بهترین زمان خرید آهن کیه؟

روش های برش تیرآهن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در این مقاله با ما همراه باشید تا از اخبارهای جدید مربوط به بازار آهن آلات مطلع شوید و سطح دانسته های خود را بالا ببرید.

کاهش تقاضا و خرید در بازار آهن آلات در روزهای گذشته امری ثابت شده است زیرا مصرف کننده برای کاهش بیشتر نرخ این محصولات از خرید صرفه نظر می کند؛ با بررسی هایی که در بازار آهن آلات انجام شد، می توان دریافت که از اواخر فصل بهار تا ابتدای تیرماه، این بازار در رکود و ثبات قیمتی به سر می برد و عدم تغییر قیمت ها و کاهش جزئی یا اصلاح نرخ ها در این بازار مشهود بود.

در خصوص قیمت دلار باید گفت که در پایان هفته گذشته، دلار با کمی افزایش جزئی با قیمت ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد و کارشناسان احتمال می دهند که طبق اخبارهای سیاسی منفی، قیمت دلار به طور نسبی در روند صعودی قرار بگیرد.

آیا قیمت آهن آلات ثابت می ماند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در پایان هفته گذشته نرخ اغلب آهن آلات به طور ثابت بود و تغییر چندانی در آن مشاهده نشد و کارخانه ها محصولات تولیدی خود را بدون نوسان قیمتی به بازار عرضه کردند و این به طوری است که قیمت بعضی از آهن آلات از ابتدای شروع سال به کمترین حد ممکن رسیده است؛ به طور مثال قیمت میلگرد که در اوایل سال ۲۵ هزار تومان بود در نیمه اردیبهشت وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شد و سپس روند نزولی در پیش گرفت و در هفته گذشته در کانال ۲۴ هزار تومانی قرار گرفت.

گزارش های به دست آمده از پنج شنبه هفته گذشته حاکی از آن بود که بازار آهن در دو سه سال اخیر با افت تقاضا و خرید مواجه بوده و با این که انتظار می رفت که در این فصل به دلیل ساخت و سازهای فراوان، تقاضا برای خرید آهن آلات افزایش پیدا کند این چنین نبود و بازار با افت شدید تقاضا روبرو شد.

تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای آهن به علل های متعددی کاهش یافته است و معاملات این محصولات به طرز چشمگیری کم شده است و در واقع قیمت گذاری دستوری آهن آلات در بورس کالا و ایجاد سیستم های نظارتی توسط دولت، هر گونه نوسان قیمت را فعلا از فعالان بازار سلب کرده و تولید کننده در این شرایط ناچار است که وارد بازار صادرات شود.

از فاکتورهایی که موجب کاهش بیشتر تقاضای آهن آلات شده اند، کاهش نقدینگی و افزایش نرخ تورم می باشند که نتیجه ناتوانی در خرید را به دنبال دارند و سرانجام چنین شرایطی انتظار برای کاهش بیشتر قیمت ها است.

با توجه به این که بازار جهانی فولاد نیز با کاهش قیمت روبرو بوده، کلیه بازارها علی الخصوص بازارهای صادراتی نیز روند کاهش قیمت را به دنبال دارند و از طرفی دیگر مهم ترین معیاری که بر قیمت آهن آلات اثر گذاری قوی دارد، نرخ ارز است که با در نظر گرفتن قیمت دلار، نرخ میلگرد در این روزها کاملا مناسب به نظر می رسد.

در هفته های گذشته همه بازارها با اخبارهای سیاسی مثبت روبرو شدند که در عکس العمل به خبرهای مثبت، قیمت ها کاهشی یا بدون تغییر اعلام گردیدند و بازارها تا حدودی در آرامش و بدون هیجان بودند و قیمت آهن نیز ثابت اعلام شد.

با در نظر گرفتن توضیحات بالا می توان نتیجه گرفت که قیمت آهن در بازار داخلی، کنترل شده و دستوری است و تنها بخشی از عوامل اثر گذار خارج از کنترل هستند د این امکان وجود دارد که بازار آهن آلات مجددا در مسیر افزایشی و روند صعودی قیمت قرار بگیرد.

به گفته کارشناسان، قیمت آهن آلات فعلا هیچ نوسانی ندارد و اگر کسی خواهان خرید آهن آلات است اکنون بهترین زمان برای اقدام به خرید این محصولات می باشد.

با توجه به توضیحات بالا اگر تمایل به خرید آهن آلات را در حجم عمده و خرده دارید می توانید محصولات مدنظر را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت حضوری و یا اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت خریداری نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین