رونق رینگ فولاد و رکود معاملات مقاطع

کاربرد ورق st37 | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در نیمه دوم ماه آذر با وجود این که کالاهای زنجیره آهن و فولاد رونق جزئی به خود دیده اند؛ اما رکود همچنان بر سر واحدهای نوردی سایه افکنده است که در این اوضاع با به حداقل رسیدن میزان عرضه آهن اسفنجی و از طرفی دیگر دغدغه بابت کاهش تولیدات به دلیل کاهش فشار گاز باعث ایجاد فضای رقابتی در رینگ آهن اسفنجی شد و در دومین هفته از ماه آذر معاملات شمش فولاد رونق گرفتند؛ ولی بازار مقاطع طویل فولادی هنوز هم رونق چندانی ندارد و در انتها نوردکاران از رشد و رونق بخشی میانی زنجیره هیچ چیزی به دست نیاوردند.

بورس کالا

به حداقل رسیدن میزان فشار گاز در فصل پاییز و زمستان و دغدغه هایی برای قطع شدن گاز واحدهای تولیدی فولاد معاملات شمش و فولاد رونق گرفت که حدود ۶۶ درصد از عرضه محصولات در هفته دوم همین ماه صورت گرفت؛ اما رینگ مقاطع باز هم با رکود همراه است و تنها ۱۶ درصد از میلگرد در بازار به فروش رسید.

عرضه های میلگرد

با تجزیه و تحلیل بازار آهن آلات در هفته قبل می توان گفت که رکود تداوم دارد؛ در روز چهارشنبه مصادف با ۱۵ آذر حدود ۲۷۱ هزار تن میلگرد فولادی با قیمت ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار فیزیکی بورس مورد معامله قرار گرفت و برای این محصول حدود ۹۶ هزار و ۹۹۳ تن تقاضا به ثبت رسید که تنها ۴۳ هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت و کالاهای بیشتر مراکز تولیدی بدون مشتری ماند و در انتها میانگین نرخ فروش میلگرد در همان روز چهارشنبه ۲۱ هزار تومان تخمین زده شد.

با ۹ درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد ارکان بورس قیمت میلگرد به ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان می رسد که در همین ۱۵ آذر قیمت میلگرد در بازار آزاد تهران ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود که فاصله قیمت میلگرد بورسی و آزاد در هر کیلوگرم از این محصولات ۷۵۰ تومان تخمین زده شد.

در این شرایط با بالا رفتن فاصله قیمتی میان میلگرد بورسی و میلگرد آزاد به تغییر روند بازار کمک زیادی می کند و می تواند به عنوان یک عامل محرک عمل کند؛ البته توجه داشته باشید در صورتی این فاصله قیمتی می تواند میزان خرید را افزایش دهد که چشم انداز تقاضای مصرفی برای این کالا درست شود و به عبارت دیگر مجوز صادرات آهن آلات برای دیگر افراد هم به غیر از تولید کنندگان صادر گردد.

در این اوضاع که رینگ مقاطع فولادی که به شدت در رکود است و تقاضای چندان قابل ملاحظه ای هم وجود ندارد با راحت تر کردن شرایط صادرات می توان از تعطیلی و زیان نوردکاران جلوگیری به عمل آورد.

اگر قصد خرید آهن آلات را دارید، ما در فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین انواع آهن آلات را به طور مستقیم با مناسب ترین قیمت در اختیارتان قرار می دهیم و شما تنها کافیست که به جهت خرید آهن و دریافت قیمت آهن آلات از طریق شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین