تحرک ناچیز قیمت آهن

ساخت قالب بتن | فروشگاه آهن آلات بنیامین

بر اساس شنیده ها می توان گفت که نرخ دلار تحت تاثیر افزایش سفرها در تعطیلات دو هفته جاری رو به افزایش است که این موضوع موقتی بوده؛ اما همین امر به تحریک جزئی نسبی قیمت ها در بازار آهن آلات منجر شده است و در این شرایط باز هم تقاضای چندان چشمگیری در بازار مشاهده نمی شود.
در روز گذشته بازار آهن و فولاد داخلی نوسان جزئی را تجربه کرد به این صورت که قیمت آهن آلات در اکثر مبادی ثابت و بدون تغییر بود؛ اما برخی از مراکز نرخ این محصولات رل افزایش دادند و بعضی دیگر از تولیدی ها کاهش قیمت داشتند.
دلار نیز در روز یک شنبه روند افزایشی داشت و با افزایش ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی تا مرز ۵۰ هزار تومان جلو رفت؛ اما در پایان روز کمی کاهش یافت و در آخر هم با قیمت ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش رسید و همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، این افزایش قیمت مربوط به سفرهای دو هفته اخیر است.
در روز گذشته بازار میلگرد آجدار نیز با نوسان همراه بود به طوری که نرخ این محصول حدود ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرد، برخی از شرکت ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان نرخ این کالا را کاهش دادند و کف قیمت میلگرد بین ۲۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۴ هزار تومان تخمین زده شده.
میلگرد میانه با افزایش ۲۰۰ تومانی به نرخ ۲۴ هزار و ۴۰۰ رسید، میلگرد زاگرس با همان قیمت ثابت ۲۴ هزار تومان عرضه شد و میلگرد ذوب آهن اصفهان با ۱۰۰ تومان افزایش با نرخ ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.
دیروز نرخ انواع نبشی، ناودانی، سپری و انواع لوله نیز به صورت ثابت و بدون تغییر بود و تنها نبشی ناب تبریز با قیمت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.
در روز گذشته قیمت قوطی آهن و پروفیل نیز به شکل ثابت و بدون تغییر بود؛ اما تعدادی از کارخانه ها بعضی از محصولات را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش دادند به این صورت که پروفیل نیکان با ۵۰۰ تومان افزایش با نرخ ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد و پروفیل اصفهان هم با ۵۰۰ تومان افزایش، ۳۶ هزار تومان قیمت گذاری شد.
ورق آهن نیز در دیروز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و تنها ورق سیاه گیلان بود که قیمتش حدود ۲۰۰ تومان عقب نشینی کرد.
نرخ روز گذشته انواع ورق های سرد و گرم نیز اعم از ورق روغنی، گالوانیزه، رنگی، شیروانی نیز افزایشی بود به این صورت که قیمت هر کدام از این محصولات حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یافت.
طبق آمارها تقاضا همچنان در کمترین حالت قرار دارد و علت آن هم نبود نقدینگی و رکود عمیق در بازار مسکن مهر است؛ از سویی دیگر بازار صادرات هم با توجه به بسته بودن مرزها در تعطیلات پیش رد تعطیل شد و بازار به خوابی عمیقی فرو رفته است و می توان گفت که در دو هفته آتی خبری در این بازار نیست و معامله چندانی هم صورت نمی پذیرد.
از نظر بعضی از افراد اگر تقاضای جزئی هم مشاهده شود واقعی نیست و احتمالا متاثر از نوسان جزئی و افزایش قیمت دلار می باشد.
گزارش های بورس نشان می دهد که دیروز تقاضای خوبی برای عرضه شمش مشاهده شد به طوری که شمش خوزستان، کاوه جنوب کیش و ارفع که امکان خرید اعتباری هم داشتند با هدف حفظ قیمت های فعلی عرضه شدند و مطابق با عرضه های مهندسی شده احتمال کاهش نرخ فولاد بعید به نظر می رسد.
از اوایل مرداد تا کنون برخلاف این که نبود تقاضای کالای نهایی در بورس کالا را بر کاهش بیشتر نرخ روز آهن تلقی می کنند، در این مدت میلگرد چه تقاضا داشته باشد چه نداشته باشد، همسو با نوسانات شمش بیش از ۱۳۰۰ تومان افزایش نرخ را در بورس تجربه کرد و به عبارت دیگر، داشتن تقاضا یا عدم آن برای محصول داخلی عامل روند فعلی بازار نیست و اصل نحوه مدیریت و نوع خاستگاه بازارساز می باشد.
مجموعه ما به طور کاملا حرفه ای در زمینه فروش و عرضه انواع آهن آلات مشغول به فعالیت می باشد و این محصولات را با بهترین کیفیت، نازل ترین قیمت و بدون واسطه به صورت حضوری یا اینترنتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و در جهت جلب رضایت آن ها می کوشد.
در صورتی که قصد خرید آهن آلات را از مجموعه ما دارید می توانید به سایت اینترنتی فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین مراجعه کنید یا از طریق آدرس زیر به طور حضوری اقدام به خرید محصول مدنظر در حجم نامحدود نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین