افزایش قیمت آهن

ورق فولادی غرب | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در اولین روز از هفته با رشد قیمت ها در بازار مواجه بودیم به این صورت که نرخ دلار وارد مرز ۵۲ هزار تومان شد و قیمت آهن آلات هم در روند صعودی قرار گرفتند و عواملی که منجر به این افزایش قیمت ها شدند تشدید جنگ در خاورمیانه و به حداقل رسیدن حجم عرضه آهن اسفنجی بودند.

در روز گذشته همان طور که گفتیم، آهن آلات در بیشتر مراکز قیمت شان افزایش پیدا کرد و برخی از مبادی هم هیچ تغییری در نرخ ها اعمال نکردند؛ بازار ارز دیروز نیز افزایشی بود و قیمت هر دلار ۵۲ هزار و ۵۰ تومان تخمین زده شد.

اوضاع بازار آهن در ابتدای هفته

در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر تولیدی ها افزایش پیدا کرد به این صورت که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان بر روی قیمت هر یک کیلو از این محصول گذاشته شد؛ میلگرد امیر کبیر با ۲۰۰ تومان افزایش به ۲۴ هزار تومان رسید و میلگرد ذوب آهن اصفهان هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسید.

قیمت ورق سیاه در روز شنبه ثابت اعلام شد؛ اما نرخ ورق آهن با افزایش ۸۰۰ تومانی همراه بود و ورق های رنگی، روغنی، گالوانیزه و سایر ورق های سرد هم افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت را تجربه کردند.

انواع لوله نیز در هر کیلو ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان به قیمتشان افزوده شد؛ انواع نبشی و سپری نیز با افزایش ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومانی قیمت همراه بودند؛ ولی برخی از کارخانه ها این محصولات را بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رساندند؛ در روز گذشته تیرآهن نیز در اغلب مبادی قیمت ثابتی داشت؛ اما تیرآهن ذوبی آهن اصفهان در بعضی از ضخامت ها کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت را تجربه کرد.

همان طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، افزایش قیمتی که در روز شنبه رخ داد تحت تاثیر دو عامل جنگ در خاورمیانه و به حداقل رسیدن حجم عرضه آهن بود و از طرفی دیگر تشدید این جنگ ها به افزایش قیمت دلار نیز منجر شد.

نکته مهمی که در این بازار مشاهده می شود این بوده که با ایجاد تحریک قیمت و ورود تقاضا به بازار، رکود عمیق در بازار مسکن  و عدم وجود نقدینگی از اصلی ترین فاکتورهای کاهش تقاضا هستند و با این حال نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد که اوضاع چگونه خواهد شد.

گزارش های به دست آمده از بورس کالا نشان می دهند که در روز گذشته با کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی تقاضای این کالا بین ۲ تا ۷ درصد در روند صعودی قرار گرفته است که این موضوع به نوبه خود که از عوامل تحریک کننده بازار بوده است.

در صورتی که در این اوضاع به وجود آمده تمایل به خرید آهن را دارید می توانید محصولات مدنظر را در حجم دلخواه به صورت حضوری و یا اینترنتی به طور مستقیم و بدون واسطه از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین خریداری کنید.

به جهت دریافت قیمت آهن و خرید آهن آلات از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین لازم است که از طریق شماره تلفن های زیر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین