آغاز افزایش قیمت آهن و میلگرد

اسکافلد مثلثی چیست؟ | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در روز شنبه نوسانات افزایشی نرخ آهن آلات و قیمت دلار با شدید شدن تنش نظامی مابین فلسطین و اسرائیل آغاز شد؛ به این صورت که قیمت دلار از کانال ۴۹ هزار تومانی وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شد و قیمت آهن آلات به ویژه میلگرد افزایش پیدا کرد و به دنبال آن نرخ پرویل و انواع ورق های گرم هم در روند صعودی قرار گرفت.

در روز گذشته قیمت آهن آلات در بیشتر مبادی ثابت بود؛ اما در برخی از حوزه ها شاهد افزایش قیمت ها بودیم و از جمله کالاهایی که قیمتشان در روند صعودی قرار گرفت شامل میلگرد آجدار، انواع پروفیل و ورق های گرم بودند.

بازار ارز نیزنوسان بسیار قابل توجهی را تجربه کرد به این صورت که قیمت دلار پس از قرار گرفتن در کانال ۴۹ هزار تومانی برای یک مدت طولانی، وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شد و در پایان روز گذشته هم با نرخ ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان به معامله رسید.

نوسان افزایشی قیمت آهن در نیمه ماه مهر

روز شنبه بهبود و بالا رفتن نرخ  در بازار صادراتی شمش ایران و در روند صعودی قرار گرفتن قیمت ارز در بازار آزاد و برگشت دلار پس از سه ماه به کانال ۵۰ هزار تومانی، دو فاکتور بسیار مهمی هستند که به تحریک تقاضای آهن اسفنجی و استقبال بی سابقه از این محصول کمک کردند.

به غیر از این با شدید شدن تنش نظامی بین فلسطین و اسرائیل، نرخ شمش و میلگرد در روند صعودی قرار گرفتند به این صورت که قیمت میلگرد آجدار در برخی از تولیدی ها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و پروفیل هم به تبع از این موضوع قیمتش افزایش پیدا کرد.

قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان با افزایش ۱۵۰ تومانی به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان رسید، میلگرد نیشابور با ۱۰۰ تومان افزایش قیمت به ۲۳ هزار و ۸۶۰ تومان رسید؛ اما دو میلگرد امیر کبیر و ابرکوه هر کدام حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند و با قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس قرار گرفتند.

قیمت قوطی آهن و قیمت ورق نازک هم در روز گذشته به دنبال این افزایش قیمت ها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان به قیمتشان اضافه شد؛ قیمت ورق سیاه ثابت اعلام شد؛ اما نرخ ورق آهن فولاد مبارکه در بعضی از سایزها حدود ۲۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و ورق های گالوانیزه، روغنی، رنگی و انواع ورق های سرد هم قیمتشان ثابت اعلام شد.

قیمت انواع پروفیل در روز شنبه ثابت بود؛ اما چند مرکز به قیمت این محصولات اضافه کردند به گونه ای که پروفیل نیکان با افزایش ۳۰۰ تومانی به کیلویی ۳۷ هزار و ۱۰۰ رسید و سایز دو میل این محصول قیمتی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومانی به خود گرفت.

در روز شنبه انواع لوله نیز قیمت ثابتی داشتند؛ اما برخی از کارخانه ها نرخ این محصول را افزایش دادند و تیرآهن هم قیمت ثابتی داشت و بدون هیچ تغییری در نرخ به عرضه رسید و فقط قیمت تیرآهن اصفهان در برخی از سایزها نوسان داشت؛ انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز بدون هیچ تغییری در نرخ به عرضه رسیدند و  نبشی ناب تبریز نیز با همان نرخ قبل کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رفت.

همان طور که در مقالات قبل گفتیم؛ نیمه دوم سال را شاهد افزایش قیمت ها هستیم؛ اما با بروز حملات نظامی بین فلسطین و اسرائیل این امر زودتر به تحقق رسید به طوری که قیمت دلار و نرخ آهن آلات در بعضی از حوزه ها افزایش یافتند؛ دیروز هم به این موضوع اشاره کردیم که با توجه به معیارهایی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند، کنترل قیمت آهن و میلگرد در شش ماهه دوم سال دشوارتر خواهد شد؛ مگر این که شدت دخالت ها و سیاست های دستوری دولت بیشتر شود.

گزارش های به دست آمده از بورس نشان می دهند که از ۱۰۹ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده تمام آن به فروش رسید که تقاضای آن ۸/۱ برابر بیشتر از عرضه بود و قیمت میانگین آن ۱۲ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام شد که افزایش ۴/۱ درصدی داشته است و از این مطالب می توان نتیجه گرفت که بازار آهن اسفنجی سریعتر از همیشه به جلو در حرکت است و تقاضا و رقابت خوبی برای این محصول مشاهده می شود.

امیدواریم که مطالعه این محتوای خبری برایتان مفید واقع شود؛ چنانچه تمایل به خرید انواع آهن آلات را دارید می توانید محصولات مدنظر را از مجموعه ما به طور حضوری یا اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید.

به جهت ارتباط با ما لازم است که به سایت اینترنتی فروشگاه تامین تجهیزات ساختمانی بنیامین مراجعه کنید یا این که با شماره های در نظر گرفته شده در همین صفحه تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین