افت تقاضای آهن در بورس کالا و بازار

بورس کالا | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با نزدیک شدن به آخر هفته ثبات و رکود بیشتر در بازار آهن و فولاد مشهود بود و نوسانات قیمتی قوطی پروفیل نیز پایین آمد؛ به دنبال این نوسانات، معاملات بورس کالا هم چندان قابل توجه نبود و نسبت تقاضا به حجم عرضه در ضعیف ترین حالت ممکن قرار داشت؛ در صورت کسب جزئیات بیشتر در خصوص این اخبارها با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

همان طور که گفتیم، با نزدیک شدن به پایان هفته رکود در بازار آهن و فولاد تشدید پیدا کرده است و قیمت آهن آلات در اکثر مبادی ثابت و بدون تغییر اعلام شده و برخی از مراکز هم این محصولات را یا نرخشان را کاهش یا افزایش دادند.

در روز گذشته بازار ارز که در کانال ۴۹ هزار تومانی بود اصلاح شد و قیمت دلار حدود ۲۰۰ تومان کاهش یافت و در پایان روز هم با نرخ ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان به معامله رسید.

قیمت میلگرد روز گذشته در اکثر مبادی ثابت و بدون تغییر بود؛ اما برخی از کارخانه ها نرخ این محصول را بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند و بعضی از مراکز هم حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان بر روی قیمت میلگرد خود گذاشتند.

تیرآهن نیز در روز گذشته قیمت ثابت و بدون تغییری داشت و تنها تیرآهن ذوب آهن اصفهان بود که حدود ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد؛ همچنین قیمت انواع نبشی و ناودانی و سپری هم هیچ تغییری نداشتند و با همان نرخ های قبلی به فروش رسیدند.

قیمت پروفیل در روز گذشته ثابت بود و تنها پروفیل نیکان ۴۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد؛ انواع لوله نیز هیچ تغییری در نرخ هایشان اعمال نشد و با همان روال قبل به معامله رسیدند.

در خصوص قیمت ورق آهن می توان گفت که این محصول نیز قیمت ثابتی داشته و تنها ورق سیاه فولاد مبارکه با ۱۰۰ تومان افزایش در روند صعودی نرخ قرار گرفت و دیگر ورق های سرد و گرم هم حدود ۵۰۰ تومان افزایش قیمت در آن ها مشهود بود.

در روز گذشته تقاضا در بورس در ضعیف ترین حالت ممکن قرار داشت به این صورت که از ۱۸۹ هزار تن میلگرد عرضه شده فقط ۱۶ هزار تن آن معامله شد و بیشترین میزان عرضه هم مربوط به میلگرد خراسان بود و نرخ میلگرد بورسی ۲۲ هزار و ۵۶۷ تومان تخمین زده شد که حدود ۲۰۰ تومان در مقایسه با آخرین عرضه افزایش قیمت داشته است.

در پی این اتفاقات، بازارساز برای این که تعادل شاخص نرخ معاملاتی را حفظ کند یک عرضه ال سی ۱۰ هزار تن از محصولات را به شکل اعتباری عرضه کرد؛ مثلا قیمت میلگرد ابر کوه در بازار خارج ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان بود در حالی که در بورس کالا این محصول با نرخ ۲۴ هزار و ۷۷۰ تومان معامله شد.

تجزیه و تحلیل قیمت عرضه شمش فولاد در بازار بورس کالا و مقایسه آن با نرخ صادراتی بیانگر این است که قیمت های داخلی برای این محصول نسبت به قیمت های جهانی بالاتر است که در آخرین هفته مراد ماه قیمت پایه برای این محصول ۲۰ هزار تومان تعیین شد.

با مدنظر قرار دادن نرخ ۴۶۱ دلاری هر تن بیلت صادراتی و بدون در نظر گرفتن ۵ درصد تخفیف معمول در معاملات بازار بورس، قیمت ارز کشف شده در مشخص کردن نرخ مایه به ۴۳ هزار و ۳۸۰ تومان می رسد که در این شرایط قیمت ارز مبادله ای در بازار اول به ۳۷ هزار و ۵۰۰ و در بازار دوم به ۴۲ هزار تومان رسیده است.

با این توضیحات در صورتی که قصد خرید هر یک از آهن آلات را در حجم عمده و خرده دارید، می توانید آن ها را با بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین بدون واسطه خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین