تحرک جزئی بازار

اسکافلد مثلثی | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در حال حاضر و با نزدیک شدن به پایان هفته بازار آهن و فولاد داخلی کاملا در آرامش است؛ اما تحرک به سمت خرید کمی شدت گرفت که دلیل آن ناشی از حمایت بازارساز از کف قیمت میلگرد و گشایش خرید lc شمش برای کمپانی های بزرگ بود.

قیمت آهن آلات در روز چهارشنبه همچنان در روند نزولی قرار داشت و بیشتر مراکز هم هیچ تغییری در قیمت این محصولات اعلام نکردند؛ بازار ارز روز گذشته نیز با افزایش جزئی قیمت همراه بود، دلار وارد مرز ۴۹ هزار تومان شد و در پایان روز هم هر دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

تحلیل و برسی قیمت آهن آلات

در روز چهارشنبه قیمت میلگرد ثابت بود؛ ولی بیشتر مبادی قیمت روز میلگرد را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش دادند و کف قیمت این محصول بین ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان تخمین زده شد.

قیمت روز تیرآهن نیز در روز گذشته ثابت بود؛ اما چند مرکز تولیدی نرخ این محصول را در هر شاخه حدود ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش دادند؛ به عنوان مثال قیمت تیرآهن اصفهان امروز برای سایز ۱۴ حدود ۴ میلیون تومان اعلام شد.

در روز گذشته قیمت انواع نبشی، ناودانی و سپری هم در بیشتر مبادی فروش ثابت و بدون تغییر بود؛ قیمت روز قوطی و پروفیل هم هیچ تغییری نداشتند؛ اما قیمت پروفیل نیکان با ۱۰۰ تومان کاهش همراه بود و انواع لوله هم در روز چهارشنبه بدون هیچ تغییری در قیمت به فروش رسیدند.

قیمت ورق سیاه نیز ثابت اعلام شد؛ اما ورق آهن فولاد مبارکه در بعضی از سایزها حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ کاهش داشت و انواع ورق های گالوانیزه، رنگی و روغنی هم حدود ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

گزارش ها از بورس کالای روز چهارشنبه نشان می دهند که از ۱۳۹ هزار تن شمش بلوم به عرضه رسیده تنها ۹۳ درصد آن با قیمت ۱۹ هزار و ۵۱۵ تومان به فروش رسید که نزدیک به ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

آن طور که اوضاع نشان می دهد در پی تلاش های بازارساز به جهت خروج بازار از رکود و حمایت از کمپانی ها با آزاد شدن فروش اعتباری شمش و رفع محدودیت های سامانه بهین یاب، نتیجه آن در معاملات بورس هفته قبل و روز گذشته دیده شد که به نوعی باعث رقابت در عرضه های اعتبارس شد.

حال اگر چه تقاضای مصرفی چندان قابل توجهی روئیت نمی شود بازار باز هم در رکود عمیقی فرو رفته؛ اما با حمایت بازارساز مشاهده می کنیم که روز چهرشنبه تحرکات جزئی به طرف تقاضا صورت گرفت که کاملا کنترل شده پیش می رفت؛ ولی در حال حاضر مطابق با فاکتورهای بازار هیچ انتظاری برای خرید دیده نمی شود.

چنانچه تمایل دارید که به خرید آهن بپردازید، فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین انواع محصولات آهنی را با مناسب ترین قیمت در اختیارتان قرار می دهد؛ به جهت ارتباط با این فروشگاه و دریافت قیمت آهن لازم است که با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین