قیمت آهن آلات در داخل و خارج

بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

مقاله تدوین شده زیر در خصوص به روزترین اخبارهای مربوط به بازار آهن آلات و فولاد است؛ در صورتی که می خواهید از خبرهای به روز و جدید این بازار آگاهی پیدا کنید به مطالعه محتوای زیر تا انتها بپردازید.

گزارش های به دست آمده از بازار آهن نشان می دهد که احتمالا در هفته جاری با مدنظر قرار دادن معیارهای گوناگونی نظیر اتصال گاز صنایع فولادی، قیمت های جهانی، اوضاع بازار داخلی و قیمت بازارهای صادراتی و نرخ دلار نوسانات قابل توجهی در بازار مشهود نباشد و بازار با همان روند ثابت و خطی به کار خود بپردازد.

در پنج شنبه هفته پیش قیمت آهن آلات با روند ثابتی همراه بود و نوسان آنچنانی در این بازار مشاهده نشد؛ بازار ارز نیز به همین شکل بود و نرخ دلار بدون هیچ نوسانی در پایان هفته با قیمت ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان به معامله رسید.

در پنج شنبه هفته گذشته نرخ میلگرد نیز به صورت ثابت و بدون تغییر بود و تنها میلگرد ذوب آهن اصفهان با کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت مواجه شد.

در همان هفته پیش نرخ تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری، انواع لوله، ورق سیاه و دیگر ورق های سرد و گرم  نیز ثابت و بدون تغییر بود و این محصولات با همان قیمت قبلی به عرضه رسیدند.

در بررسی نوسانات نرخ آهن آلات در هفته جاری می توان گفت که همان طور که در تحلیل و بررسی های قبل بیان شد، بازار روند ثابتی دارد و در واقع با تجزیه و تحلیل فاکتورهای گوناگونی مانند بازارهای جهانی، قیمت دلار، اوضاع بازار آهن در وضعیت فعلی، اوضاع اقتصادی کشور و نرخ کالاهای صادراتی می توان اوضاع بازار داخلی آهن را در هفته جاری با روند آرام و خطی پیش بینی کرد؛ اما در کنار موارد ذکر شده، باید چند معیار مهم را که در چند هفته گذشته بیشترین تاثیر را روی نرخ آهن کیلویی داشته در نظر بگیریم.

یکی از این فاکتورها احتمال اتصال برق صنایع تولید کننده فولاد است که احتمال دارد به افزایش میزان تولید و عرضه مقاطع فولادی به ویژه شمش منجر شود.

پارامتر بعدی که باید در نظر گرفت تعطیلی های مربوط به دو هفته آینده می باشد که به طور حتم میزان تقاضا را با کاهش بیشتر مواجه خواهد کرد و بازار در این شرایط به خواب عمیق موقتی فرو می رود.

این احتمال وجود دارد که در عرضه های هفته جاری بورس کالا رقابت چندانی برای شمش فولاد مشاهده نشود که این موضوع به اصلاح نرخ شمش منجر خواهد شد.

نرخ بیلت فولاد صادراتی ایران در پایان ماه آگوست به علت فعالیت نکردن خریداران عمده کشور کاهش یافت؛ تقاضا در مقاصد اصلی که کشورهای خلیج فارس و آسیا هستند اخیرا کم شده است و این امر موجب شده که عرضه های ایرانی در بازار وجود نداشته باشند.

خریداران در تایلند و اندونزی نیز حاضر به پرداخت بیش از ۵۰۰ دلار در ازای هر تن crf نبودند در حالی که در امارات متحده عربی بیلت ایران از تاجران حدود ۴۹۰ تا ۴۸۵ دلار در هر تن CPT در دسترس بود؛ در نتیجه نرخ ها به ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار در هر تن فوب بنادر جنوبی ایران تبدیل می شدند.

در بازار داخلی نیز چنین وضعیتی مشاهده می شود به این صورت که بیلت داخلی با نرخ ۵۱۰ دلار در هر تن درب کارخانه در امارات و شمش عمانی با نرخ ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار CPT موجود بود که مشتریان داخلی به دنبال گزینه های ارزانتری می گردند.

حالا که از اخبارهای جدید بازار آهن آلات مطلع شدید؛ در صورتی که قصد خرید هر یک از انواع آهن آلات را به طور مستقیم و با نازل ترین قیمت دارید می توانید که محصولات مدنظر را در حجم عمده و خرده به طور حضوری یا آنلاین از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری کنید و درب منزل یا محل کار در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید.

به جهت ارتباط با کارشناسان فروش فروشگاه بنیامین برای دریافت قیمت و خرید محصول می توانید با شماره تلفن های در نظر گرفته شده در همین صفحه تماس حاصل نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین