تخلیه حباب قیمت آهن اصفهان

قالب بندی بتن در سازه | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در روز سه شنبه نوسانات قیمت آهن آلات چندان قابل توجه نبود و همچنان رکود و ثبات قیمت و کاهش برخی از نرخ‌ها در بازار آهن آلات مشهود بود و مدتی است که نظاره‌گر تخلیه حباب و ریزش نرخ محصولات آهنی و فولادی، علی‌الخصوص تیرآهن اصفهان هستیم.

در صورتی که تمایل دارید از اخبار به روز بازار آهن آلات مطلع شوید به شما پیشنهاد می‌دهیم که همراه ما بمانید و به خواندن ادامه محتوای تدوین شده زیر بپردازید.

در این چند هفته اخیر، حال و هوای آرامی که بر بازار آهن آلات حاکم بود تداوم پیدا کرد و نرخ روز آهن با قیمت دلار، در اغلب مراکز و مبادی فروش در روز گذشته با کاهش نسبی همراه بود.

در روز سه شنبه، بازار ارز در روند نزولی قرار گرفت و قیمت‌ها به طور جزئی کاهش پیدا کردند و دلار از کانال ۵۰ هزار تومان به کانال ۴۹ هزار تومانی رسید و در بازار آزاد با نرخ ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد.

در روز گذشته به دنبال ادامه داشتن روند ثابت و نزولی قیمت‌ها در بازار آهن آلات، نرخ میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بود و اغلب مراکز تولیدی نیز قیمت آن را حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش دادند و کف قیمت میلگرد در کانال ۲۳ هزار تومانی قرار گرفت و این محصول در بازار با نرخ ۲۳۶۰۰ تا ۲۵۵۰۰ هزار تومان به مبادله رسید.

قیمت تیرآهن در بخش شاخه فروشی مانند روزهای گذشته ثابت بود و فقط قیمت آهن اصفهان و فولاد یزد در بعضی از ضخامت‌ها حدود ۱۰ تا ۸۰ هزار تومان کاهش یافت.

در خصوص قیمت پروفیل و انواع لوله در روز سه شنبه می‌توان گفت که این محصولات نیز مانند روال قبل بدون تغییری در قیمت و به صورت ثابت به فروش رسیدند و انواع ناودانی و نبشی نیز هیچ نوسانی در قیمت نداشتند و تنها نرخ نبشی در بعضی از سایزها بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

ورق سیاه اکسین در روز گذشته با همان قیمت قبلی عرضه شد و تنها ورق آهنی در اغلب مراکز فروش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشت؛ ورق گالوانیزه، ورق روغنی و سایر ورق‌های سرد هم با قیمت ثابت به فروش رسیدند.

مطابق با توضیحات بالا، هیچ نوسان قیمت چشمگیری در بازار آهن آلات دیروز مشاهده نشد و شکسته شدن قیمت‌ها در برخی از شرکت‌ها مانند ذوب آهن اصفهان باعث تخلیه حباب این مقاطع در بازار، از محدود شدن کد بورسی و ایجاد سامانه‌های نظارتی نشات می‌گیرد و در هفته‌های اخیر شاهد ریزش شدید نرخ‌ها در خصوص تیرآهن اصفهان بودیم.

به عنوان مثال، قیمت تیرآهن ۱۴ ذوب آهن اصفهان در اوایل فصل بهار به صورت شاخه‌ای ۵ ملیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و در حالی که قیمت این محصول در بهمن ماه سال گذشته بیش از ۷ ملیون تومان بوده و در روز گذشته نرخ تیرآهن ۱۴ به حدود ۴ ملیون و ۱۷۰ هزار تومان رسیده است.

گزارش‌های به دست آمده از بورس حاکی از آن است که ظرفیت عرضه میلگرد در بورس امروز ۴۰ درصد است و قیمت آن حدود سه دهم درصد افزایش یافته و با توجه به عرضه بی سابقه میلگرد، می‌توان گفت بالاتر بودن قیمت این محصول در بورس نسبت به بازار آزاد، فرصتی به جهت جبران ظرفیت‌ عرضه‌های به تعویق افتاده می‌باشد.

مجموعه ما به طور کاملا تخصصی در زمینه فروش و عرضه انواع آهن آلات با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت مشغول به فعالیت است، چنانچه قصد خرید محصولات نام برده را دارید می‌توانید از طریق فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت حضوری یا اینترنتی محصول مدنظر خود را در حجم عمده و خرده سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین