بازار آهن؛ زمین گیر رکود

آهن آلات در بازار | فروشگاه آهن آلات بنیامین

بازار آهن و فولاد در روز گذشته با ثبات و سکوت عمیق همراه بود و قیمت روز آهن آلات در کلیه زیر مجموعه‌های بازار آهن آلات داخلی بدون تغییر و با ثبات عرضه شد. همچنین در شماری از شرکت‌ها نیز کاهش قیمت نسبی گزارش شد. روز سه‌شنبه بازار ارز روند افزایشی داشت و دلار از نیمه‌های کانال ۵۱ هزار تومان نیز عبور کرد. به طوری که در پایان روز هر دلار در بازار آزاد ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد و احتمال می‌رود با توجه به تورم بیش از ۴۰ درصدی که در اقتصاد کشور جریان دارد قیمت دلار روند افزایشی تدریجی خود را حفظ کند. به عقیده برخی افراد افزایش تدریجی نرخ دلار منجر به ایجاد رونق نسبی شده و از افزایش ناگهانی و جامپ ارزی جلوگیری خواهد کرد.

قیمت روز میلگرد در کلیه مبادی فروش روند ثابتی را در پیش گرفت اما در چند کارخانه کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی نیز مشاهده شد. کف قیمت میلگرد آجدار در محدوده ۲۲ تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد و میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان نیز با کاهش ۲۵۰ تومانی حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت میلگرد میانه حدود ۲۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شد که کاهش ۳۰۰ تومانی داشته است.

قیمت تیرآهن در اغلب مبادی فروش روند ثابتی داشته است اما قیمت روز تیرآهن ذوب اصفهان در برخی ضخامت‌ها کاهش ۲۰ هزار تومانی داشته و در سایزهای با ضخامت بیشتر نیز افزایش ۱۰۰ هزار تومانی مشاهده شد. قیمت ورق آهن گیلان مبارکه در برخی سایزها کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی داشته است. قیمت ورق روغنی ورق گالوانیزه ورق شیروانی و انواع ورق‌های سرد نیز در کلیه مواد فروش ثابت اعلام شد.

بازار قوطی و پروفیل نیز ثابت بود و شاهد افزایش تخفیف در این حوزه بودیم به صورتی که قیمت پروفیل کیان پرشیا با کاهش ۷۰۰ تومانی همراه بود و قیمت لوله مبلی لوله داربست و لوله مانیسمان نیز در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

همچنین قیمت سپری نقشی و ناودانی ایرانی نیز در کلیه مبادی فروش روند ثابتی داشت اما قیمت نبشی اشتهارد در برخی سایزها با افزایش ۲۰۰ تومانی اعلام شد.

بر اساس گزارش‌های رسیده امروز حدود ۲۹۵ هزار و ۱۸۲ تن محصولات فولادی در بورس کالا عرضه خواهد شد که از این میزان چیزی حدود ۲۶۲ هزار تن میلگرد عرضه می‌شود. امروز قیمت میلگرد در هر کیلو حدود ۲۰ هزار و ۸۵۱ تومان در نظر گرفته شده است. همچنین حدود ۲ هزار و ۳۷۰ تن ناودانی با قیمت ۲۲ هزار تومان، ۳ هزار و ۷۵۵ تن نبشی با قیمت ۲۱ هزار و ۱۳۰ تومان و  ۱۸ هزار و ۶۷۳ تن تیر آهن و همچنین ۸۴۰ تن نیز ورق گرم به بازار عرضه می‌شود.

همانطور که از تحلیل روند معاملات و قیمت روز آهن بر می‌آید به نظر می‌رسد بازار آهن داخلی با نزدیک شدن به نیمه‌های فصل زمستان در رکود عمیق‌تری فرو رفته است و علاوه بر این بازار جهانی فولاد نیز در دومین هفته از سال جدید میلادی روند کاهشی در پیش گرفته است.

به همین ترتیب با در نظر گرفتن کاهش قیمت نفت عربستان شاخص برنت نیز کاهش محسوسی داشته است که این امر با در نظر گرفتن پارامترهایی مانند ضعف تقاضا و کاهش تولید بازار جهانی فولاد را تحت شعاع قرار می‌دهد و موجب کاهش قیمت سنگ آهن شمش و آهن آلات خواهد شد.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین