اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

قیمت میلگرد آجدار در مبادی فروش به جز چند کارخانه ثابت اعلام شد و قیمت میلگرد نیشابور نیز با افزایش ۱۰۰ تومانی همراه بود همچنین قیمت میلگرد میانه نیز ۱۵۰ تومان افزایش نشان داد.

قیمت ورق آهن در اکثر شرکت‌ها ثبات نسبی داشت و قیمت ورق سیاه اکسین و مبارکه در برخی ضخامت‌ها رو به افزایش بود. اما قیمت ورق گالوانیزه و ورق غنی در بیشتر شرکت‌ها حدود ۳۰۰ تومان کاهش داشت.

قیمت پروفیل صنعتی پروفیل ساختمانی و سایر پروفیل و لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در تمامی مبادی فروش روند ثابتی داشتند و همچنین قیمت انواع نبشی و ناودانی ثابت اعلام شد.

گزارش‌ها از معاملات مقاطع فولادی در بخش‌های پایین دست بورس کالا حاکی از آن است که تنها ۱۰۲ هزار و ۸۲۰ تن محصولات فولادی توانستند به تابلو معاملات راه یابند و ۶۵ درصد از محصولات فولادی از تابلو معاملات حذف شدند.

با توجه به گزارش‌ها امروز در مجموع حدود ۲ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۰۸ تن محصولات فولادی در بورس کالا عرضه خواهد شد که از این میزان ۹۹ هزار تن به آهن اسفنجی اختصاص می‌یابد که قیمت هر کیلو از آهن اسفنجی ۱۱ هزار و ۲۶۳ تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین امروز حدود ۴ هزار و ۴۴۴ تن میلگرد صنعتی و ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن میلگرد آلیاژی نیز به بازار عرضه خواهد شد. حدود ۱۶ هزار و ۴۹۵ تومان نیز به میلگرد کلاف اختصاص خواهد یافت.

علاوه بر این ۹۰۰ تن ورق سرد لوازم خانگی و ۸ هزار و ۸۶۵ تن تیر آهن و ۹۰۰ تن ورق سرد خودرو نیز به بازار عرضه می‌شود که قیمت ورق سرد در عرضه امروز ۳۳ هزار و ۷۸۶ تومان در نظر گرفته می‌شود.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین