کاهش فرسایشی قیمت ها

آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در اولین هفته از آبان قیمت آهن آلات با توجه به این که قیمت دلار در روند افزایشی قرار داشت نزولی بود که این امر تقاضا را در ضعیف ترین حالت ممکن قرار داده بود و بسیاری از فولادسازان هم دچار ضرر و زیان شدند.

در روز پنج شنبه قیمت آهن آلات در بیشتر مبادی ثابت بود؛ اما کاهش قیمت این محصولات در برخی از مراکز دیده می شد و بازار در روند نزولی قرار داشت در حالی که قیمت دلار سیر صعودی را طی می کرد و هر دلار در پایان روز با قیمت ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

تحلیلی بر اوضاع بازار آهن

در روز پنجشنبه بیشتر کارخانه ها قیمت میلگرد را ثابت اعلام کردند و تنها چند کارخانه نرخ این محصول را کاهش دادند و کف قیمت میلگرد در کانال ۲۲ هزار تومانی قرار گرفت.

تیرآهن در غالب مبادی فروش قیمت ثابتی داشت؛ اما بعضی از سایزهای این محصول به صورت شاخه ای ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان از قیمتشان کاسته شد و انواع نبشی، ناودانی و سپری هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

در روز پنجشنبه ورق سیاه قیمت ثابتی داشت؛ اما ورق آهن نیز به طور جزئی افزایش قیمت را تجربه کرد و انواع ورق های گالوانیزه، روغنی، رنگی و ورق های سرد نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

انواع پروفیل و انواع لوله نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند و گزارش های به دست آمده از معاملات آهن نشان می دهد که در هفته گذشته رکود شدیدی سایه بر بازار افکنده بود و یکی از عوامل تشدید کننده این وضعیت رکود در بازار مسکن اعلام شد.

به غیر از این به نظر می رسد تا زمانی که معاملات بورس کالا در ضعیف ترین حالت ممکن گزارش داده می شوند و قیمت پایه محصولات رو به کاهش می باشد تقاضاهای سرمایه ای و مصرفی نیز  به دلیل هراس از کاهش بیشتر نرخ ها در این بازار ورود نمی کنند.

از طرفی دیگر نرخ های جهانی هم در سیر کاهشی به سر می برند که در اوضاع کنونی بازار آهن داخلی نقشی موثر و تعیین کننده دارند و می توان گفت که بازار آهن در وضعیت آشفته ای به سر می برد و تداوم روند نزولی قیمت روز آهن برخلاف تورم و نرخ دلار موجب زیان فولادی ها شده است.

برخی از کارشناسان در این زمینه معتقد هستند که کاهش بیش از حد قیمت آهن آلات چندان مثبت نیست و با این اوضاع فنر نرخ ها فشرده تر می شود و جهش قیمتی شدیدی احتمال دارد به وجود آید و به نظر می رسد که در این هفته بازار آهن به کف قیمت تعادلی برسد.

امیدواریم که مطالعه این مقاله خبری برایتان مفید واقع شود؛ اگر قصد خرید آهن را در این اوضاع دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که محصولات مدنظر را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری کنید؛ به جهت خرید آهن آلات و دریافت قیمت آهن از این مرکز فروش لازم است که با شماره تلفن های زیر در تماس باشید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین