راه خروج بازار آهن از رکود

شمش آهن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

رئیس صنف فروشندگان آهن و فولاد استان تهران تاثیر بازار آهن و فولاد را بر اوضاع بازار مسکن و صنعت ساخت و ساز کشور وابسته می داند؛ وی عقیده دارد که اگر بازار مسکن در داخل کشور رشد کند و پروژه های ساختمانی به تعداد بالاتری ساخته شوند، بازار آهن و فولاد نیز در پی این موضوع رشد می کند و دچار تحولات مثبتی می گردد.

در روز گذشته قیمت آهن آلات ثابت بود؛ اما افت نرخ این محصولات در بعضی از مبادی دیده می شد و بازار ارز نیز حول نوسان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی می چرخید و در پایان روز هم هر دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

در روز سه شنبه قیمت میلگرد ثابت بود؛ ولی برخی از مراکز نرخ این محصول را بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش دادند و کف قیمت میلگرد که بین ۲۳ هزار و ۷۰۰ تا ۲۳ هزار و ۹۰۰ بود شکسته شد و به ۲۳ هزار تومان رسید؛ میلگرد نیشابور با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۳۱۰ رسید، نرخ میلگرد زاگرس با ۱۰۰ تومان کاهش قیمت ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفت و میلگرد ابر کوه با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

نرخ روز تیرآهن در اکثر مبادی ثابت بود و تنها تیرآهن فولاد یزد در بعضی ضخامت ها بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

نرخ ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی ثابت و ورق سیاه ثابت بود و تنها ورق سیاه گیلان در برخی از سایزها کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت را تجربه کرد و انواع نبشی، ناودانی، سپری و لوله ها نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

در روز گذشته قیمت قوطی آهن و انواع پروفیل ثابت بود و فقط پروفیل نیکان با ۶۰۰ تومان کاهش قیمت به ۳۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

به علت اخبارهای مثبت سیاسی و شرایط و جو اقتصادی موجود در کشور بازارها به طور کل دچار رکود تورمی می باشند که این رکود در بازار آهن و فولاد بیشتر است به طوری که تقریبا هیچ تقاضای چندان چشمگیری در این بازار دیده نمی شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در زمینه رکود موجود بیان کرد که یکی از راه هایی که با آن می توان بازارها را از حالت رکود خارج کرد، بهبود اوضاع صادراتی می باشد؛ وی اظهار داشت که بازار آهن و فولاد در حال حاضر تحت تاثیر عواملی مانند تورم و گرانی در قیمت ملک و مسکن در رکود قرار گرفته و به طور معمول افراد در این روزهای سال خرید های خود را کرده اند و با تاسی از خریدهای محدودی به جهت فراهم آوردن نیازهای کمتر خود می پردازند.

رستگار همچنین به علل عدم موفقیت در بهره گیری از بازارهای صادراتی اطراف هم اشاره ای کرد و گفت که در کشورهای همسایه توانایی صادرات وجود دارد؛ ولی به دلیل پایبند نبودن به برنامه های صادراتی و عدم وجود استراتژی معین نتوانستیم که از این فرصت استفاده کنیم؛ به غیر از این رقابت با ترکیه در زمینه صادرات به چالش کشیده شده و به نظر می رسد که در این عرصه کشور ترکیه موفقیت بیشتری داشته است.

وی همچنین در خصوص نوسان نرخ آهن و فولاد تاکید کرد و گفت که بازار آهن و فولاد به طور کل در رکود قرار دارد و اگر هم تغییری در قیمت ها شکل بگیرد، این تغییرات تاثیر چندانی ندارند.

امیدواریم که خواندن این مطلب خبری برایتان مفید واقع شده باشد؛ در صورتی که قصد خرید آهن آلات مختلف را دارید کافیست که از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین که یکی از فروشگاه های خوش نام در زمینه فروش و عرضه آهن آلات است اقدام به خرید نمایید و خریدی به صرفه و رضایت بخش را برای خود رقم بزنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت لازم است که شماره های موجود در صفحه را شماره گیری نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین