قیمت آهن به دنبال قیمت مواد اولیه

بررسی بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

همان طور که می دانید نرخ آهن و میلگرد طی یک ماه گذشته روند ثابتی داشته؛ ولی تجزیه و تحلیل نمودار قیمت آهن کیلویی در این بازه زمانی از روند صعودی آرام و تدریجی محصولات پایین دست به تبعیت از فشار افزایش نرخ مواد اولیه حکایت دارد.

در روز سه شنبه روند کلی قیمت آهن آلات در اکثر مبادی به صورت نزولی بود؛ ولی تعداد زیادی از مراکز نیز ثبات قیمت داشتند و چند کارخانه هم نرخ محصولات خود را افزایش دادند.

بازار ارز روز گذشته نیز روند ثابت و بدون تغییری را مشاهده کرد به طوری که دلار در پایان همان روز با همان قیمت قبلی ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید.

روند اصلاح قیمت انواع پروفیل نیز در روز سه شنبه پایدار بود و هر کیلو از این محصول بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشت؛ نبشی و ناودانی و سپری نیز عمدتا ثابت و بدون تغییر بودند و با همان نرخ قبلی به عرضه رسیدند و تنها قیمت نبشی ناب تبریز بود که با افزایش ۱۰۰۰ تومانی با نرخ ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

قیمت میلگرد آجدار نیز در روز گذشته عمدتا ثابت بود؛ اما چند کارخانه نرخ این محصول را حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش دادند به طوری که قیمت میلگرد نیشابور ۲۴ هزار و ۶۱۰ تومان، نرخ میلگرد میانه ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد که قیمت روز میلگرد بر اساس برخی از شنیده ها حدود ۲۳ هزار و ۴۰۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام شد که متوسط این قیمت ۲۴ هزار و ۱۱۰ تومان بود که طی یک هفته گذشته نسبتا ثابت بوده است.

قیمت انواع ورق های سرد و گرم نیز ثابت بود، ورق سیاه اکسین نیز نرخ بدون تغییری داشت و در این بین تنها ورق کاویان بود که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

قیمت تیرآهن دیروز نیز برای هر شاخه از این محصول ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش یافت؛ اما تعدادی از مراکز نیز این محصول را بدون هیچ تغییری در قیمت به فروش رساندند.

امروز حدود ۲۸۵ هزار و ۳۰۶ تن محصول فولادی وارد بورس می شود که ۲۳۴ هزار و ۴۴۰ تن آن میلگرد است که با چهار و نیم درصد کاهش قیمت با نرخ ۲۲ هزار و ۳۸۸ تومان به فروش می رسد.

همچنین ۲۸ هزار و ۹۸ تن تیرآهن عرضه می گردد که قیمت آن حدود ۲۲ هزار و ۹۵۳ تومان می باشد که نسبت به آخرین عرضه حدود یک درصد افزایش داشته؛ علاوه بر آن حدود ۲ هزار و ۹۰ تن ناودانی، ۲ هزار و ۲۷۸ تن نبشی و ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن ورق گرم عرضه می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که از اوایل ماه مراد تا کنون بازارساز به جهت پیشگیری از کاهش بیشتر قیمت ها خرید شمش بورسی را آزاد کرده و خرید اعتباری از بورس نیز مجاز شده است.

طبق آمار به دست آمده، نرخ محصولات اولیه و میانی در بازارهای صادراتی تا حدودی افزایش یافته که پیوند بازار صادراتی به بازار داخلی به رونق شمش در بازار منجر شده است و این در حالیست که نرخ آهن آلات در پایین دست زنجیره فولاد در رکود عمیقی می باشد و بازار صادراتی چین هم رونق چندانی ندارد.

حالا که با اخبارهای به روز بازار آهن آشنا شدید؛ در صورتی که قصد خرید هر یک از آهن آلات را در حجم عمده و خرده دارید می توانید آن ها را به صورت مستقیم و بدون واسطه از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به طور حضوری یا آنلاین خریداری کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین