رونق بازار آهن بر اثر بهبود صادرات

آهن آلات در بازار | فروشگاه آهن آلات بنیامین

فصل پاییز فصل رکود بازار آهن است؛ اما با وجود تورم و عدم وجود نقدینگی و همچین کاهش ساخت و سازها این رکود عمیق تر شده است؛ همان طور که می دانید نوسانات افزایشی زیادی در بازار آهن وجود داشت که دیروز فروکش کرد و مجددا قیمت آهن آلات ثابت اعلام شد و در برخی از مراکز هم این محصولات کاهش قیمت داشتند.

بازار ارز نیز هیچ نوسان خاصی را تجربه نکرد و دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید.

تجزیه و تحلیل قیمت ها در بازار آهن

در روز گذشته قیمت میلگرد آحدار در بیشتر مراکز حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کم شد به طوری که قیمت میلگرد امیر کبیر خزر با ۱۰۰ تومان کاهش به ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان هم با ۱۰۰ کاهش به ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

نرخ تیرآهن نیز در بیشتر شرکت ها ثابت اعلام شد؛ اما قیمت تیرآهن اصفهان بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد؛ قیمت روز نبشی و ناودانی نیز عمدتا ثابت بود؛ اما قیمت نبشی جاوید بناب حدود ۷۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.

در روز گذشته قیمت ورق آهن کاویان، قیمت ورق سیاه گیلان ثابت بود؛ اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در بعضی از سایزها با افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود و انواع ورق های گالوانیزه، استیل، شیروانی و سایر ورق های سرد نیز افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت را تجربه کردند.

در روز چهارشنبه انواع پروفیل با قیمت ثابت به فروش رسیدند؛ اما قیمت پروفیل نیکان ۱۰۰ تومان کاهش یافت و انواع لوله نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

گزارشات به دست آمده از بورس نشان می دهند که معاملات روز گذشته به شدت ضعیف بوده به طوری که از ۳۱۳ هزار تن محصول حدود ۳۷ هزار و ۸۵۴ تن آن به فروش رسید؛ از ۲۷۴ هزار و ۹۴۴ تن میلگرد عرضه شده حدود ۲۵ هزار و ۴۸۵ تن آن مورد معامله قرار گرفت؛ از ۲ هزار و ۸۱۶ تن ناودانی حدود ۸۹ درصد آن با قیمت ۲۱ هزار و ۶۱۸ تومان به فروش رفت و از ۲۰ هزار و ۶۹۰ تن تیرآهن هم حدود ۲۶ درصد آن با نرخ ۲۲ هزار و ۴۶۶ تومان در دسترس افراد قرار گرفت.

۴۲ درصد از ورق سرد، ۱۹ درصد از ورق گرم، ۲ هزار تن نبشی با قیمت ۲۱ هزار و ۵۱۰ تومان هم به فروش رسیدند و همان طور که گفتیم، در روز گذشته استقبال چندان قابل توجهی از مقاطع طویلی صورت نگرفت و به عبارت دیگر بازار در رکود فرسایشی عمیق قرار دارد.

اگر تمایل به خرید آهن در این اوضاع را دارید، ما به شما توصیه می کنیم که محصولات مدنظر را با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری نمایید؛ به جهت ارتباط با کارشناسان این فروشگاه برای دریافت قیمت آهن و سفارش آن لازم است که با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

همچنین به صورت اینترنتی نیز می توانید سفارش خود را از طریق سایت تجهیزات ساختمانی بنیامن به ثبت برسانید و درب محل تحویل بگیرد.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین