تبعات کمبود آهن اسفنجی در بازار

آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

دیروز در پی افزایش تقاضا برای آهن اسفنجی در بورس کالا معاملات این محصول ابطال شد که از نظر برخی از افراد هدف از این کار کاهش دامنه نوسانات بود؛ به حداقل رسیدن عرضه آهن اسفنجی که احتمال دارد با کمبود گاز در زمستان شدیدتر شود ممکن است که تراز عرضه و تقاضای این کالا را بهم ریخته کند که این مسئله طبیعتا نرخ سایر کالاهای زنجیره فولاد را متاثر خواهد کرد.

در روز شنبه مطابق با پیش بینی ها قیمت آهن آلات در بعضی از مراکز افزایش پیدا کرد؛ اما در بیشتر مراکز ثبات قیمت و کاهش نرخ نیز مشهود بود؛ بازار ارز نیز نوسان جزئی داشت به طوری که دلار از مرز ۵۲ هزار تومان عقب نشست و در کانال ۵۱ هزار تومانی قرار گرفت و در پایان هم با قیمت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

تجزیه و تحلیل نوسانات قیمت آهن

در روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در بعضی از مراکز بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرد، برخی دیگر این محصولات را با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی قیمت عرضه کردند و در بیشتر تولیدی ها نیز قیمت این کالا ثابت بود.

کف قیمت میلگرد روز گذشته بین ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد آناهیتا با ۲۰۰ تومان افزایش به ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسید، قیمت میلگرد نیشابور نیز افزایش ۲۵۰ تومانی داشت و به قیمت ۲۳ هزار و ۵۱۰ تومان به عرضه رسید؛ اما نرخ میلگرد ذوب آهن بین ۵۰ تا ۱۰۰ کاهش پیدا کرد و نرخ میلگرد ۱۴ ذوبی هم ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

در روز شنبه قیمت تیرآهن در بخش شاخه فروشی عمدتا ثابت بود؛ اما قیمت تیرآهن ذوبی و تیرآهن ماهان در بعضی ضخامت ها حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد؛ انواع نبشی، ناودانی و سپری هم بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند؛ اما قیمت نبشی ناب تبریز با افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود.

قیمت ورق سیاه در اغلب کارخانه ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد؛ اما ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق روغنی با کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت همراه بودند.

در روز گذشته انواع پروفیل نیز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان قیمتشان اصلاح شد و انواع لوله هم با کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت همراه بودند.

چرا معامله آهن اسفنجی باطل شد؟

در روز شنبه حدود ۶۷ هزار تن آهن اسفنجی به عرضه رسید که با توجه به ظرفیت کمی که داشت و تقاضای بالا روند معاملات باطل شد و قرار است مجددا این محصول در روز دوشنبه به عرضه برسد و معاملات شمش همو به روز سه شنبه موکول شد.

امیدواریم که مطالعه این مقاله خبری برایتان مفید بوده باشد؛ اگر تمایل به خرید آهن را دارید می توانید که محصولات مدنظر را از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت حضوری یا اینترنتی سفارش دهید؛ به جهت ارتباط با این مرکز لازم است که شماره تلفن های زیر را شماره گیری نمایید یا به وب سایت رسمی این فروشگاه مراجعه کنید

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین