به امید پایان رکود

آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

بعضی از کارشناسان عقیده دارند بالا و پایین شدن قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی و رشد جزئی معاملات در بورس کالا مطابق با این که انبارهای فولاد خالی از کالا هستند احتمال دارد در اوایل پاییز خرید آهن آلات تا حدودی رونق بگیرد.

قیمت آهن آلات در روز چهارشنبه هفته گذشته که مصادف با تعطیلی ها بود در اکثر مراکز ثابت و بدون تغییر بود و تنها در برخی از حوزه ها نوسان جزئی مشاهده می شد.

بازار ارز در همان روز نوسان افزایشی داشت به صورتی که نرخ دلار در ابتدای روز به بیش از ۵۰ هزار تومان رسید، در اواسط روز روی همان ۵۰ هزار تومان ثابت ماند و در آخر هم با نرخ ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

قیمت میلگرد در چهارشنبه پیش ثابت و بدون تغییر بود؛ اما میلگرد اصفهان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ افزایش قیمت پیدا کرد و کف قیمت میلگرد آجدار بین ۲۴ هزار تومان تا ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان تخمین زده شد و نرخ انواع نبشی، ناودانی و سپری هم ثابت بود.

در چهارشنبه گذشته نرخ انواع قوطی آهن و پروفیل هم ثابت بود و قیمت پروفیل دو میلی متر در برخی از مراکز ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان و در بعضی از مبادی ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد و قیمت انواع لوله نیز هیچ تغییری نداشت.

در همان روز نرخ ورق سیاه بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد؛ همچنین ورق گالوانیزه، ورق استیل، ورق روغنی و سایر ورق های سرد نیز نرخشان بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و قیمت تیرآهن هم با توجه به جو بازار در بیشتر مبادی ثابت بود.

در روز چهارشنبه هفته گذشته به دنبال انتشار ابلاغیه ای خرید شمش بلوم به سیستم بهین یاب منوط شد که از امروز قابل اجرا است.

در حالی تابستان را تمام می کنیم که بازار آهن و فولاد همچنان در رکود است و تقاضای چندان قابل توجهی در آن مشاهده نمی شود؛ بعضی نوردکاران تا حدی به رشد معاملات در فصل پاییز امید دارند؛ چرا که عقیده دارند با کاهش موجودی انبارها این احتمال وجود دارد که تقاضای سرمایه ای محدودی وارد بازار شود.

گزارش های روز چهارشنبه بورس کالا نشان می دهد که نرخ میلگرد بورسی در هر کیلو بین ۲۲ هزار و ۴۷۰ تومان بود و در هفته گذشته بیش از ۲۲۶ هزار تن میلگرد با نرخ پایه بین ۲۱ هزار و ۶۸۰ و ۲۳ هزار و ۱۶۰ به بورس عرضه شد که تا بیش از این تقاضا برای میلگرد محدود بود و تنها برای ۲۴ درصد از ظرفیت عرضه تقاضا به ثبت رسید.

افزایش حجم معاملات در هفته جاری امیدواری هایی را در خصوص کاهش رکود معاملات میلگرد ایجاد کرده که بالا و پایین شدن قیمت دلار و کاهش موجودی انبارها نیز در رونق این معاملات چندان بی تاثیر نبوده است.

میانگین نرخ میلگرد بورسی به ۲۲ هزار و ۴۰۰ رسید که با در نظر گرفتن کارمزد ارکان بورس و مالیات بر ارزش افزوده نرخ تمام شده آن ۲۴ هزار و ۵۰۰ اعلام شد که در همین وضعیت نرخ میلگرد بازار آزاد تهران در بازه قیمتی ۲۴ هزار و ۶۰۰ تا ۲۵ هزار تومان بود که این تمایز بین قیمت این دو محصول می تواند از محرک خرید از رینگ صنعتی بورس کالا سرچشمه بگیرد.

در همین راستا یک فعال فولادی با توجه به مشکلات موجود در صنعت فولاد بیان کرد که تولید و ساخت فولاد به زیر ساخت های اساسی نیازمند است که کشور هنوز نتوانسته آن ها را به طور کامل ایجاد کند.

امیدواریم که خواندن این مقاله خبری برایتان سودمند واقع شده باشد؛ در صورتی که قصد خرید انواع آهن آلات را با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت دارید می توانید آن ها را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت عمده یا خرده خریداری نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین