ناترازی عرضه و تقاضای آهن اسفنجی

کاربرد یوبوت در مکان‌های مختلف | فروشگاه آهن آلات بنیامین

از عواملی که موجب شدند قیمت آهن اسفنجی افزایش پیدا کند، ناترازی در تولید و عرضه و عدم تناسب عرضه و تقاضا بودند که افزایش قیمت این محصول به عنوان متریال اولیه باعث افزایش نرخ دیگر کالاهای چرخه فولاد خواهد شد.

در روز یک شنبه قیمت آهن آلات تقریبا ثابت بود و در بازار ارز هم هیچ نوسان چندانی مشاهده نشد و هر دلار در روز گذشته با قیمت ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش رسید.

تجزیه و تحلیل بازار آهن

قیمت میلگرد آجدار که در اول هفته افزایش جزئی را تجربه کرد دیروز در بیشتر کارخانه ها ثابت اعلام شد و چند مرکز هم بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان از قیمت این محصول کاستند و کف قیمت میلگرد حدود ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد به طوری که قیمت میلگرد آناهیتا با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار تومان رسید و قیمت میلگرد امیرکبیر خزر هم با ۱۰۰ تومان کاهش به کیلویی ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

قیمت تیرآهن نیز در روز گذشته ثابت اعلام شد؛ اما برخی از ضخامت های این محصول بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند؛ قیمت ناودانی ایرانی نیز ثابت بود؛ اما قیمت نبشی شکفته بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.

قیمت روز ورق سیاه در روز یکشنبه ثابت اعلام شد؛ ولی قیمت ورق آهن مبارکه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش یافت و سایر ورق های گالوانیزه، روغنی و شیروانی هم ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان به قیمتشان افزوده شد.

انواع پروفیل نیز در روز گذشته قیمت ثابتی داشتند و انواع لوله هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

گزارش ها از روند معاملات نشان می دهند که معاملات آهن اسفنجی که در روز شنبه به دلیل تقاضای زیاد ابطال شد امروز این محصول با ظرفیت ۹۹ هزار تن به عرضه می رسد که قیمت در نظر گرفته شده برای هر یک کیلو از آن ۱۱ هزار و ۱۹۰ تومان می باشد.

امروز همچنین حدود هفت هزار تن ورق سرد، هفت هزار تن ورق قلع اندود، ۵ هزار تن ورق گالوانیزه، هشت هزار و پانصد تن ورق رنگی و هشتاد و دو هزار تن ورق تختال هم به عرضه می رسد.

در پی افزایش قیمت آهن اسفنجی، جهانگیر شکری کارشناس فولاد نرخ آهن اسفنجی را غیر منطقی برشمرد و بیان کرد که ناترازی ظرفیت عرضه و میزان تقاضا برای آهن اسفنجی باعث شده که قیمت این محصول بالا رود.

در آخر اگر متمایل به خرید آهن هستید و به دنبال یک مرکز معتبر می باشید، ما به شما توصیه می کنیم که محصولات مدنظر را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت حضوری یا اینترنتی بدون واسطه تهیه نمایید و درب محل تحویل بگیرید.

به جهت ارتباط با این فروشگاه و دریافت قیمت آهن لازم است که از طریق شماره تلفن های در نظر گرفته شده در همین صفحه با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار نمایید یا به وب سایت رسمس فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین مراجعه نمایید و درخواست خود را به ثبت برسانید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین