سیر خطی نوسانات در بازار آهن

بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

همان طور که می دانید، بر بازار آهن و فولاد هنوز هم رکود سایه افکنده است و نوسانات چشمگیری در این بازار مشاهده نمی شود و به عبارت ساده تر، بازار در آرامش کامل به سر می برد.

در روز گذشته نرخ آهن آلات در بسیاری از مبادی فروش با کاهش نسبی همراه بود به طوری که این محصولات حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کردند؛ اما بازار ارز نیز روند ثابتی داشت و در ابتدای روز گذشته نرخ دلار نوسان چندانی نداشت و دلار در پایان روز با قیمت ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان به مبادله رسید.

در روز دوشنبه قیمت میلگرد نیز عمدتا در اکثر مبادی فروش ثابت بود؛ اما برخی از کارخانه ها قیمت این محصول را حدود ۱۰۰ تومان کاهش دادند و میلگرد با کف قیمت ۲۳ هزار و ۳۰۰ تا ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید به طوری که قیمت میلگرد صبا فولاد زاگرس برای هر کیلو ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان، قیمت میلگرد نیشابور ۲۴ هزار و ۱۱۰ تومان و میلگرد امیر کبیر خزر ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان تخمین زده شد.

نرخ تیرآهن در روز گذشته نیز ثابت و بدون تغییر بود و تنها تیر آهن ذوب آهن اصفهان در برخی از سایزها حدود ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد؛ نرخ انواع نبشی و ناودانی و سپری هم بدن تغییر بود و تنها نرخ نبشی شکفته و ظهوریان ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش پیدا کردند.

در روز دوشنبه انواع پروفیل نیز با قیمت ثابتی عرضه شدند و تنها پروفیل نیکان ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

قیمت انواع لوله و ورق های سرد و گرم نیز در روز گذشته ثابت و بدون تغییر بود و تنها ورق سیاه مبارکه ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و برخی از کارخانه ها هم نرخ این محصول را حدود ۳۰۰ تومان در برخی از ضخامت ها کاهش دادند.

طبق آمارها از روند نوسانات مشاهده می شود که هنوز هم تقاضا در این بازار در ضعیف ترین حالت ممکن قرار دارد و محصولات پایین دست زنجیره فولاد نیز در رکود به سر می برند.

همان طور که در بررسی های قبل هم اشاره کردیم بازار قوطی پروفیل هم روند اصلاحی دارد و خریدار نیز به دنبال کاهش بیشتر قیمت ها و اصلاحشان دست از خرید کشیده است.

نکته قابل توجهی که طی چند روز گذشته در این بازار مشاهده می شود، پیشنهاد میلگرد آجدار با پرداخت یک ماهه در بعضی از مبادی فروش است که این امر از خوش بینی فروشندگان به ثابت بودن بازار در دو ماه آینده حکایت دارد.

اگر تمایل دارید که انواع آهن آلات را در حجم عمده و خرده به طور مستقیم و بدون واسطه از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید، به شما پیشنهاد می دهیم که این محصولات را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین با بهترین کیفیت و قیمت تهیه نمایید.

برای خرید از این فروشگاه می توانید به طور حضوری به آدرس زیر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های مشخص شده در همین صفحه تماس حاصل نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین