قیمت میلگرد در ۳ ماهه آخر سال

تولید میلگرد | فروشگاه آهن آلات بنیامین

اگر دوست دارید از جدیدترین اخبار دنیای آهن و میلگرد آگاه شوید با ما همراه شوید. در هفته گذشته اوضاع بازار آهن در روزهای پایانی هفته گذشته روند ثابتی داشت و خرید و فروش‌های انجام شده عمدتا مربوط به محصولات ذوب آهن اصفهان و فولاد خراسان و یا عرضه‌های اعتباری بود.

همانطور که می‌دانید یکی از عوامل تاثیرگزار بر قیمت آهن، نوسانات قیمت ارز است. دلیل ثبات تقریبی قیمت آهن در هفته گذشته را می‌توان ثبات نرخ ارز دانست. هر دلار در هفته گذشته در بازار آزاد با افزایش جزئی حدود ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد که افزایش قیمت آن نسبت به هفته قبل بسیار ناچیز بود.

قیمت میلگرد آجدار در هفته قبل در اکثر شرکت‌ها روند ثابتی داشت و حتی در برخی شرکت‌ها شاهد کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی نیز بوده‌ایم.

به طور مثال قیمت میلگرد ۱۶ شرکت ذوب آهن اصفهان با کاهش جزئی هر کیلو ۲۴.۳۰۰ تومان اعلام شد. قیمت میلگرد نیشابور هم با کاهش ۱۰۰ تومانی به هر کیلو ۲۳۰۰۰ تومان رسید. قیمت میلگرد میانه با کاهش ۱۵۰ تومانی به هر کیلو ۲۲۶۰۰ تومان رسید و میلگرد ابرکوه هر کیلو ۲۲۴۰۰ تومان معامله شد.

با در نظر گرفتن ثبات نسبی قیمت آهن قیمت پروفیل آهنی، پروفایل مبلی، پروفایل صنعتی و انواع مختلف قوطی پروفیل در اکثر شرکت‌ها ثابت بود بدین شکل که قیمت پروفیل ضخامت ۲ میلی متر حدود ۴۰ هزار تومان گزارش شد. در این بخش بیشترین افزایش قیمت مربوط به پروفیل نیکان بود که با افزایش ۵۰۰ تومانی همراه بوده است.

این ثبات شامل قیمت ورق سیاه نیز بوده است؛ با این حال قیمت ورق آهن مبارکه مانند هفته‌های پیشین همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرد. بدین ترتیب قیمت برخی از ضخامت‌های ورق سیاه مبارکه در هر کیلو از ۴۳ هزار تومان بیشتر رفت.

با بررسی آمار قیمت آهن آلات در بازار از ابتدای سال جاری تا کنون بر مبنای نمودار قیمت آهن در سایت بنیامین مشاهده می‌کنیم که قیمت میلگرد آجدار در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ هزار تومان و میانگین قیمت میلگرد که ۲۳۵۰۰ تومان بوده است و در همین زمان قیمت تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان سایز ۱۴ الی ۱۸ حدود ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان برآورد شده است. اما از ابتدای تابستان سال جاری بازار آهن و فولاد روند نزولی در پیش گرفته و قیمت میلگرد تا ۲۰ هزار تومان نیز کاهش داشته است. بدین ترتیب قیمت میلگرد در آذر ماه ۱۴۰۲ حدود ۲۰.۲۰۰ تا ۲۰.۳۰۰ تومان بوده است. پس از آن در آذر ماه امسال این روند کمی صعودی شده و قیمت میلگرد تا ۲۲ هزار تومان نیز افزایش پیدا کرد. اما این روند در یک ماه اخیر مجددا ثابت شده و افزایش قیمت مشاهده نمی‌شود.

در این بازه زمانی قیمت تیرآهن حدود ۲۷ الی ۲۸ هزار تومان در نوسان بوده و به نظر می‌اید با توجه به انتخابات پیش رو این رکود در بازار آهن آلان و میلگرد به اوج خود برسد. اگر چنین شود قیمت تیرآهن در پایان امسال به نرخ ابتدای سال بازگردد.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین