روند بازار در نیمه شهریور ماه

بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در روز شنبه نرخ آهن در اکثر مراکز فروش در روند نزولی قرار داشت و معاملات نیز تقاضای چندانی نداشتند.

در خصوص نرخ دلار در بازار ارز روز گذشته می تواند گفت که افزایش نسبی در این بازار از همان ابتدای روز مشخص بود و دلار در پایان روز با ۳۰۰ تومان افزایش با قیمت ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان به معامله رسید.

نرخ میلگرد در روز گذشته در اکثر مبادی فروش حدود ۱۰۰ تومان کاهش یافت به طوری که میلگرد زاگرس به نرخ ۲۴ هزار تومان رسید و میلگرد نیشابور نیز با ۱۰۰ تومان کاهش قیمت با نرخ ۲۴ هزار و ۲۱۰ تومان معامله شد و نرخ میلگرد میانه نیز با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

در روز شنبه قیمت تیرآهن نیز در اکثر تولیدی ها ثابت بود؛ اما نرخ تیرآهن اصفهان بین ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان برای هر شاخه کاهش یافت.

انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز قیمتشان در روز گذشته ثابت اعلام شد؛ ولی نبشی نستا حدود ۵۰۰ تومان قیمتش اصلاح شد و نرخ نبشی ناب تبریز نیز در هر کیلو ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد.

در روز گذشته نرخ قوطی آهن و انواع پروفیل نیز در اکثر مبادی ثابت بود؛ ورق سیاه در چند کارخانه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و ورق های کاویان و گیلان هم بدون هیچ تغییر قیمتی به عرضه رسیدند؛ انواع ورق های گالوانیزه، شیروانی، روغنی و رنگی نیز ۱۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کردند و در روند نزولی نرخ قرار گرفتند.

در روز شنبه حدود ۴۴ هزار و ۴۹۵ تن شمش بلوم عرضه شد که تنها ۲ هزار و ۷۰۰ تن آن به معامله رسید؛ آهن اسفنجی نیز حدود ۱۰۸ هزار و ۶۰ تن آن با قیمت ۱۲ هزار و ۱۹۲ تومان مورد معامله قرار گرفت و امروز نیز ۲۱ هزار تن آهن اسفنجی با قیمت ۱۲ هزار و ۸۹۳ تومان عرضه می شود.

اصلاح قیمت گاز سوخت در صنایع

گزارش ها حاکی از آن است که قیمت گاز فولادی ها در حالی  ۶۰ درصد اعلام شده که درخواست فولاد سازان با ضریب ۳۰ درصدی بوده است که این ضریب در سال قبل ۴۰ درصد اعلام شده بود.

مطابق مصوبه هیئت دولت تا پایان برنامه هفتم، نرخ گاز در بازار بیشتر از میانگین قیمت صادراتی گاز ایران و کمتر از ۵ هزار تومان نشود.

نوع سوخت صنایع پتروشیمی حدود ۶۰ درصد، واحد تولید فلزات حدود ۴۵ درصد، تولید سیمان ۱۵ درصد و سایر صنایع ۱۰ درصد است و این در حالی بوده که امیر علی اعلم با نزدیک شدن به فصل زمستان و بروز برخی از مشکلات برای تامین انرژی گاز اشاره کرد که افزایش قیمت گاز برای صنعت فولاد نگرانی هایی را به وجود آورده.

وی به بیان و اعلام وزیر اقتصاد در خصوص بازگرداندن فرمول محاسبه نرخ خوراک گاز صنایع تا پایان برنامه هفتم دولت اشاره کرد و امیدواری در ادامه تولید در این شرایط را بیان نمود.

همچنین او تاکید کرد که این تصمیم دولت به نفع تولید و پیشگیری از تعطیل شدن صنایع است و در صورتی که نرخ گاز افزایش می یافت  بسیاری از کارخانه ها به خصوص در بخش خصوصی با مشکل مواجه می شدند.

او بیان کرد که با اعمال تعرفه های جدید و افزایش نرخ گاز در سال های گذشته، مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد از بین رفته و بسیاری از مراکز فولاد سازی کوچک نیز دچار ضرر شده اند و اگر این روند ادامه داشت تعداد زیادی از این کسب و کارها دچار بحران و تعطیلی می شدند.

اگر در این شرایط قصد خرید انواع آهن آلات را دارید، به شما توصیه می کنیم که خرید خود را حتما از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین انجام دهید؛ زیرا این مرکز فروش انواع آهن آلات را با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت و بدون واسطه در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و خریدی رضایت بخش را برای آنان به وجود می آورد.

جهت دریافت قیمت و خرید محصول لازم است که با شماره تلفن های مشخص شده در همین صفحه تماس حاصل نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین