تنور داغ آهن اسفنجی ها در فصل سرما

آهن اسفنجی | فروشگاه آهن آلات بنیامین

با توجه به این که قیمت آهن اسفنجی در ۴ ماه گذشته افزایشی بوده است بازار در رکود افزایشی و خواب زمستانی قرار دارد که عرضه نامتوازن آهن اسفنجی در بورس احتمال دارد واحدهای فولادی کوچکتر را تعطیل کند..

در روز شنبه کاهش قیمت آهن آلات تداوم داشت و این در حالی بود که بیشتر مراکز قیمت ها را ثابت نگه داشتند و در بیشتر حوزه ها کاهش قیمت ها به خوبی مشهود بود؛ بازار ارز در روز شنبه روند ثابتی داشت و هر دلار در پایان روز با نرخ ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش رسید.

اوضاع قیمت آهن آلات

چهارمین هفته از ماه آبان را در حالی آغاز کردیم که قیمت روز میلگرد در بیشتر مراکز با کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود و بیشتر مراکز هم ثبات قیمت داشتند؛ میلگرد راد همدان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ افزایش پیدا کرد، قیمت میلگرد میانه ثابت بود و این محصول با همان نرخ قبل ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید و نرخ میلگرد نیشابور هم ۲۳ هزار و ۱۱۰ تومان تخمین زده شد.

در روز شنبه قیمت روز تیرآهن ثابت بود؛ اما قیمت تیرآهن اصفهان در بعضی از ضخامت ها ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد؛ انواع نبشی، ناودانی و سپری قیمت ثابتی داشتند و تنها چند کارخانه نرخ این محصولات را ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان کاهش دادند.

انواع پروفیل و قوطی پروفیل نیز ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان از قیمتشان کاسته شد و انواع لوله ها حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

قیمت روز ورق آهن و ورق های گرم ثابت اعلام شد؛ اما ورق سیاه مبارکه در بعضی از سایزها حدود ۸۰۰ تومان به قیمتش افزوده شد و انواع ورق های رنگی، روغنی، گالوانیزه و ورق های سر هم ۲۰۰ تومان از قیمتشان کم شد.

گزارش های به دست آمده از بورس کالا نشان می دهند که در روز شنبه از ۹۷ هزار تن آهن اسفنجی ای که به عرضه رسید کل آن با قیمت ۱۲ هزار و ۹۱۴ تومان به فروش رفت.

امروز هم حدود ۲۷ هزار تن محصول فولادی به عرضه می رسد که از این مقدار حدود ۵ هزار تن آن ورق گالوانیزه است و ۲۲ هزار تن آن هم آهن اسفنجی بریکت شده می باشد.

با توجه به گزارش های به دست آمده قیمت آهن اسفنجی حدود ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است و یکی از دلایل این افزایش قیمت مربوط به قطع گاز در زمستان می باشد و احتمال می رود که اگر این روند صعودی تداوم داشته باشد کل قیمت ها در چرخه فولاد افزایش می یابند و بیشتر واحدهای تولیدی زیان می بینند و تعطیل می شوند.

اگر قصد خرید آهن را دارید، مجموعه تجهیزات ساختمانی بنیامین بهترین فروشگاهی است که شما می توانید انواع محصولات فولادی مورد نیاز خود را با کمترین قیمت از آن خریداری نمایید.

به جهت ارتباط با فروشگاه نام برده لازم است که از شماره تلفن های زیر استفاده کنید یا به آدرس درج شده در همین صفحه مراجعه نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین