قیمت بازار آهن در بلند مدت

بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در اواخر هفته گذشته نرخ های بازار آهن متاثر از قیمت دلار و معاملات بورسی  افزایش یافت؛ ولی با در نظر قرار دادن مولفه های اساسی اثرگذار در بلند مدت این احتمال وجود دارد که قیمت ها بر روی روند فعلی پایدار بمانند.

پیش از تعطیلی های هفته گذشته قیمت آهن آلات با افزایش نسبی روبرو شدند در صورتی که برخی از مراکز هیچ تغییری در نرخ ها اعمال نکردند و برخی از مبادی ها هم نرخ محصولاتشان را کاهش دادند.

در هفته گذشته بازار ارز نیز روند صعودی به خود گرفت به این صورت که در روز سه شنبه قیمت دلار که در کانال ۴۹ هزار تومان قرار داشت با کمی افزایش وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شد و در نهایت هم با نرخ ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان به معامله رسید.

روز سه شنبه که اخرین روز کاری هم بود، قیمت میلگرد در تمامی مبادی ثابت اعلام شد؛ ولی چند کارخانه قیمت این محصول را حول ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش دادند.

همچنین قیمت تیرآهن در چند کارخانه بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد؛ اما اکثر کارخانه ها هیچ تغییری در نرخ این محصول اعمال نکردند و با همان روال قبل به فروش پرداختند.

در خصوص قیمت ورق سیاه هفته گذشته می توان گفت که نرخ این محصول ثابت بود و تنها ورق سیاه فولاد مبارکه بود که در برخی از سایزها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرد؛ انواع ورق های رنگی، روغنی و گالوانیزه نیز افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت را تجربه کردند.

انواع پروفیل و انواع لوله نیز قیمت بدون تغییر و ثابتی داشتند؛ انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز نرخشان ثابت بود و تنها نبشی ناب تبریز و یاوران زنجان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

گزارش های به دست آمده از بورس نشان می دهد که امروز ۲۷۸ هزار و ۹۷۰ تن محصول فولادی به عرضه می رسد که ۷۰ هزار و ۱۷۰ تن آن مربوط به شمش بلوم با قیمت ۲۱ هزار و ۵۲۱ تومان است؛ همچنین قرار می باشد که ۸ هزار و ۵۱۴ تن میلگرد عرضه شود که نرخ آن ۲۸ هزار و ۹۳۷ تومان در نظر گرفته شده است.

معاملات شمش فولادی در عرضه روز دوشنبه هفته پیش با استقبال بی نظیری مواجه شدند و بیشترین حجم فروش را داشتند؛ از جمله معیارهایی که می توان گفت باعث رونق معاملات شده اند، افزایش نسبی نرخ دلار و آزاد شدن معامله شمش بلوم می باشند.

در تجزیه و تحلیل دلایل تحرک جزئی قیمت آهن آلات در بازار هفته گذشته، افزایش نرخ دلار و انتظارات بالای تورمی دخیل بودند؛ اما چند ریسک فعال در این بازار وجود دارد که عبارت اند از ادامه فروش اعتباری محصولات، سیاست های انقباضی پولی دولت، ادامه دامپینگ فولاد روسیه و ترکیه، اوضاع اقتصادی چین و وضعیت بازارهای صادراتی ایران.

اگر چه از افزایش نرخ دلار و اثرگذاری آن در بازارهای داخلی نمی توان به سادگی گذشت؛ اما تهدیدها و ریسک های موجود در بازار را هم باید مدنظر قرار داد و طبق آن ها وضعیت را بررسی و سپس اقدام به خرید نمود.

در صورتی که با بررسی ها مجاب شدید که به خرید آهن آلات بپردازید به شما پیشنهاد می کنیم که محصولات مدنظر را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به طور عمده و خرده و به صورت حضوری و اینترنتی خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین