اثر افزایش عوارض شمش در بازار آهن

شمش آهن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

به گفته کارشناسان، افزایش ۲ درصدی عوارض صادرات شمش فولادی به ضرر این بخش صادرات این محصول است؛ زیرا در اوضاعی که قیمت جهانی کالای نام برده به طرز قابل توجهی با افت مواجه شده است، صادرات فولاد مانند روال قبل دیگر صرفه اقتصادی ندارد و در این شرایط ارز کمتری به کشور وارد می شود.

با ما همراه باشید تا از اخبار بازار آهن آلات مربوطه و شمش آگاهی پیدا کنید.

گزارش های به دست آمده نشان می دهد که رکود و ثبات قیمتی بر بازار آهن آلات همچنان تداوم یافته به طوری که علاوه بر تغییر نکردن قیمت ها شاهد کاهش نرخ آهن آلات در کلیه مبادی فروش بوده ایم.

در روز یکشنبه قیمت دلار باز هم با کاهش مواجه شد و در روند نزولی قرار گرفت به این شکل که در ابتدای دیروز، هر دلار در کانال ۴۸ هزار تومانی قرار داشت و در اواسط روز مجددا به کانال ۴۹ هزار تومانی بازگشت و در پایان هم با کمی کاهش جزئی با نرخ ۴۸ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد.

با کاهش قیمت آهن آلات، قیمت روز میلگرد نیز در اکثر مراکز ثابت اعلام شد اما در برخی از شرکت ها نرخ این محصول بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.

دیروز قیمت روز تیرآهن در اکثر مراکز مابین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان با کاهش نرخ مواجه شد؛ اما برخی از این محصولات هیچ تغییری قیمتی نداشتند.

انواع نبشی و ناودانی نیز قیمتشان ثابت بود و با همان نرخ قبل به عرضه رسیدند و تنها نبشی تبریز و آریان فولاد کاهش قیمت ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشتند.

قیمت انواع ورق های سرد و گرم نیز در چند کارخانه حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشتند و در اغلب مبادی هم این محصولات با نرخ قبلی به فروش رسیدند.

نرخ انواع پروفیل و لوله نیز ثابت بود و تنها تعداد معدودی از پروفیل ها ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند.

با توجه به آمار به دست آمده می توان گفت که بازار هنوز در رکود است و با توجه به سیاست های دولت و کنترل دستوری قیمت ها، احتمال نی رود که این شرایط تداوم پیدا کند و نتایج خوبی در بر نداشته باشد.

همان طور که می دانید در این شرایط هیچ استقبال چشمگیری از معاملات بورسی هفته جاری نشد و طبق پیش بینی ها در هفته آینده نرخ شمش باید روی ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان باشد و با این اوضاع قیمت شمش به کمتر از ۱۹۲۰۰ کاهش پیدا کرده و طبق این شرایط، قیمت میلگرد هم بدون مالیات بر ارزش افزوده حدود ۲۱۳۰۰ تومان تعیین می شود.

گزارش های بورس امروز نشان می دهد که ۵۳۱ هزار و ۳۰ تن کالای فولادی در بورس عرضه شده  که ۱۷۳ هزار و ۵۰ تن آن شمش بلوم است و نرخ این محصول ۱۹ هزار و ۶۵۰ تومان مشخص شدا که نشان می دهد کاهش یک و نیم درصدی داشته و حجم آن هم ۸ درصد کمتر شده.

تحلیل و بررسی ها، حاکی از افزایش ۲ درصدی عوارض صادرات شمش فولادی است به شکلی که از نیم درصد به دو درصد افزایش پیدا کرده که نشان از افزایش ۴ درصدی این محصول می باشد.

در شرایطی عوارض شمش چندین برابر شده که قیمت این محصول در بازارهای جهانی افت شدیدی داشته و از آن جایی که شمش فولادی ۷۰ درصد از صادرات را در بر دارد افزایش ۴ برابری عوارض صادرات این کالا منجر به ضرر و زیان مراکز تولیدی خواهد شد و ارز هم کمتر به کشور وارد می شود.

از طریق فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین می توانید انواع آهن آلات را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری کنید و تحویل بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین