تقاضای سرمایه ای در بازار

آهن آلات در بازار | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در هفته گذشته حمایت بازارساز از صنایع به وسیله دستورالعملی که به واسطه بورس کالا ابلاغ شد باعث تحریک تقاضای سرمایه ای شد؛ البته مطابق با فاکتورهایی همچون رشد قیمت شمش صادراتی ایران، بالا رفتن نرخ دلار و به حداقل رسیدن عرضه آهن اسفنجی در بورس، افزایش قیمت آهن آلات به دور از انتظار نیست؛ ولی نمی توان انتظار داشت که نرخ ها در روند صعودی قرار بگیریند.

بازار آهن و فولاد در هفته دوم ماه آبان نوسانات گوناگونی را تجربه کرد به این شکل که در اول هفته قیمت روز آهن آلات در روند صعودی قرار داشت؛ اما در آخر هفته این نوسانات کم شد و نرخ ها به ثبات و اصلاح رسیدند.

نرخ دلار نیز نوسانات متعددی داشت و دلار بین مرز ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی در نوسان بود و دست آخر در روز پنجشنبه قیمت دلار افزایش پیدا کرد و هر یک دلار با نرخ ۵۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت آهن در بازار ایران

در روز پنج شنبه گذشته قیمت میلگرد آجدار در بیشتر مراکز ثابت اعلام شد؛ ولی برخی از کارخانه ها نرخ این محصول را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند.

انواع ورق گرم و سرد در روز پنجشنبه قیمت ثابتی داشتند و قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق سیاه هم بدون هیچ تغییری به عرضه رسیدند.

قیمت قوطی پروفیل و سایر پروفیل ها ثابت اعلام شد و انواع لوله هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند و قیمت روز نبشی، ناودانی و سپری هم ثابت بود و قیمت تیرآهن شاخه ای نیز بدون تغییر اعلام شد.

گزارش ها نشان می دهند که به دنبال حمایت بازارساز از صنایع مختلف تقاضای سرمایه ای به بازار به طور جزئی ورود پیدا کرد؛ همان طور که در بررسی روز پنجشنبه نیز اشاره کردیم، حمایت بازارساز بیانگر نوسانات نجومی قیمت آهن نیست و به نوعی پشتیبانی از نرخ های فعلی و پیشگیری از کاهش بیشتر قیمت ها می باشد؛ ولی باید در نظر داشت که متقاضی سرمایه ای به جهت تبدیل نقدینگی خود به محصول باید در انتظار ثبات قیمت و توقف کاهش قیمت ها باشد که با سیاست های بازارساز این امکان ایجاد می گردد.

در خصوص اوضاع بازار آهن در هفته جاری می توان که اثرگذاری چند فاکتور را بررسی نمود؛ از جمله عواملی که می توان به آن ها اشاره داشت رشد نرخ شمش صادراتی ایران، نوسانات صعودی نرخ دلار و کاهش ظرفیت عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا می باشند.

در صورتی که در این اوضاع بازار آهن و فولاد قصد خرید آهن را دارید می توانید که محصولات مدنظر را به طور مستقیم و بدون واسطه از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید.

این فروشگاه با حذف واسطه ها بهترین و با کیفیت ترین کالاهای فولادی را با مناسب ترین قیمت در اختیارتان می گذارد و رضایت شما را در این زمینه جلب می کند.

به جهت ارتباط با فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به جهت خرید و سفارش آهن با شماره های زیر در ارتباط باشید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین