اصلاح قیمت در بازار آهن آلات

رکود بازار آهن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با پخش شدن بعضی از خبرهای سیاسی مثبت نظیر بی طرفی ایران در جنگ بین اسرائیل و فلسطین از روز سه شنبه روند صعودی قیمت ها متوقف شد و بعضی از کارخانه ها به اصلاح قیمت ها پرداختند و دیروز قیمت آهن آلات اصلاح شد؛ اگر چه قیمت ورق نازک و پروفیل همچنان در روند افزایشی است.

بازار ارز که در ابتدای هفته به طور ناگهانی روند افزایشی به خود گرفت و دلار وارد کانال ۵۳ هزار تومانی شد دیروز عقب نشینی کرد و روی مرز ۵۲ هزار تومان ثابت ماند و در انتهای روز هم هر دلار با نرخ ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید.

نگاهی به اوضاع بازار آهن

در پی ثبات و آرامشی که در روز گذشته بر بازار سایه افکند قیمت میلگرد ثابت بود؛ اما بعضی از کارخانه ها با اصلاح قیمت نرخ این محصول را حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند به طوری که میلگرد آجدار استاندارد قیمتی بین ۲۳ هزار و ۳۰۰ تا ۲۴ هزار و ۳۰۰ به خود گرفت، میلگرد امیر کبیر با همان نرخ قبل ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید، میلگرد میانه ۲۰۰ تومان کاهش داشت و با نرخ ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان در دسترس افراد قرار گرفت، میلگرد فایکو با ۱۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

تیرآهن نیز در روز گذشته قیمت ثابتی داشت؛ اما تیرآهن های اصفهان و فولاد یزد در برخی از ضخامت ها ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت را در هر شاخه تجربه کردند؛ قیمت ورق سیاه نیز ثابت بود؛ اما ورق سیاه مبارکه و اکسین همچنان روند صعودی داشتند و هر کیلو از آن ها ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان به قیمتشان افزوده شد و انواع ورق های گالوانیزه، رنگی، استیل، روغنی و ورق های سرد نیز افزایش ۴۰۰ تومانی قیمت داشتند.

در روز سه شنبه قیمت انواع پروفیل ثابت بود؛ اما بعضی از کارخانه ها قیمت این محصولات را افزایش دادند؛ انواع لوله، نبشی، ناودانی و سپری هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند؛ ولی چند مرکز حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بر روی قیمت این محصولات گذاشتند.

همان طور که از اوضاع نرخ ها در بازار روز گذشته بر می آید، بیشتر مراکز به اصلاح قیمت ها پرداختند و تنها در برخی از مبادی نوسانات قیمتی به چشم می خورد و به نظر می رسد که بعد از اعلام ارتش اسرائیل در خصوص این که ایران هیچ نقشی در طوفان الاقصی نداشت روند صعودی قیمت ها متوقف شد؛ به غیر از این بعضی از خبرهای سیاسی مثبت مانند دعوت چین و روسیه از ایران برای پذیرش fatf و سخنان آیت الله خامنه ای به اصلاح قیمت دلار و حاکم شدن آرامش به بازار منجر شد.

گزارش های به دست آمده از بورس نشان می دهند که امروز ۱۹۳ هزار و ۷۸۴ تن محصول فولادی به عرضه می رسد که از این مقدار ۱۳۹ هزار و ۷۴۶ تن آن به میلگرد اختصاص دارد و قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول ۲۱ هزار و ۵۵۰ تومان است.

امروز همچنین ۳ هزار و ۲۸۵ تن شمش، ۳ هزار و ۳۹۱ تن ناودانی، ۴ هزار تن ورق رنگی، ۲ هزار تن ورق سرد، ۲۱ هزار تن تیرآهن با قیمت ۲۲ هزار و ۴۴۲ تومان و ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن ورق گرم با نرخ ۲۶ هزار و ۳۹۲ تومان نیز در دسترس عموم قرار می گیرد.

با این اوضاع بازار و اصلاح قیمت ها چنانچه تمایل به خرید انواع آهن آلات را از یک مرکز معتبر دارید، می توانید محصولات مدنظر را در حجم عمده و خرده به صورت مستقیم و بدون واسطه از فروشگاه تامین تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری نمایید.

به جهت خرید از این فروشگاه لازم است که به آدرس درج شده در همین صفحه مراجعه کنید؛ شایان به ذکر می باشد که فروشگاه بنیامین برای رفاه حال مشتریان امکان خرید آنلاین آهن آلات را نیز مقدور کرده است و شما می توانید برای خرید اینترنتی این محصولات به سایت تامین تجهیزات ساختمانی بنیامین بروید و سفارش خود را همان جا به ثبت برسانید و خریدهای خود را در کوتاه ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین