افزایش قیمت آهن تا آخر پاییز

اسکافلد چکشی | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با توجه به این که قیمت آهن و فولاد در بیشتر مراکز ثابت اعلام می شود قیمت مواد اولیه در بورس کالا به شدت در حال افزایش هستند و با توجه به احتمال قطع شدن گاز و به حداقل رسیدن تولید آهن اسفنجی در ماه های آینده ممکن است که واحدهای پایین دست زنجیره فولاد در روند صعودی قرار بگیرند؛ ولی از طرفی دیگر باید رکود تورمی و نبود تقاضا برای کالاهای فولادی را هم در نظر داشت.

در روز گذشته قیمت آهن آلات با افزایش و کاهش جزئی همراه بود و بازار در رکود فرسایشی قرار داشت؛ بازار ارز نیز حال و هوای آرامی داشت و در پایان روز هر دلار با نرخ ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

بررسی نوسانات قیمت آهن

در روز دوشنبه قیمت میلگرد آجدار حدود ۵۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرد به طوری که میلگرد ۱۴ اصفهان با ۵۰ تومان کاهش قیمت به ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید و کف قیمت میلگرد بین ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد؛ قیمت میلگرد میانه با ۱۵۰ تومان کاهش به ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید؛ ولی قیمت میلگرد امیر کبیر خزر حدود ۱۵۰ تومان افزایش یافت و به ۲۳ هزار تومان رسید.

تیرآهن نیز در روز گذشته ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد؛ ولی قیمت تیرآهن کرمانشاه با ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت همراه بود.

قیمت نبشی، ناودانی و سپری نیز در کلیه مراکز ثابت اعلام شد و قیمت انواع پروفیل نیز هیچ تغییری نداشت و انواع لوله هم با همان نرخ قبلی به فروش رسیدند.

قیمت روز ورق سیاه در روز دوشنبه در بیشتر مراکز ثابت اعلام شد؛ اما ورق سیاه مبارکه حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان به قیمتش افزوده شد و قیمت ورق استیل، ورق رنگی، ورق گالوانیزه و سایر ورق های گرم هم ثابت اعلام شد.

گزارش های به دست آمده از بورس کالا نشان می دهند که استقبال چشمگیری برای آهن اسفنجی همراه بود و با توجه به این که این محصول با ظرفیت کم به عرضه می رسد و تقاضای زیادی هم دارد قیمت آن در هر کیلو به ۱۳ هزار تومان رسید و از اصلی ترین علل افزایش تقاضا برای آهن اسفنجی کاهش تولید آن در ماه های آینده و همچنین احتمال قطعی گاز می باشد.

بعد از بالا رفتن قیمت آهن اسفنجی در بورس بعضی از مبادی نوردی در پی تحریک جزئی تقاضا و بالا بردن قیمت بودند؛ اما با مدنظر قرار دادن ظرفیت عرضه شمش امروز و محدودیتی که برای خرید این کالا مشخص شده می توان گفت که افزایش قیمت آنچنانی ای رخ نخواهد داد.

امیدواریم که خواندن این مقاله برایتان مفید بوده باشد؛ چنانچه قصد خرید آهن را دارید می توانید که محصولات مدنظر خود را از فروشکاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید.

فروشگاه بنیامین بیشتر محصولات خود را با حجم نامحدود، بدون واسطه و با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد؛ به جهت دریافت قیمت آهن از این مرکز لازم است با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین